צילום תומר אפלבאום
צילום תומר אפלבאום

"חירותו של כל אדם להחליט אם להתחסן או לא"

הפרלמנט עונה על שאלה אחת בשבוע, והפעם: האם צריך לחייב להתחסן נגד שפעת?

פורסם בתאריך: 2.1.20 14:08

שני אבידן

שני אבידן

"עולם הרפואה מתגאה בחיסונים כהמצאה שהמפחיתה את שיעור התחלואה בצורה משמעותית ביותר. כך למשל, מחלת אבעבועות שחורות מוגרה לחלוטין בזכות החיסון שניתן נגדה. משכך, ההימנעות ממתן חיסון מעמידה את מי שאינו מחוסן בעמדת נחיתות בריאותית, ושלילת זכותו ליהנות מהקדמה הרפואית המאפשרת הגנה רחבה יותר על בריאותו. המתנגדים לחיסונים טוענים כי ישנה חשיבות לכך שילדים יחלו במחלות נפוצות, כגון שפעת, כי רק כך תושג חסינות אמיתות וכי ההידבקות במחלה איננה מסוכנת יותר מסכנת החיסונים. לדידם, החובה לחסן עלולה להיתפס כמעין ניסוי בבני אדם, בין היתר מכיוון שהחיסונים מכילים גם כמות מזערית של חומרים כימיים ורעלנים. בפועל, אותם 'לא מתחסנים' נהנים מאפקט העדר כאשר הם מסתובבים בחברה שהיא ברובה מחוסנת ולכן חסינים מפני הידבקויות בסבירות נמוכה. מבחינת עלות-תועלת, אני סבורה שהתועלת שבמתן חיסונים עולה על הנזקים המזעריים שהם עלולים לגרום ולכן מציעה לחייב במתן חיסון באמצעות אכיפה מידתית והעלאת המודעות הציבורית". (שני אבידן, תושבת הרצליה, היא עורכת דין לענייני משפחה המתמחה בגישור ובגירושין בשיתוף פעולה)

 

צורי ז'אן

צורי ז'אן

"אני חושב שצריכים לחייב את התושבים להתחסן. מצד שני, אני לא רואה איך אפשר לעמוד בזה, הן מבחינת מתן מענה לכל התושבים והן מבחינת הזריקות. אזל המלאי של הזריקות ואני לא רואה איך זה מתרומם עקב כך שאין ממשלה ואין תקציבים, אז גם אם יחייבו את התושבים להתחסן אני לא רואה איך זה יעזור". (צורי ז'אן הוא הבעלים של קבוצת ז’אן נדל"ן ברחוב סוקולוב בהרצליה)

 

אלי חיו חמו (ג'מיל)

אלי חיו חמו (ג'מיל). צילום עזרא לוי

עונת החורף החלה, הגשמים הגיעו ואיתם כבכל חורף מגיעה המלצת משרד הבריאות לציבור להתחסן כנגד השפעת ורבים נמצאים בהתלבטות האם לבצע חיסון. לדעתי אין צורך לחייב את הציבור להתחסן כנגד שפעת, זו חירותו של כל אדם להחליט אם להתחסן או לא. יחד עם זאת, על הרופאים להמליץ לאוכלוסיות שנמצאות בסיכון גבוה יותר כגון קשישים, ילדים ונשים בהיריון לבצע את החיסון ולהסביר להם את הסיכונים הכרוכים במחלה. עבור אנשים שמחליטים לא להתחסן יש לשמור על היגיינה ולהיות עדים לתסמינים השונים של המחלה על מנת לטפל בה בהתאם במידה ונעשים חולים. (אלי חיו חמו (ג'מיל) הוא בעלי קבוצת הכדורגל הפועל הרצליה ובעלי מסעדת מפגש השרון בעיר)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר