פרויקט גליל ים. צילום אמיר ארבל
פרויקט גליל ים. צילום אמיר ארבל

הסתיים משבר גליל ים? העירייה הודיעה שתשחרר את היתרי הבנייה

ראש מטה הדיור הלאומי זאב בילסקי הבטיח לראש העירייה משה פדלון לקדם את תוכנית הניקוז, העירייה הודיעה שתשחרר כ-500 היתרים

פורסם בתאריך: 2.8.18 08:27

עיריית הרצליה ומטה הדיור הלאומי הגיעו להסכמה לגבי הניקוז בפרויקט מחיר למשתכן בגליל ים בהרצליה, וראש עיריית הרצליה משה פדלון ישחרר את 500 היתרי הבניה הנותרים בפרויקט. זאת, לאחר שפדלון הודיע לפני כשבועיים על עצירת מתן היתרי בניה בפרויקט מעבר ל-1,200 ההיתרים שכבר ניתנו, כל עוד המדינה לא מקימה תשתיות לניקוז כלל השטח במתחם, כפי שמחוייבת רשות מקרקעי ישראל (רמ"י).

הדברים עולים ממכתב שהעביר בימים האחרונים ראש מטה הדיור, זאב בילסקי, לפדלון. "מטה הדיור ועיריית הרצליה ימשיכו לקדם את פרויקט גליל ים בהרצליה לטובת הזוגות הצעירים שזכו בפרויקט", כתב בילסקי לאחר פגישה שהתקיימה ביום חמישי שעבר בינו ובין סגניתו אסנת אלרואי, לבין פדלון, נציגי העירייה ומנהל מרחב עסקי תל אביב ברשות מקרקעי ישראל צחי דוד.

נזכיר שכבר תקופה ארוכה שיש מחלוקת תכנונית מהותית בנושא הניקוז בפרויקט בין עיריית הרצליה ורמ"י. עיריית הרצליה סבורה כי הפתרון המוצע על ידי רמ"י אינו נותן מענה מקיף לכל יחידות הדיור ובשל כך עתידות להיות הצפות במתחם. זוכי פרויקט מחיר למשתכן בגליל ים מודאגים שכתוצאה מכך הפרויקט יתעכב.

עוד כתב בילסקי: "במתחם פרויקט מחיר למשתכן גליל ים מתבצעות עבודות ניקוז, בהתאם לתכנית שאושרה על ידי הוועדה המחוזית ומאפשרת מתן היתרים לכ-1,700 יח"ד. מטה הדיור ורשות מקרקעי ישראל יסייעו ככל הנדרש לחכ"ל (חברה כלכלית להרצליה) הרצליה להשלמת העבודות על מנת לאפשר אכלוס הדירות במועד. הוחלט כי רשות מקרקעי ישראל תמשיך לקדם את תכנית הניקוז הכוללנית בהתאם להחלטה שבעבר התקבלה על ידי מטה הדיור, רשות מקרקעי ישראל, עיריית הרצליה, מנהל התכנון, הוועדה המחוזית ורשויות הניקוז הרלוונטיות ובתוך כך מונו מנהל פרויקט ויועצי ניקוז לקידום התכנית".

בסוף המכתב כתב בילסקי כי "בפגישה הקרובה בין רמ"י לעיריית הרצליה, יחד עם הצוות הפועל לקידום תכנית הניקוז הכוללת, יוצגו עיקרי התכנית שגובשו עד כה החלופות הנבחנות ואבני הדרך לקידום התכנית".

משה פדלון

משה פדלון

פדלון אמר בתגובה: "אמשיך לפעול להשארת בני העיר בהרצליה. הורים רוצים לראות את ילדיהם מקימים משפחה בעיר בה הם גדלו. התחייבות זו של המדינה, מאפשרת לנו להקים 1,700 יחידות דיור חדשות, ואני מודה לבילסקי על לקיחת האחריות".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "הוועדה המקומית בעיריית הרצליה קיבלה את התחייבותו של ראש מטה הדיור הלאומי, זאב ביילסקי, לתכנון וביצוע תכנית ניקוז למתחם גליל ים על ידי רמ"י. בעקבות התחייבות זאת, הוועדה תאפשר המשך תהליכי קבלת היתרים לבנייה בגליל ים. כזכור, הוועדה הקפיאה את מתן ההתרים כל עוד לא יהיה למתחם תכנון תכנית ניקוז".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אלמוני

    ומה לגבי טיהור הקרקע בגליל ים?
    מי ממן את טיהור הקרקע?
    ומתי מתבצע טיהור הקרקע?
    ןמי החברה שתבצע את טיהור הקרקע?

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר