צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

6,400 שקל בחודש: מה לדעתכם צריך להיות שכרם של מורים מתחילים?

הפרלמנט של צומת השרון עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: כמה כסף צריך לקבל מורה מתחיל?

פורסם בתאריך: 22.8.19 18:27

תומר שילה

תומר שילה

"שכרו של מורה מתחיל בבית ספר יסודי עומד על כ-6,400 שקלים למשרה מלאה. שכרו של מורה מתחיל בעל-יסודי עומד על כ-8,300 שקלים בחודש. אם ברצוננו כחברה למשוך למקצוע ההוראה לא רק את הכוחות הטובים ביותר, אלא גם לשמר אותם במערכת, עלינו לחולל מהפכה בשכר המורים ולהשוות אותו לשכר הממוצע במשק שעומד על 10,139 שקלים בחודש. אין ספק, שאם רוצים לחזק ולשמר את מעמד המורה בישראל, שנשחק בשנים האחרונות, הן מצד ההורים ויחסם למורים והן מצד התלמידים, יש לדאוג לתגמול ראוי למורים ובמיוחד למורים החדשים, שפעמים רבות נדרשים להתבסס על שכרם מבית הספר כשכר יחיד. לצערנו, הנתונים מצביעים על שיעורי פרישה גבוהים ביותר של מורים מהמערכת, כך שבתוך חמש שנות העבודה הראשונות, פורשים כ-40 אחוזים מהמורים. כמובן שהיחס של ההורים והמערכת למורים גם צריך להשתפר, אך אין מנוס מהעלאת השכר למורים החדשים, לכל הפחות לשכר הממוצע במשק. במקביל, הייתי מציע לתת למנהלות בתי הספר כלי ניהול ובסוף כל שנה לערוך למורות שיחות הערכה ולתגמל את המורים בחוזים אישיים, כך שהתגמול יהיה בהתאם להשקעה ולא רק בהתאם לוותק". (תומר שילה הוא עורך דין, מומחה בייצוג חייבים בהליכי פשיטת רגל ופעיל חברתי בהרצליה)

 

אלי חיו חמו (ג'מיל)

אלי חיו חמו (ג'מיל). צילום עזרא לוי

"למורים ולאנשי החינוך תפקיד חשוב מאין כמותו, ויש להם השפעה בעיצוב פני דור העתיד, הקניית ערכים וידע. עם השנים נשחקה יוקרת המקצוע ורבים מהססים להיכנס אליו. על מנת לתמרץ ולהעלות בחזרה את יוקרת המקצוע צריך לדעתי להעלות את המשכורת של המורים בהדרגתיות מהשנה הראשונה וככל שהוותק עולה. על המשכורת ההתחלתית להיות משכורת טובה, כזאת שתגרום למורה החדש להרגיש מתוגמל על עבודתו, לאפשר לו לחיות ברמת חיים מספקת ולהעלות את המוטיבציה שלו להשקיע בעבודה, להתקדם ולהתפתח בחינוך. בסופו של דבר, תגמול אנשי החינוך בצורה מידתית עשויה לתרום בפרט לילדינו וככלל לחברה כולה". (אלי חיו חמו (ג'מיל) הוא בעלי קבוצת הכדורגל הפועל הרצליה ובעלי מסעדת מפגש השרון בעיר)

 

רותם לוין

רותם לוין

רותם לוין

"מקצוע ההוראה הוא מהחשובים ביותר במשק. הוא זה שמלווה ילדים מהגיל הרך ועד לגיוס לצבא ואף מתווה את מסלול חייהם. כיום מרוויח מורה מתחיל 8000 שקלים, ואם אנקוב בסכום אני מאמין ש-10000 שקלים הינו שכר הולם למורה מתחיל. ישנם גורמים רבים למחסור במורים בנוסף לשכר העגום. מעמד המורה הנמוך הביא לזילות המקצוע. בנוסף יש את האלימות בבתי הספר, היעדר משאבים בית ספריים ומחסור בתמריצים להעלאת הבחירה במקצוע ההוראה. מערכת החינוך בישראל חייבת להציע למורים אפשרויות קידום, תעסוקה קבועה, הערכה וכבוד לצד מעמד כלכלי טוב. ככל שהמורה יתמקצע, ינהיג ויוביל תכניות השכר שלו יגדל. בלי אופק ועתיד, לצד שחיקה וביקורת, מורים מקצועיים עם רצון לחולל שינוי ולהצעיד את התלמידים קדימה למצוינות פשוט נסים על נפשם כדי לחפש אפיקי השתכרות אטרקטיביים יותר. שנת לימודים פורה". (תושב הרצליה רותם לוין הוא פעיל חברתי, עוסק בתחום המזון ומייסד פרויקט דינל'ה)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר