צילום ניר כפרי

"לא הייתי ממליץ. אין הערכה ואין כבוד למורים"

הפרלמנט עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: האם הייתם ממליצים לחברים ובני משפחה לעסוק בהוראה?

פורסם בתאריך: 6.9.19 08:33

שני אבידן

שני אבידן

"מדובר בשאלה מאוד סובייקטיבית ואינדיווידואלית. אם מדובר באדם שאוהב ללמד, אוהב את האינטראקציה עם ילדים ורואה בהוראה כשליחות להכשרת דור העתיד, הרי שמדובר בעיסוק שבהחלט יכול להתאים לו. בנוסף, העיסוק בהוראה מאפשר גמישות להורים שרוצים שימי החופשה שלהם יהיו מסונכרנים עם ימי החופשה של ילדיהם, וישנן גם הטבות שנובעות מעצם תנאי התעסוקה תחת המטריה של משרד החינוך. מאידך, המשכורת של מורים אינה מתגמלת ומרביתם מתלוננים על כך שישנה הרבה עבודה שנעשית מחוץ לשעות העבודה הפורמאליות, כמו הכנת מערכי שיעור או שיחות טלפוניות עם הורים. למרבה הצער, לא מעט מורים נתקלים בחוסר הערכה ואף זלזול מתלמידים ומהוריהם, מה שגורם לשחיקה רגשית. מעבר לכך, מערכת החינוך מאוד מיושנת בתפיסותיה ומאוד מקובעת מבחינה מערכתית כך שהיא שוללת מאנשים בעלי מעוף וגמישות מחשבתית לרצות להצטרף לשורותיה". (שני אבידן היא עורכת דין לענייני משפחה המתמחה בגישור ובגירושין בשיתוף פעולה)

 

טלי למדן

טלי למדן צילום פרטי

"בהחלט כן! להיות מורה, מורה דרך, אישיות שמשפיעה ומובילה ומעודדת ותומכת ומלמדת זה להיות משמעותי. מי לא זוכר את המורים שליוו אותו לאורך שנות לימודיו? זוכרים היטב מי טיפח בנו תוכן והקנה בנו מיומנויות שונות ותפיסה עולם. חבריי הכישרוניים באמצע החיים החליטו לזנוח מקצועות הייטק, עריכת דין ועוד והצטרפו אל מערכת החינוך. הם רצו להיות משפיעים ולהוביל את הילדים והנוער הנפלאים שלנו עוד למעלה. תמיד יש מה לשפר במערכת החינוך וגם בקליטת מורים טובים ואיכותיים, אך עדיין לדעתי מעמדו של המורה מאוד עלה, תנאי משרתו השתנו לטובה וההוראה היא הדבר הכי נכון לשים עליו דגש ומשאבים. אבי היה מורה במפתן הרצליה וראיתי מתוך ביתי את השפעתו הנפלאה על תלמידיו והן על משפחותיהם". (טלי למדן היא יועצת נדל"ן ברימקס סטאר הרצליה ופעילה חברתית למען קשישי העיר)

 

צורי ז'אן

צורי ז'אן

"לא הייתי ממליץ. מקצוע ההוראה בארץ סובל מדימוי נמוך למרות שהוא אחד מהמקצועות החשובים ביותר שיש. אין הערכה ואין כבוד למורים. חייבים לעשות שינוי קיצוני בכל מה שקשור למקצוע הזה ולתנאי הקבלה שלו. מערכת החינוך בישראל פשטה את הרגל, זה מתחיל ממבחן סף כדי להיות מורה, שנדרש מינימום של 540-500 בפסיכומטרי. סף הקבלה ללימודי הוראה נמוך מאוד והוא מכניס למערכת מורים ברמת הישגיות ויכולת נמוכה. מורה חייב להיות עם תואר ועם רצון לשליחות חינוכית. זה משפיע על הילדים, על מערכי השיעורים, אין תקציבים אין הילה ומקצועיות וכבוד למחנך. על מנת לייעל את המערכת נדרש לעשות בדק בית, לעשות ריענון למקצועות והתאמה לדור הדיגיטלי טכנולוגי, להעלות שכר ולהאדיר את מקצוע המורה בישראל. נדרש כוח אדם איכותי לחנך את דור העתיד". (צורי ז'אן הוא הבעלים של קבוצת ז'אן נדל"ן ברחוב סוקולוב בהרצליה)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר