בנימין נתניהו ואביגדור ליברמןצילום חיים הורנשטיין
בנימין נתניהו ואביגדור ליברמן. צילום חיים הורנשטיין

הפרלמנט עונה | האם יחסי הכוחות במפה הפוליטית ישתנו בבחירות בספטמבר?

האם הימין יתחזק? האם יהיה שיוויון בין הגושים? ואולי השמאל יפתיע? הפרלמנט של הרצליה עונה על שאלת השבוע

פורסם בתאריך: 9.6.19 19:28

גלי עציון

עו"ד גלי עציון. צילום עמית סלקטר

צילום עמית סליקטר

"יש סיכוי מסוים, לא גדול, לשינוי. ההתמזגות של מפלגת כולנו בליכוד עשויה להבריח את בוחרי כולנו, שלא רצו להצביע לליכוד והם עשויים לנדוד לכחול לבן. מעבר לזה כל השינויים יהיו בתוך הגושים. השאלה הגדולה היא האם התסכול בציבור מכל המהלך של בחירות חוזרות, והמיאוס מעוד מערכת בחירות יגרמו לירידה משמעותית באחוז המצביעים או דווקא לעליה. כל אחד מהמצבים יכול להביא לשינוי במאזן הכוחות. ובלי קשר לגושים, בשיטת הבחירות הבעייתית בישראל, עדיין וכרגיל המפלגות הקטנות והמגזריות יהיו המרוויחות הגדולות. אלא אם יתרחש מצב פלאי ותוקם ממשלת אחדות". (עו"ד גלי עציון, מומחית בדיני משפחה, זכויות נשים, ותביעות ייצוגיות, היא פעילה חברתית בכלל ובהרצליה בפרט)

 

לימור קריספין

לימור קריספין. צילום פרטי

"באופן חסר תקדים החליטה הכנסת על פיזורה, רגע לאחר הבחירות באפריל השנה. נתניהו לא הצליח להרכיב ממשלה בשל הפגנת שרירים של כמה מפלגות. עקב המצב הנוכחי, נוכחנו לראות שיחות של מפלגות שונות כמו של מפלגת מרצ יחד עם העבודה לקראת התכנות של ריצה משותפת בבחירות. כמו כן, עולות תהיות נוספות במערך הפוליטי כמו למשל: האם הימין החדש תחבור לבית היהודי או תרוץ כמפלגה עצמאית, ואיך ישפיע השימוע של נתניהו על הבחירות הקרובות? לנתניהו יש בעיות מבית לאחר שהחליט לשריין את מפלגת כולנו בתוך המפלגה. חברי ליכוד רבים נדחקו אחורה ברשימה והם לא הולכים לעשות לו את החיים קלים. מפלגת האופוזיציה הגדולה, כחול לבן, כבר החליטו שבראש הרשימה שלהם יעמוד בני גנץ פעם נוספת. אולם הסדקים בתוך המפלגה כבר נשמעים ומורגשים. כך שהכל יכול להשתנות ולהתהפך. אני מאמינה שכל תושבי המדינה מצפים ומחכים לממשלה יציבה וחזקה – אז חברי הכנסת היקרים, הגיע הזמן שתחזרו למסלול הנכון ותשאירו את האגו בחוץ". (לימור קריספין, תושבת הרצליה, היא מנהלת בתחום ההייטק)

 

נורית כהן

נורית כהן. צילום סיון פרג'

צילום סיון פרג'

"אני עדיין מתקשה להאמין שאנחנו נכנסים למערכת בחירות נוספת. רק חמישה חודשים מפרידים בין הבחירות לכנסת ה-21 לבחירות לכנסת ה-22. שיא חדש. אחרי תקופה אינטנסיבית ומתישה של מלחמת הכפשות, בזבוז כספים, שיתוק עבודה פרלמנטרית, מיליון מסרונים ושיחות ממתמודדים (שאינם ניתנים להסרה…), זה שוב מגיע. הקוביות הקטנות יזוזו (בבחירות האחרונות התמודדו כ-40 רשימות!), לפחות כך אני מקווה, על מנת שקולות מיותרים לא יתבזבזו, אבל בשורה התחתונה קשה לי להאמין שיחסי הכוחות שציירו את המפה הפוליטית בבחירות האחרונות ישתנו. עמנו וארצנו הקטנטונת רוויים מלחמות קיום והישרדות. מאסנו במלחמות פנימיות מיותרות ומפלגות. אני מנצלת את הבמה הזו כדי לקרוא למתמודדים להיות אחראים יותר ולוחמניים פחות. גם בתקופה הבחירות וגם אחריה. להביט קדימה ולפעול יחד על מנת להבריא את הדמוקרטיה ואת החברה הישראלית". (תושבת הרצליה עו"ד נורית כהן היא יו"ר ועד ההורים בבית הספר בר אילן, יו"ר ועדת ביקורת בעמותות דינל'ה ומרום וחברת מועצה ציבורית באלו"ט)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר