צילומים: עופר וקנין ואוליבייה פיטוסי
צילומים: עופר וקנין ואוליבייה פיטוסי

"לצערי, אני לא רואה היום אישה ראויה שתהיה ראשת ממשלה"

הפרלמנט של הרצליה עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: האם תהיה ראשת ממשלה בישראל? ולמי יש את הסיכויים הטובים ביותר?‎

פורסם בתאריך: 9.3.19 17:53

לימור קריספין

לימור קריספין. צילום פרטי

האישה הראשונה בתפקיד ראש הממשלה בעולם, כהנה לפני כ-60 שנה. ישראל היא בין המדינות המעטות בהן כיהנה אישה כראש הממשלה. כיום נמצאות, לצערי הרב, רק שתי נשים שמנהיגות מדינות מובילות בעולם: תרזה מיי באנגליה ואנגלה מרקל, קנצלרית גרמניה. אמנם, כיום ניתן לראות יותר ייצוג נשים בכנסת משנים קודמות אבל עדיין לא מספיק בהשוואה לייצוג הגברי וזה הפסד גדול לדעתי. "הגיע הזמן לראש ממשלה אישה", אמרה השרה מירי רגב. אך שוב, לצערי, מדינתנו מפגרת אחר רוב מדינות העולם המערבי, הן בייצוג נשים בבית המחוקקים, הכנסת, והן בממשלה. לצערי, אינני רואה היום אישה ראויה, דומיננטית, שתהיה ראשת ממשלה ותוביל, עם ביצי בת יענה, את המדינה קדימה. (לימור קריספין, תושבת הרצליה, היא מנהלת בתחום ההייטק)

 

שני אבידן

שני אבידן

עצם השאלה חוטא לעובדה כי בישראל כיהנה הגברת המכובדה גולדה מאיר ז"ל כראשת ממשלה רביעית בישראל, והיא הנהיגה את המדינה בתקופת מלחמת ההתשה ומלחמת יום הכיפורים. גולדה הוכיחה, גם למדינת ישראל וגם למדינות הגולה, שבראש מדינה יכולה להיות מנהיגה אישה, חזקה, אמיצה, עם עמדות פוליטיות מוצקות, ולעמוד איתנה ופיקחת מול מנהיגים אחרים בעולם שהם ברובם המכריע גברים. את מה שעשתה קנצלרית גרמניה (אנגלה דורותיאה מרקל) בשנת 2005, גולדה עשתה 35 שנים לפניה, בשנת 1969. למעשה, גולדה הייתה אחת מהדמויות החשובות ביותר במורשת של מדינת ישראל אבל הקולקטיב הציבורי השוביניסטי שכח את תרומתה האדירה, וחזר לשאול את עצמו שאלות מגדריות כגון זו המופיעה בכותרת. (שני אבידן היא עורכת דין לענייני משפחה המתמחה בגישור ובגירושין בשיתוף פעולה)

 

אלי חיו חמו (ג'מיל)

אלי חיו חמו (ג'מיל). צילום עזרא לוי

כפי שאנו רואים בעידן הנוכחי, נשים פורצות את תקרות הזכוכית ומגיעות לעמדות מפתח בשלל תחומים. נשים משמשות מנכ״ליות, יזמות, נשות עסקים, עובדות הייטק, וגם בפוליטיקה. כמו תמיד בישראל, בענייני בחירות, עד הרגע האחרון לא ניתן לדעת מה באמת יקרה. גולדה מאיר הייתה ראשת ממשלה בעבר בישראל ואני סבור שנזכה לראות נשים בראשות הממשלה גם בעתיד. כיום בכנסת ישנן נשים הפועלות ומשפיעות והן בעלות פוטנציאל לתפקד כראשת ממשלה, אולם בקדנציה הנוכחית זה לא נראה באופק כיוון שאין מועמדת שמובילה מפלגה ונראה שיש לה סיכוי להיבחר לראשות הממשלה בבחירות הקרובות. (אלי חיו חמו (ג'מיל) הוא בעלי קבוצת הכדורגל הפועל הרצליה ובעלי מסעדת מפגש השרון בעיר).

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר