צילום: דודו בכר
צילום: דודו בכר

"להעלות משכורות ולשפר את התנאים של הצוות החינוכי". מה אתם הייתם משנים בבית הספר?

הפרלמנט של צומת השרון עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: החברים נותנים כמה טיפים למשרד החינוך

פורסם בתאריך: 17.8.19 16:45

צורי ז'אן

צורי ז'אן

"צמצום מספר התלמידים בכיתות, העלאת משכורות ושיפור התנאים לצוות החינוכי. זהו שורש הבעיה. וגם התאמת בית הספר לעידן טכנולוגי מודרני והעלאת מעמד המורה". (צורי ז'אן הוא הבעלים של קבוצת ז’אן נדל"ן ברחוב סוקולוב בהרצליה)

ועידת החינוך של ערי ישראל מגיעה להרצליה, לכל הפרטים ולהרשמה הקליקו כאן.

שני אבידן

שני אבידן

"התפקיד המרכזי של בית הספר הוא להעניק לילדים כלים כדי להגשים את עצמם ולחיות חיים מאושרים בבגרותם. לצערי, הדבר החשוב ביותר – תקשורת בין-אישית, נבצר מתוכנית ומספסל הלימודים. הדור הצעיר מתקשר בעיקר דרך מסכים באמצעות תקשורת כתובה נטולת מילים ורוויית אימוג'ים, והוא חסר כישורים בסיסיים לתקשורת חיובית מקרבת פנים מול פנים. חשוב להכניס לתוכנית הלימודים הכשרה שתלמד כיצד לבנות מערכות יחסים מטיבות, ביסוס זוגיות בריאה, הקשבה לזולת יחד עם הכלה והפנמה של רגשותיו, בחירת מודלים חברתיים ומשפחתיים לפי צרכים אישיים, והכרה של כל אדם בצלם האנוש הקיים בכל אדם אחר. אני מאמינה שהכלים הללו יאפשרו העצמה אישית ופריצת גבולות תפיסתיים לכל מי שיעשה בהם שימוש". (שני אבידן היא עורכת דין לענייני משפחה המתמחה בגישור ובגירושין בשיתוף פעולה)

טלי למדן

טלי למדן צילום פרטי

"ראשית, צריך לקבל מורים עם כישורי הוראה ברמה גבוהה, שרואים במקצוע ההוראה שליחות ואהבה. בנוסף, חשוב להשקיע ביזמות, יותר בספורט, שהרי זה בריא וגם משמח. חשוב להעשיר במוזיקה, אמנות וכתיבה – כך הילדים יוכלו לפתח את כישוריהם וליהנות יותר מבית הספר. צריך לשים דגש על האיכות ולא על הכמות, וליצור מסגרת מעוררת ולא לחוצה. צריך ללמד את הילדים מגיל צעיר מהי התנהלות כספית וכיצד להתנהל נכון עם הכסף וללמד אותם שכסף זוהי לא השאיפה הכי גבוהה להצלחה. חשוב ליצור אווירה יותר נעימה בכיתה, לזהות היכן יש אלימות, חרם וזלזול ולעצור זאת מיידית ובעוצמה, גם מול ההורים. צריך לאפשר לתלמידים לשבת בישיבה לא סטנדרטית של שולחן וכיסא. יהיה נחמד מדי פעם ליצור פינות אלטרנטיביות לישיבה נוחה יותר, קבוצתית יותר. להשתמש בהעצמה ובשפה מעצימה ולא רק לדבר על מה ניתן לשפר". (טלי למדן היא יועצת נדל"ן ברימקס סטאר הרצליה ופעילה חברתית למען קשישי העיר)


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. רימונה אילת

    פרלמנט הרצליה בקושי סיים 8 שנות לימוד ולא ראו בית ספר 50 שנה ….
    שואלים אותם על "מה לשנות בבתי הספר"

  2. מיטל

    כתבה לעיניין רואים את הרצון לשינוי העיקר
    שבאמת ישנו דברים בנתיים הכל אותו הדבר
    אותם כיתות אותם ספרים עדיין השנה יהיו כיתות של 34
    ילדים שזה המון צפיפות אי אפשר להישאר שם.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר