רק שאלה כלים חד פעמיים צילום אי.אס.אי.פי

שאלת הכלים החד פעמיים: "בעיקר ולפני הכל צריך לאסור את השימוש שלהם בחופים"

שאלה אחת בשבוע לפרלמנט, והפעם: איפה צריך לאסור שימוש בכלים חד פעמיים?

פורסם בתאריך: 19.12.19 12:06

 

רותם לוין

רותם לוין
"אין סיבה לאסור שימוש בכלים חד פעמיים כלל וכלל לדעתי. ישנם היום לא מעט סוגים של כלים חד פעמיים איכותיים (ויפים) אשר אינם פלסטיק. אמנם העלויות גבוהות מפלסטיק פשוט אבל משמעותית זולות יותר מבעבר. יש לעודד שימוש בכלים רב פעמיים בצורה אינטליגנטית בשילוב הסברה ואף תמריצים כאשר מדובר בצרכנים גדולים. דוגמת צהרוני הילדים בהרצליה היא דוגמא מצוינת – כלל בתי הספר יעברו החל מ-1.1.20 לכלים רב פעמיים לאחר הצלחת הפיילוט, הדבר מלווה בהסברה ופעילות לילדים וההורים. כל זמן שהדבר נעשה בהדרגה ולא בכפייה מיידית, כך שיתוף הפעולה של ציבור המשתמשים גדל וכתוצאה מכך אף גולש למקומות אחרים". (לוין הוא תושב הרצליה, הוא פעיל חברתי, עוסק בתחום המזון ומייסד פרויקט דינל'ה).

תומר שילה

תומר שילה

"שימוש בכלים חד פעמיים וזריקתם לאשפה מהווים אחד הגורמים המזהמים ביותר את הקרקע והנוף וחלק ניכר מפסולת הפלסטיק מגיעה לים ומזהמת גם אותו. על מנת לצמצם את השימוש בכלים חד פעמיים נכון בשלב זה לאסור את השימוש בהם במקומות בהם נעשה בהם שימוש מוגבר ויום יומי כדוגמת צהרוני הגנים ובתי הספר ומשרדי הממשלה והעירייה. האיסור להשתמש בכלים חד פעמיים מפלסטיק יחסוך גם כסף ובעתיד ניתן יהיה לאסור לחלוטין על הייצור של כלים חד פעמיים". (תומר שילה הוא עורך דין, מומחה בייצוג חייבים בהליכי פשיטת רגל ופעיל חברתי בהרצליה).

טלי למדן צילום פרטי

טלי למדן צילום פרטי

טלי למדן

"בעיקר ולפני הכל צריך לאסור זאת בחופים! כ-90% מהפסולת בחופים היא פלסטיק, מה שמביא להרג של בעלי החיים בים ובנוסף זיהום אוויר והחרפת משבר האקלים. ישראל צרכנית פלסטיק מן הגבוהות בעולם ולדעתי לא נעשה מספיק לעצור זאת. השימוש הוא בכל מקום, בכל חג ואירוע. אין מודעות לנזקים שנגרמים. צריך להחליפם בכלים מחומרים טבעיים מתכלים. ישראל מתייבשת? עכשיו הקריאה היא לא לעצור בזבוז מים עכשיו הקריאה להוציא חוק ותקנות בנושא ולהציל את החיות בים לפני הכל!". (למדן, תושבת הרצליה, היא יועצת נדל"ן ופעילה חברתית למען קשישי העיר).

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר