רפי פרץ צילום אוליבייה פיטוסי

"כל שר מגיע לשבריר היסטוריה ומוריד על המערכת את האג'נדה שלו. בלתי נסבל"

שאלה אחת בשבוע לפרלמנט, והפעם: האם שר החינוך צריך לסיים את תפקידו בעקבות התבטאויותיו נגד קהילת הלהט"ב?

פורסם בתאריך: 15.1.20 18:18

גלי עציון

צילום עמית סליקטר

"השאלה היא לא אם צריך לפטר את השר פרץ בעקבות הדברים, אלא האם היה מקום למנות אותו בכלל לתפקיד. מעבר לעובדה ששוב מדובר בשר מגזרי, שלא רואה את כלל השותפים בחברה בישראל, מדובר בעוד שיגוע וטרפת של המערכת. כל שר מגיע לשבריר היסטוריה ומוריד על המערכת את האג'נדה שלו. בלתי נסבל. מערכת החינוך צריכה תכנית ליבה מושתת על ערכי יסוד ולא על גחמות של פוליטיקאי זה או אחר. השר פרץ, כמו פוליטיקאים אחרים, צריך לפנות את מקומו למועצת חינוך מקצועית שתשמור על רצף חינוכי וערכי, ויפה שעה אחת קודם". (תושבת הרצליה עו"ד גלי עציון היא פעילה חברתית)

 

לימור קריספין

לימור קריספין. צילום פרטי

"פעם אחר פעם שר החינוך החדש רפי פרץ מאכזב ומצער אותי מאוד. בעקבות האמירות האחרונות שלו התקיים בבתי הספר של ילדיי, בחטיבת הנגיד ובתיכון הראשונים, שיח עם המחנכים על מהי משפחה נורמטיבית ועל סובלנות אני מבינה שהשר פרץ הוא אדם דתי, אבל בתורה כתוב גם 'חכמים היזהרו בדבריכם'. אם יושב תלמיד בכיתה ושומע את דברי שר החינוך של מדינת ישראל, שטוען ואומר דברים קשים אלה, הוא בהחלט יכול להיפגע ועשוי לחשוב שהוא גדל באופן לא טבעי והמשפחה שלו אינה נורמטיבית רק בגלל שיש לו שתי אימהות או שני אבות. לדעתי, לרפי פרץ לאדם עם אמירות חשוכות וגזעניות, גם אם הוא אדם דתי וחי לפי ההלכה, אין מקום להיות שר חינוך. תן כבוד, מקום והכלה לשונים ממך, הרי זאת הגדולה שצריכה להיות לשר חינוך". (תושבת הרצליה לימור קריספין היא מנהלת בתחום הייטק)

 

רותם לוין

רותם לוין

"אני מגנה את דבריו של שר החינוך שמחזיר אותנו לתקופות חשוכות בהיסטוריה. אדם במעמדו לא יכול ואסור לו להתבטא בכל צורה שירצה, היות והוא מייצג את הציבור ולא את עצמו. אני בטוח במאת האחוזים שזו אינה דעתם של כלל בוחריו, ובטח לא של המערכת שבראשה הוא עומד. לדעתי השר צריך להיות מפוטר מיידית מתפקידו, אך בעומדנו בפני מערכת בחירות שלישית רצופה הדבר לא יקרה, כי בסוף, בפוליטיקה כמו בפוליטיקה. אני קורא לכולנו לא להקשיב לדברי הסתה של קיצוניים מכל צד, כי כאלה ישנם בכל ציבור, והם אלה הנושאים באחריות המפוקפקת של העמקת הקרע ושנאת החינם בינינו. מאחל לכולנו שנדע לקבל את חברינו מסביב, להט"בים, חילוניים, דתיים, חרדים, נמוכים וגבוהים. בסוף כולנו מהווים את הפסיפס של המדינה והעולם הזה". (לוין הוא תושב הרצליה, הוא פעיל חברתי, עוסק בתחום המזון ומייסד פרויקט דינל'ה).

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר