פגיעת טיל בשדרות. צילום אליהו הרשקוביץ

"עם ארגון שעוסק בדבר אחד, וזה לרצוח יהודים, זה לעולם לא יקרה"

שאלה אחת לפרלמנט בשבוע, והפעם: האם לדעתכם אפשר להגיע להסכם רגיעה ארוך טווח עם החמאס בעזה?

פורסם בתאריך: 21.11.19 14:12

אלי חיו חמו (ג'מיל)

אלי חיו חמו (ג'מיל). צילום עזרא לוי

"הסכם ארוך טווח עם החמאס לגבי רגיעה בעזה הוא דבר אפשרי, אך מדובר בעניין שיכול להשתנות ותלוי במשתנים רבים. המזרח התיכון ובפרט תהליכים פוליטיים ומדיניים במדינת ישראל הם עניין נפיץ, בלתי צפוי, וגם הסכם ארוך טווח יכול להשתנות בין רגע. הרגיעה ברצועת עזה אינה תלויה רק בחמאס אלא גם בג׳יהאד האיסלמי, הרשות הפלסטינית ועוד מספר פלגים. לכן, הסכם משמעותי לטווח ארוך יתאפשר כל עוד התגובה הישראלית תהיה תקיפה ואחידה ובעזרת תיווך גורמים בינלאומיים ניטרליים". (אלי חיו חמו (ג'מיל) הוא בעלי קבוצת הכדורגל הפועל הרצליה ובעלי מסעדת מפגש השרון בעיר)

צורי ז'אן

צורי ז'אן

"לפי דעתי עם כל ארגון שעוסק בדבר אחד וזה לרצוח יהודים רק בגלל היותם יהודים, זה לעולם לא יקרה". (צורי ז'אן הוא הבעלים של קבוצת ז’אן נדל"ן ויו"ר סניף הליכוד בהרצליה)

 

גלי עציון

צילום עמית סליקטר

"האם ניתן להגיע להסכם רגיעה ארוך טווח עם החמאס בעזה? כמו שהסכסוך נראה היום, התחושה היא כמובן שלא. כל הפסקת אש היא רק ספתח למערכה הבאה. אבל החיים חזקים יותר מהכל. צריך לזכור שפעם אמרנו שמצרים היא אויב מר וירדן וכנ"ל ירדן, והבטחנו שלא נדבר עם הפתח. היום פתח הוא בר שיחה לגיטימי. דברים משתנים. ברור שכל עוד השיטה היא מאזן אימה של 'אנחנו לא נעשה סיכולים ממוקדים ומעזה לא ירו', זה נועד לכישלון. הסכם רגיעה אמיתי יכול לקרות בסופו של דבר רק בחיבור אינטרסים כלכליים וסיוע לתושבים בעזה, יצירת מקורות הכנסה ממשיים, תמיכה ושיתוף פעולה בעניין עם מדינות ערב ועוד. זה נשמע כמו חלום אבל זה לא. יש שינוי בתפיסת העולם הערבי הרחב את ישראל ואת הסכסוך. ניהול נכון של הדברים יכול להביא את הבשורה. ולקטני האמונה אני מציעה הצצה קטנה בהיסטוריה. לסכסוך שערך מאה ושש עשרה שנים, בסדרת מערכות נפרדות, כשביניהן תקופות רגיעה שלעיתים היו אפילו ארוכות למדי. נשמע מוכר? מלחמת 100 השנים בין אנגליה לצרפת, מי זוכר". (עו"ד גלי עציון היא פעילה חברתית)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר