רק שאלה בני גנץ צילום אמיל סלמן
רק שאלה בני גנץ צילום אמיל סלמן

האם בני גנץ יצליח להרכיב ממשלה? | "אין סיבה שהוא יצליח במלאכה בה כשל נתניהו"

הפרלמנט של צומת השרון עונה על שאלה בשבוע, והפעם: מה הסיכוי של בני גנץ להצליח במלאכת הרכבת הממשלה?

פורסם בתאריך: 1.11.19 06:07

לימור קריספין

לימור קריספין. צילום פרטי

"לאחר העברת המנדט ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, נמשכים המאמצים לפתרון המשבר בסגה הפוליטית המתמשכת, בניסיון להקמת ממשלת אחדות ולמניעת בחירות שלישיות תוך שנה, שנכון לרגע זה, נראה 'קרוב להפליא ורועש להחריד'. מבחינה טכנית ומספרית רק ממשלת אחדות יכולה להגיע ל-61 מנדטים, שזה מספר הקסם שדרוש להקמת ממשלה. אם ממשלת אחדות תקום לכאורה על פי המתווה הזה, זו תהיה ממשלה שמורכבת משלושה גורמים: כחול לבן, הליכוד וישראל ביתנו, והרי כולנו יודעים שזאת לא ממשלה שתצליח להעביר חוק או לקדם נושאים מסוימים. כל אחד ירצה לקחת ולמשוך לצד שלו ולקדם את האג'נדה של מפלגתו. אמנם כבר היתה לנו בעבר ממשלת אחדות, אבל אז התרבות הפוליטית הייתה אחרת והפערים בין המפלגות היו אחרים. בני גנץ למעשה לא יוכל להקים קואליציה ללא אחדות. נראה כי הוא לא יכול להגיע ל-61. לכן, לא יהיה מנוס מהכרעה בסיבוב שלישי, שבו בתקווה תהיה הכרעה". (לימור קריספין, תושבת הרצליה, היא מנהלת בתחום ההייטק)

 

תומר שילה

תומר שילה

"בבחירות האחרונות, בסיבוב השני, יש חוסר הכרעה של הציבור שלא העניק למי מהמפלגות והגושים 61 מנדטים הנדרשים לצורך הרכבת ממשלה. לגוש הימין, בהובלת נתניהו, ניתנו 55 מנדטים ואילו לגוש המרכז-שמאל בהובלת גנץ, ניתנו 44 מנדטים. בנוסף הצביעו 13 מנדטים לרשימה המשותפת ועוד 8 מנדטים לליברמן. לאחר שנתניהו, שאיגד כבר מהיום הראשון את המפלגות התומכות בו לגוש הימין, לא הצליח לצרף אליו מפלגות נוספות והחזיר את המנדט לנשיא, הוטלה מלאכת הרכבת הממשלה על גנץ. בשלב זה, בטרם הכריע היועמ"ש בנוגע להגשת כתב האישום נגד נתניהו, נראה שאין סיבה שגנץ יצליח במלאכה בה כשל נתניהו. גוש הימין נותר בשלב זה מאוחד מאחורי נתניהו ואינו מוכן לנהל מו"מ בנפרד עם גנץ והסיכוי להקמת ממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת וליברמן יחדיו, נראה קלוש ובלתי סביר. למרות שאף חבר כנסת לא תומך בבחירות שלישיות, נראה שבשלב זה, זו תהא התוצאה לאחר שאף אחד לא יצליח בהרכבת הממשלה". (תומר שילה הוא עורך דין, מומחה בייצוג חייבים בהליכי פשיטת רגל ופעיל חברתי בהרצליה)

 

אלי חיו חמו (ג'מיל)

אלי חיו חמו (ג'מיל). צילום עזרא לוי

"במדינה קיים לאורך שנים סטטוס קוו של מצביעים באחוזים שאם אין הסכמות והתאמות אישיות או פוליטיות בין המתמודדים קשה להקים ממשלה, ואם כן לרוב הממשלה תהיה צרה ולא יציבה עקב סחטנות פוליטית של מפלגות הקואליציה מכל גווני הקשת. כך שנראה כי אין זה משנה כעת אם גנץ או ביבי אמונים על הרכבת הממשלה. עם זאת, במידה והצדדים יעשו ויתורים, ניתן יהיה להגיע להסכמה על קואליציה ולהקים ממשלה. עד שלא תשתנה שיטת הבחירות במדינת ישראל מצב ההשפעה של המפלגות הקטנות/הבינוניות לא ישתנה, ועל כן כל מי שיקבל את מלאכת הקמת הממשלה ייתקל בקשיים וסחטנות". (אלי חיו חמו (ג'מיל) הוא בעלי קבוצת הכדורגל הפועל הרצליה ובעלי מסעדת מפגש השרון בעיר)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר