בני גנץ, בנימין נתניהו, אביגדור ליברמן. צילומים אוהד צויגנברג, אליהו הרשקוביץ
בני גנץ, בנימין נתניהו, אביגדור ליברמן. צילומים אוהד צויגנברג, אליהו הרשקוביץ

סיבוב רביעי? "לא צפויה הכרעה. מה שהיה הוא שיהיה"

הפרלמנט של הרצליה עונה על שאלה אחת בשבוע. והפעם: האם אחרי הבחירות תורכב ממשלה או שיהיה סיבוב בחירות נוסף?

פורסם בתאריך: 2.3.20 16:27

תומר שילה

"במערכון ששודר לאחרונה ב'ארץ נהדרת' נראים בנימין נתניהו ובנימין גנץ כשני קשישים בשנת 2030 רבים ביניהם מי יהיה ראשון בממשלת האחדות, כאשר ברקע הארץ נטושה והם שני האזרחים היחידים שנותרו בה. למרות התקוות של כל אחת מהמפלגות כי הציבור יתפכח ויביא להכרעה בבחירות הקרובות (כל מפלגה לטובתה כמובן), נראה כי מה שהיה הוא שיהיה ולא נראה שצפויה הכרעה בין הגושים. העובדה שמפלגת ליברמן, שבמהותה היא מפלגת ימין ומנהיגה מתגורר בהתנחלות, בחרה לפרוש ממשלת נתניהו ולא היתה מוכנה לחבור לו היא זו שגרמה וגורמת לחוסר היכולת של הנאשם נתניהו להרכיב ממשלה. אני מקווה שסממני המרד בליכוד, שהחלו כבר בסיבוב הנוכחי ויתחזקו לאחר הסבב הקרוב, יגרמו לחברי הליכוד להתפכח והם יפנימו שנתניהו הוא זה שמונע מהמדינה להתקדם הלאה ומלהרכיב ממשלה. הרי המדינה לפני כולם ואין סיבה אמיתית ללכת לבחירות רביעיות וחמישיות". (תומר שילה הוא עורך דין ופעיל חברתי בהרצליה)

 

נורית כהן

נורית כהן. צילום סיון פרג'

צילום סיון פרג'

"נראה כי אין אחד שאינו שותף לתקווה כי בסבב הבחירות הנוכחי יצליחו סוף סוף להקים ממשלה. לא הגיוני שקרוב לשנה המדינה בקיפאון ומיליוני שקלים מבוזבזים על מערכות בחירות במקום להיות מושקעים בכל כך הרבה מקומות שזקוקים להם. על פי הסקרים לא חלה תזוזה משמעותית במפת הגושים ביחס לסבבים הקודמים ועל כן נראה כי גם הפעם לא ביבי ולא גנץ יצליחו לגייס 61 חברי קואליציה.  לאור כך, הרי שעם כל התקווה לשינוי והרצון להיות אופטימית, קשה לי להאמין שהפעם יצליחו להקים ממשלה, אלא אם ישכילו להקשיב לקולות העם הקוראים לאחדות". (עו"ד נורית כהן, תושבת הרצליה, היא יו"ר ועדת ביקורת בעמותות דינל'ה ומרום וחברת מועצה ציבורית באלו"ט)

 

טלי למדן

טלי למדן צילום פרטי

"כשמערכות בחירות נערכות בצילן של פרשיות השחיתות של בנימין נתניהו סביר שגם בפעם השלישית זה יתבטא. גם נתניהו וגם גנץ כשלו במשימת הרכבת הממשלה. מי ייקח את הסבב הבא? יש פה שבר עמוק במערכת הפוליטית הישראלית. שלוש בחירות פחות משנה. הפעם זה מפחיד. מה זה אומר עלינו? האם הפכנו לקרועים ומפולגים יותר? שלא לדבר על בזבוז מופרז של כספי הציבור וממשלה שלא מתפקדת כבר שנה. אוי ואבוי לנו אם הפעם לא תהיינה תוצאות". (טלי למדן, תושבת הרצליה, היא יועצת נדל"ן ופעילה חברתית למען קשישי העיר)


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מזל

    יכול לשלוט בממשלה מבחוץ. לתמוך או להפיל כל דבר שלא נראה לו.כולל את כל הממשלה. מתיי שבא לו.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר