ל"ג בעומר. צילום אילוסטרציה גיל כהן מגן
ל"ג בעומר. צילום אילוסטרציה גיל כהן מגן

"לבטל את המדורות בל"ג בעומר זה כמו לבטל את הסוכה בסוכות"

הפרלמנט של צומת השרון עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: האם צריך לבטל את מדורות ל"ג בעומר בעיר?

פורסם בתאריך: 20.5.19 18:26

גלי עציון

עו"ד גלי עציון. צילום עמית סלקטר

עו"ד גלי עציון. צילום עמית סליקטר

"כן. צריך להחליף את המדורות בפעילות ירוקה וידידותית לסביבה. ואם חייבים, אז רק מדורות שכבתיות. גם בתור אמא לילדים צעירים החג הזה היה סיוט בשבילי. די, הגיע הזמן לייסד מסורות חדשות". (עו"ד גלי עציון, מומחית בדיני משפחה, זכויות נשים, ותביעות ייצוגיות , פעילה חברתית בכלל ובהרצליה בפרט)

צורי ז'אן

צורי ז'אן

"אין שום סיבה לבטל מסורת הנהוגה לאורך שנים. ל"ג בעומר הוא יום של שמחה, יום השלושים ושלושה לספירת העומר, יום בו חוגגים את מרד בר כוכבא אל מול הרומאים כמשל ניצחון העם היהודי כעם הנצח. כפי שהיה נהוג במשך שנים בעיר הרצליה, ניתן לקיים את המדורות באזורים תחומים וזאת על מנת לשמור על בטיחות הילדים, אך בשום אופן לא לבטלן. זהו סימן ההיכר של חג לג בעומר ואם יבוטל המנהג זאת תהיה בכייה לדורות". (צורי ז'אן הוא הבעלים של קבוצת ז'אן נדל"ן ברחוב סוקולוב בהרצליה).

לימור קריספין

לימור קריספין. צילום פרטי

"ל"ג בעומר הוא יום שמחה מסורתי, הנובע ממנהגים ואירועים היסטוריים שונים. זהו היום השלושים ושלושה (ל"ג) לספירת העומר. בכל שנה ושנה אנחנו חוגגים את ל"ג בעומר ברחבי העיר אשר כמעט ולא נשאר שטח לקיומו, ובשירותי הכיבוי וההצלה נערכים לסכנת שריפות בערב זה. אני מאוד אוהבת את החג, במיוחד בתקופתי כילדה, ואין לי כלום נגד המדורות. אבל חייבים לנסות ולמזער את הנזקים הגדולים בקיום הדלקת המדורות – אני לא מדברת רק על הסכנה שבשריפות החג אלא גם על הזיהום העולמי שאנו יוצרים ברמות שאנחנו מתקשים אפילו לתאר ולהבין היום. לכן, חברי היקרים, אנו צריכים לצאת בקול קורא לכולנו, על כך שיש להמעיט ככל הניתן בהדלקת המדורות". (לימור קריספין, תושבת הרצליה, היא מנהלת בתחום ההייטק).

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר