צילום אילוסטרציה: גד גניר
צילום אילוסטרציה: גד גניר

הפרלמנט | "יש לאסור לחלוטין, וללא קשר לגיל, את השימוש בטלפונים בבתי הספר"

הפרלמנט של הרצליה עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: מאיזה גיל צריך לאפשר הכנסת טלפונים סלולריים לבתי הספר?‎

פורסם בתאריך: 16.2.19 19:05

 

שני אבידן

שני אבידן

לדעתי, בכל גיל אפשר להכניס טלפון סלולרי לבית הספר, אבל יש למנוע את השימוש בטלפון בזמן השיעורים. השימוש בטלפונים החכמים בזמן שיעור פוגע ברמת הריכוז של התלמידים. חמור מכך, רמת הקרינה שנפלטת מ-40 טלפונים בחדר אחד היא גבוהה מאוד, ויש גישות שטוענות כי זו הסיבה לעלייה החדה בבעיות קשב וריכוז. יחד עם זאת, מאוד חשוב שתלמידים יהיו מצוידים בטלפונים ניידים בדרכם לבית הספר וחזרה הביתה, כדי לאפשר תקשורת שוטפת עם ההורים שרוצים לוודא שהם מגיעים בשלום, וזאת במיוחד בשל ריבוי תאונות דרכים, פגיעות פדופיליות, ובריונות תלמידים מחוץ לשעות הלימודים. לכן, אני מציעה כי התלמידים יגיעו עם טלפונים ניידים לבית הספר, אבל יסכימו על כך שכל הטלפונים יהיו כבויים ויופקדו בקופסא/בתיבה בכניסה לכיתה בתחילת השיעור ועד סופו. התלמידים יוכלו להשתמש בטלפונים הניידים רק באישור המורה, כך למשל, בשיעורים שבהם הלימוד נעשה באמצעות טכנולוגיה הקיימת על מכשיר הטלפון, או למשל, לטובת תלמידים בעלי קשיי לימוד שמבקשים לצלם את המידע שנכתב על הלוח בכיתה (ולשלוח את הצילום לכל חברי הכיתה באמצעות קבוצת ווטסאפ ייעודית). אני סבורה שאי אפשר לעצור את ההתקדמות הטכנולוגית, אלא שצריך למצוא פתרונות לשילובה הנכון והמידתי בחיינו. (שני אבידן היא עורכת דין לענייני משפחה המתמחה בגישור ובגירושין בשיתוף פעולה)

 

תומר שילה

לדעתי אין להגביל בגיל את הכנסת הטלפונים הסלולריים לבתי הספר, אלא לאסור לחלוטין וללא קשר לגיל את השימוש בהם בבתי הספר. אין הגיון למנוע מילד בכיתה א׳ שהוריו מבקשים ליצור איתו קשר, את האפשרות להתקשר אליהם בסיום יום הלימודים. האיסור היחיד עליו יש להקפיד הוא האיסור לעשות שימוש בטלפונים בבית הספר ובשעת הלימודים. לכל טכנולוגיה יש יתרונות וגם חסרונות ואסור למנוע מילד שצריך להתקשר להוריו/משפחתו בסיום הלימודים להתקשר אליהם, אלא רק לאסור עליו את השימוש במכשיר בזמן הלימודים. (תומר שילה הוא עורך דין, מומחה בייצוג חייבים בהליכי פשיטת רגל ופעיל חברתי בהרצליה)

 

צורי ז'אן

צורי ז'אן

אני חושב שבכלל לא צריך להביא טלפונים לבית הספר. הרי מזמן הטלפון לא משמש רק לשיחות, אלא כדי לצלם לעלות תמונות, ולשחק איתו. לכן אין צורך להביא אותו לבית הספר. (צורי ז'אן הוא הבעלים של קבוצת ז’אן נדל"ן ברחוב סוקולוב בהרצליה)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר