ילנה יצחקבייב וסלביק מבשב. צילום מתוך הפייסבוק
ילנה יצחקבייב וסלביק מבשב. צילום מתוך הפייסבוק

"ההנחה היא שאדם שמקבל לידיו נשק נבחן ונבדק"

הפרלמנט עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: האם יש לאפשר למאבטחים לצאת עם נשק הביתה?

פורסם בתאריך: 22.1.20 18:01

אלי חיו חמו (ג'מיל)

אלי חיו חמו (ג'מיל). צילום עזרא לוי

"לנוכח המצב הביטחוני והמדיני הנפיץ והבלתי צפוי במדינה שלנו, לדעתי ככלל יש לאפשר למאבטחים לצאת עם נשק הביתה. בעקבות הכשרתם, אותם מאבטחים יוכלו לסייע ולהפחית נזקים באירועים ביטחוניים. עם זאת, יש לדאוג להעביר למאבטחים הדרכות והנחיות מפורשות לגבי השימוש בנשק והפעלת שיקול דעת בשימוש נכון בו לצרכי ביטחון. כמו כן, יש לבדוק כל אדם המחזיק בנשק מחוץ לשעות העבודה בקפידה על מנת שהתחום לא יהיה פרוץ לעניינים אחרים". (אלי חיו חמו (ג'מיל) הוא בעלי קבוצת הכדורגל הפועל הרצליה ובעלי מסעדת מפגש השרון בעיר)

 

שני אבידן

"אם אדם עמד בסטנדרטים הקבועים בחוק כדי לשאת/לעבוד/לשרת עם נשק, אין סיבה למנוע ממנו לצאת עם נשק הביתה. כך למשל, חיילים המשרתים בשירות סדיר בצה"ל ויוצאים לביתם כאשר הם אוחזים בנשק. ההנחה היא שאדם המקבל נשק לידיו נבחן ונבדק על מנת לוודא שהוא בעל מסוגלות ושיקול דעת להבין מתי ואיך להשתמש בכלי ההרג שניתן בידיו, גם במצבי חירום כשהוא מחוץ לתפקידו/לעבודתו. התופעה הכאובה של נשים שנרצחו בידי בני זוגן באמצעות נשק שהיה בחזקתם, מעלה ספק האם נבחנה כראוי ולעומק מידת המסוכנות של אותם גברים בטרם קבלת הרישיון לשאת נשק. כאשר לאדם עם נטייה למסוכנות, גם נמוכה, יש נגישות לנשק האיסור לצאת עם הנשק הביתה לא יהווה מכשול/מניעה עבורו מפני ביצוע הרצח באמצעות הנשק. רצח נשים ואלימות של גברים כלפי נשים במישור הרחב היא תופעה חמורה ביותר שצריך למגר אותה מן השורש". (שני אבידן, תושבת הרצליה, היא עורכת דין לענייני משפחה המתמחה בגישור ובגירושין בשיתוף פעולה)

 

צורי ז'אן

צורי ז'אן

"השאלה היא לא האם לאפשר למאבטחים לקחת את הנשק הביתה אלא אם לוקחים אנשים לא מקצועיים ומחלקים נשק לכל מאבטח. המאבטחים צריכים לעבור סדנה לשימוש בנשק". (צורי ז'אן הוא הבעלים של קבוצת ז’אן נדל"ן ברחוב סוקולוב בהרצליה)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר