ורשה. צילום משה גלעד

"בכל מקרה הייתי ממליץ להימנע מללכת עם סממנים יהודיים וישראליים"

הפרלמנט עונה על שאלה אחת בשבוע, והפעם: האם יש מקומות בחו"ל שצריך לחשוש לטוס אליהם בגלל האנטישמיות?

פורסם בתאריך: 12.12.19 15:01

גלי עציון

צילום עמית סליקטר

"בעידן שלנו יש כל כך הרבה מקומות ברחבי העולם שצריך לחשוש לנסוע אליהם, מסיבות של אנטישמיות או סתם מחשש ממשוגעים שהחליטו לצאת למסע הרג, שכמעט אפשר לומר בהפוך על הפוך שאין ממה לחשוש. ואחרי הכל, אנחנו חיים במדינה למודת התקפות נגד יהודים. לאן בכל זאת לא הייתי נוסעת? למקומות כמו טורקיה, שם האנטישמיות בעיקר באה מלמעלה, מה שמחזק את התחושה שעדיף לא להיכנס למדינה. מקום נוסף הוא פולין. מעולם לא חשבתי עליה כיעד תיירותי מועדף, אבל גילויי האנטישמיות האחרונים, במקום שצמצם באופן כמעט מוחלט את ענפי משפחתי, יחד עם ממשלה שלפחות לכאורה מתקשה להכיר באחריות, אפילו חלקית, למה שקרה על אדמתה בתקופת השואה, מעוררים חשש שמדובר במדרון חלקלק. להסתובב בחשש על אדמת פולין זה הרבה יותר ממה שאוכל לספוג". (תושבת הרצליה עו"ד גלי עציון היא פעילה חברתית)

צורי ז'אן

צורי ז'אן

"תמיד יש חשש שאיזה אידיוט יחליט לצאת לפיגוע. אין ערבות לכלום בשום מדינה, ובטח שלא צריך להסתובב במקומות שהם מעוזי המוסלמים. אפשר לנסוע למדינות באירופה או בארה"ב, לשם אין התרעות מסע. בכלל שלושה רבעים מהגלובוס בסכנת פיגוע אנטישמי, ואם אין אנטישמיות אז יש את דאעש ויש כמובן את אלוהים שישמור". (צורי ז'אן הוא הבעלים של קבוצת ז’אן נדל"ן ברחוב סוקולוב בהרצליה)

 

אלי חיו חמו (ג'מיל)

אלי חיו חמו (ג'מיל). צילום עזרא לוי

"כפי שאנו רואים בתקופה האחרונה באמצעי התקשורת, האנטישמיות לא נעלמה מהעולם ויהודים וישראלים רבים עדיין סובלים מאנטישמיות וממקרי שנאה רבים, הבאים לידי ביטוי בפיגועים בבתי כנסת באירופה ובארה״ב, הטרדות ברכבת התחתית, הפגנות נגד ישראל וכדומה. ככלל, לא הייתי נמנע מלטוס למקומות מחשש לאנטישמיות אלא רק במקרים קיצוניים בהם משרד החוץ הוציא אזהרות מסע חריפות והסיכוי לחוות מתקפות אנטישמיות גדול. יחד עם זאת, בכל מקרה הייתי ממליץ לשים לב ולשמור על ערנות בכל מקום בעולם ולהימנע מללכת עם סממנים יהודיים וישראליים בולטים לעין במקומות בעולם בהם הסבירות להיתקל במתקפות אנטישמיות גבוהה". (אלי חיו חמו (ג'מיל) הוא בעלי קבוצת הכדורגל הפועל הרצליה ובעלי מסעדת מפגש השרון בעיר)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר