בנימין נתניהוצילום אלכס קולומויסקי
בנימין נתניהו צילום אלכס קולומויסקי

ותודה לקורונה: האם שיעור ההצבעה ישתנה בבחירות הקרובות?

יעלה למרות האדישות או ירד דווקא בגללה, ומה הקשר לנגיף הקטלני: מה חושבים בפרלמנט יהיה שיעור ההצבעה בבחירות הקרובות

פורסם בתאריך: 20.2.20 11:27

גלי עציון

צילום עמית סליקטר

"אם מסתכלים על האדישות הכמעט מוחלטת של הציבור כלפי תעמולת הבחירות אפשר לחשוב ששיעור המצביעים יצנח. אבל אנחנו, 'עמישראל', יש לנו מן מנגנון כזה שלמרות תחושת הנמנמת המוחלטת כנראה (ואולי זו ציפייה שמבקשת להגשים את עצמה) שנתייצב בסופו של דבר בקלפי למלא את חובתנו וזכותנו האזרחית. הוסיפו לכך את הקורונה (לא הבירה) שמגדילה את אחוז האזרחים שנמצאים בארץ ואני נוטה להאמין שאחוז הבחירות יהיה דומה לאחוז הבחירות בסיבוב הקודם. אם יהיה גם סיבוב רביעי, נו טוב אז כבר באמת אי אפשר לדעת". (עו"ד גלי עציון היא פעילה חברתית)

 

אלי חיו חמו (ג'מיל)

אלי חיו חמו (ג'מיל). צילום עזרא לוי

"ישראל עומדת בפתחה של מערכת בחירות שלישית בתוך שנה ולא אתפלא אם נגיע גם למערכת בחירות רביעית. אמנם התרגלנו במדינה שהממשלה מתפרקת בטרם ארבע שנות כהונתה, אך לא זכור מצב כה מסובך בפוליטיקה הישראלית. לדעתי, שיעור ההצבעה בבחירות הקרובות ירד או לכל היותר יישאר כפי שהוא, אך לא יעלה. הציבור מתחיל לאבד אמון במערכת הפוליטית ובנציגי המפלגות שאינם מצליחים להגיע להסכמים קואליציוניים ולהקים ממשלה. הדבר עלול לבוא לידי ביטוי בשיעורי הצבעה נמוכים, הואיל והמצביעים נמצאים בתחושה שהמצב לא ישתנה גם במערכת הבחירות הקרובה שכן אף צד לא מוכן לוותר. עם זאת, חשוב לצאת להצביע ולממש את זכותנו הדמוקרטית בתקווה שהפעם תקום ממשלה". (אלי חיו חמו (ג'מיל) הוא בעלי קבוצת הכדורגל הפועל הרצליה ובעלי מסעדת מפגש השרון בעיר)

 

צורי ז'אן

צורי ז'אן

"קשה מאוד לנחש, אבל מה שאני כן יכול להבטיח זה שיגיעו יותר אנשי ליכוד לקלפי מפעם שעברה. יש קרוב לחצי מיליון ליכודניקים שלא הגיעו להצביע בפעם שעברה כי היו אדישים והיו בטוחים שהליכוד לוקח, אבל הפעם הליכוד מתכונן להביא את הליכודניקים לקלפי. אני יכול להעיד שבתור יו"ר מטה הבחירות של הליכוד בהרצליה קיבלנו רשימה של אנשים המזוהים עם הליכוד שלא הגיעו לקלפי בבחירות הקודמות והפעם נביא את כולם לקלפי". (צורי ז'אן הוא הבעלים של קבוצת ז’אן נדל"ן ברחוב סוקולוב בהרצליה ויו"ר מטה הבחירות של הליכוד בעיר)


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר