שדה התעופה בהרצליה. צילום עזרא לוי

לסגור או לא לסגור: הפרלמנט מתלבט מה לעשות עם שדה התעופה

הפרלמנט של צומת השרון עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: האם צריך היה לסגור את שדה דב והאם צריך לסגור את שדה התעופה בהרצליה?

פורסם בתאריך: 6.7.19 19:21

צורי ז'אן

צורי ז'אן

"כעת כשאני עונה על השאלה מודיעים בחדשות שמפנים את שדה התעופה בשדה דב ושההחלטה סופית. אם החליטו לפנות את שדה דב, קל וחומר לפנות את שדה התעופה בהרצליה. שדה דב הוא שדה תעופה אזרחי ודרכו טסו לאילת הלוך ושוב, ולמרות הכל סוגרים אותו. לעומת זאת, בהרצליה השדה מיועד לבית ספר לטייס ולא משרת הציבור. המגרש שם שייך לאנשים פרטים, מלבד 30 דונם ששייכים לקק"ל ולמינהל מקרקעי ישראל. המגרש בשדה התעופה בהרצליה חייב לקבל אישורי בנייה ולהציף את שוק הדירות בהרצליה. בקצב הזה יהיה קשה לילדי הרצליה לקנות דירה בעיר בה גדלו. הגענו למצב שמחיר דירת ארבעה חדרים באזור מתחם שדה התעופה מגיע לשלושה מיליון שקל. ברגע שיהיה יותר היצע של דירות המחיר ירד ויהיה אפשר להשאיר הילדים שלנו לגור בהרצליה". (צורי ז'אן הוא הבעלים של קבוצת ז’אן נדל"ן ברחוב סוקולוב בהרצליה)

 

תומר שילה

"דעתי שמקומו של שדה תעופה אינו אמור להיות בתוך העיר ובטח שלא בתוך שכונת מגורים, אלא מחוץ לעיר, כמו שדה התעופה רמון שנבנה מחוץ לאילת. יש לזכור כי אנחנו מדינה קטנה מאוד ואין בעיה להגיע גם לשדה התעופה שמחוץ לעיר בתוך פחות משעה. יש להשקיע בהקמת תחבורה ציבורית מהירה ויעילה כדוגמת הרכבות בחו״ל ולא להותיר מפגעי סביבה בתוך אזורי המגורים, כך שניתן יהיה להגיע מתל אביב לאילת בתוך כשעתיים. מוזר בעיני שהמתנגדים היום להוצאת השדה מהרצליה תמכו בכך לפני כעשור ורק כשהבינו שתחתיו מתוכננת להיבנות שכונת מגורים גדולה, שינו את דעתם". (תומר שילה הוא עורך דין, מומחה בייצוג חייבים בהליכי פשיטת רגל ופעיל חברתי בהרצליה)

 

טלי למדן

טלי למדן צילום פרטי

"לדעתי סגירת שדה דב פוגעת קשות באילת שהופכת כעת לעיר מנותקת. השדה היווה את העורק הראשי שלה ולהגיע מנתב״ג לאילת זה כבר אותו הזמן כמו להגיע ברכב. שלא לדבר על זיהום האוויר והבטיחות בכבישים. בנוסף, הפגיעה היא בכלכלת אילת ותושביה, פגיעה בחברות התעופה הישראליות וענף המלונאות. שלא לדבר על עובדים שיפוטרו. במקום יוקמו מגדלי ענק שיחנקו עוד את תל אביב. נכון שיש המון בעלי קרקע וליבי איתם, הרי הם השקיעו ברכישת קרקע שיעודה היה לבניה, אך לא היה ביטחון מירבי בכך (סוג של סיכון?). ועדיין, עיר הנופש שלנו תפגע קשות! שדה התעופה בהרצליה הוא שדה תעופה אזרחי לתעופה קלה בהרצליה ובמישור החוף והוא השדה המרכזי ללימודי טיסה אזרחית בישראל. להבנתי יש מקום להעתיקו (מזרח חדרה). לכן אני מניחה שהעתקתו לא תפגע ברשות המנהלת אותו ובלומדי הטיסה. השאלה היא מהו יעוד הקרקע והאם זה ישפיע ויזרז את פרויקט הפינוי בינוי של שכונת שביב". (טלי למדן היא יועצת נדל”ן ברימקס סטאר הרצליה ופעילה חברתית למען קשישי העיר)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עודד

    כולם מדברים על פינוי, אף אחד לא מדבר על דיור בר השגה.

    כל עוד אין תוכניות ספציפיות וקונקרטיות של העירייה להתנות בניה בשטחים מפונים באחוז גבוה של דירות קטנות וזולות לסטודנטים וזוגות צעירים, שלא לומר – להשכרה, אין על מה לדבר על פינוי.

    רוצים להוריד את מחירי הדירות? תבנו דירות 2 ו-3 חדרים, תבנו דירות להשכרה, תגבילו מחירי דירות. בלי רגולציה הקבלנים ימשיכו לבנות דירות פאר עם אחוזי רווח ענקיים. שוק הדירות החופשי בישראל מקולקל כי אין מספיק שטח כדי שלקבלנים יהיה משתלם "להציף את השוק" – רק רגולציה קשוחה היא הפתרון, את השוק החופשי תשאירו לארה"ב – מדינה עם פי 12 יותר שטח לכל אדם!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר