בנימין נתניהו ודונאלד טראמפ. צילום AP
בנימין נתניהו ודונאלד טראמפ. צילום AP

"בטווח הקצר והבינוני התוכנית תוביל להחרפה במצב ואף להרעת היחסים עם שכנותינו"

שאלה אחת בשבוע לפרלמנט. והפעם: האם תוכנית טראמפ תוביל להסכם שלום או להחרפת הסכסוך?

פורסם בתאריך: 5.2.20 17:48

רותם לוין

רותם לוין

"תוכנית טראמפ סבוכה ומסובכת ולא בטוח אם יש מישהו אשר ירד לסוף פרטיה. אך אם להתייחס לגופו של עניין ולא לפרטי פרטים, לעניות דעתי בטווח הקצר והבינוני התוכנית תוביל להחרפה במצב ואף להרעת היחסים עם שכנותינו איתן יש לנו שקט יחסי. בסופו של יום יש להבין שאותן העסקאות שיוצעו שוב ושוב יובילו לאותו המקום עד אשר יהיו מנהיגים אמיצים מספיק משני הצדדים, מה שכרגע אני לא רואה באופק הנראה לעין". (לוין הוא תושב הרצליה, הוא פעיל חברתי, עוסק בתחום המזון ומייסד פרויקט דינל'ה)

 

לימור קריספין

לימור קריספין. צילום פרטי

"תוכנית השלום של דונלד טראמפ, 'עסקת המאה', למעשה הבהירה שהנשיא הוא ידיד אמת של מדינת ישראל, ללא קמצוץ של זיוף או פייק, אלא שדווקא עובדה זו עשויה להיות עמוד התווך הרציני בדרך ליישומה המעשי של התוכנית. מנגד, זה עשוי להיות המכשול לביצוע בשטח. טראמפ באמת השתדל והתאמץ כל כך להיות מתווך בין שני הצדדים המסוכסכים ישראל והפלסטינים, כדי להגיע להסכם ולהשתלב כגורם מעורב ופעיל לביצוע התוכנית. סיכויי הצלחתה של התוכנית, וכך גם אומרים פרשנים בכירים, הם קלושים עד מאוד ונראה כי הסיבה לכך היא עמדתם השלילית של הפלסטינים שפוסלים אותה על הסף, וכנראה כל הצעה מבית היוצר של ממשל טראמפ, מראש וללא קשר לתוכנה כך תהיה". (תושבת הרצליה לימור קריספין היא מנהלת בתחום הייטק)

 

גלי עציון

צילום עמית סליקטר

"בשלב זה נראה שתוכנית טראמפ לא תוביל לשום מקום. לא לפריצת דרך מדינית מחד אך גם לא להחרפה אמיתית של הסכסוך מאידך. נתניהו, שביקש להביא להצבעה את נושא הסיפוח, מחושק על ידי גנץ, שמבקש להביא את התוכנית בכללותה, כולל הקמת מדינה פלסטינית. גם העובדה שאנחנו כרגע בשלב של בין כנסות, בתוספת העובדה שהכלה או החתן (תלוי את מי שואלים), הפלסטינים, בכלל לא בתמונה, מצמצמת את סיכויי התוכנית להתרומם. לתוכנית היה בעיתוי אחר אולי סיכוי להוות פריצת דרך מדינית. לא במקום ולא בזמן הנוכחיים". (תושבת הרצליה עו"ד גלי עציון היא פעילה חברתית)


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר