הדמיית חוף התכלת קייזר אדריכלים ומתכנני ערים.
הדמיית חוף התכלת קייזר אדריכלים ומתכנני ערים.

לא מחכים: בעלי זכויות בחוף התכלת פועלים לקדם את התוכנית בעצמם

עורכי הדין יוסי מוסרי ומורן חביב, המייצגים כאלף בעלי זכויות, פועלים לקדם כבר היום במתחם הצפוני תוכנית שאינה תלויה בהסכמת העירייה

פורסם בתאריך: 3.8.22 08:39

לא מחכים לעירייה, בעלי הזכויות פועלים לקדם את חוף התכלת בהרצליה. לאחרונה הבהירה עירית הרצליה למייצגים את בעלי הזכויות במתחם חוף התכלת, כי בשלב זה לעירייה אין כוונה לקדם תוכניות מפורטות לתוכנית הר220/א שקיבלה תוקף בחודש פברואר האחרון.

בהודעה מטעם מינהל ההנדסה שנשלחה ב-13.7 ויועדה עבור המייצגים נכתב: "בשלב זה לעיריית הרצליה אין כוונה לקדם את התכניות המפורטות. התכנית המאושרת הניחה את התשתית התכנונית כך שכל מתחם יוכל להתארגן באופן עצמאי ולצאת לדרך. כמו כן, התכנית המאושרת מאפשרת לתכנן את כל מערך התשתיות בצורה מפורטת לפי התקדמות התכנון המפורט של כל מתחם".

עורכי הדין יוסי מוסרי ומורן חביב ממשרד עו"ד מוסרי & חביב, המייצגים כאלף בעלי זכויות, פועלים לקדם כבר היום במתחם מספר 1, המתחם הצפוני, תכנית שאינה תלויה בהסכמת עיריית הרצליה. לדבריהם, בעלי הזכויות המאוגדים במסגרת הסכמי שיתוף אצל משרדם יפעלו יחד עם חברת "אלייד השקעות" כדי להגיע ל- 75% מהבעלות לצורך תכנון מתחם עצמאי. כמו כן, בכוונתם לפעול במתחמים האחרים כדי לאגד כמות מספקת של בעלי זכויות לשם הגשת תכנית מפורטת שלא על ידי העירייה.

במקביל, תבוצע על ידי משרד מוסרי חביב פנייה למועצה הארצית ו/או לחברת דירה להשכיר על מנת שתכנון המתחמים מרובי הבעלים ייעשו באמצעותם מכוח הסמכות המוקנית להם בחוק, ובדרך זו תקוצר משמעותית תקופת ההמתנה לאישור התכנית וניתן יהיה להוציא את הפרויקט לפועל בפרק זמן קצר בהרבה. במקרה כזה קידום התכנית ייעשה מעל סמכותה של העירייה ובאופן עצמאי.

.

עורכי הדין יוסי מוסרי ומורן חביב, תוכנית חוף התכלת

עורכי הדין יוסי מוסרי ומורן חביב, תוכנית חוף התכלת

עו"ד יוסי מוסרי הסביר: "חוק התכנון והבנייה קובע שבעלים שמחזיקים קרקע בתוך "קו כחול" (קו שצבעו כחול התוחם והמגדיר את שטח תכנית בניין העיר) המהווים 75% מבעלי הקרקע, יכולים להגיש תכנית בעצמם ללא הסכמת בעלים, ולכן הצטרפות להסכמי שיתוף יביאו למצב חדש שבו בעלים יגיעו לאותם אחוזים נדרשים ויגישו תכנית עצמית שבה יבטיחו את קידום התכנית מבלי לחכות לרשות המקומית".

כזכור, הפרסום הראשון לתוכנית חוף התכלת (הר/2200 א') יצא כבר ב-2007, אך לטענת בעלי הזכויות, עיריית הרצליה נמנעה מקידומה. בלחץ בעלי הזכויות, התכנית עברה לסמכות הוועדה המחוזית, אשר ביום 27.12.21 אישרה את תכנית חוף התכלת כתכנית כוללנית של עיריית הרצליה. אישור התכנית הביא אתו שתי בשורות גדולות לבעלי הזכויות. האחת, אישור 12,500 דירות שמרביתן לבעלי הזכויות והיתר לדיור בר השגה השייך לעיריית הרצליה, יחד עם 512,000 מ"ר של תעסוקה, 134 אלף מ"ר למלונאות ו-69 אלף מ"ר למסחר בשלושה מתחמי תכנון שנקבעו בתכנית.

 

הבשורה השנייה היא, שלא התקבלה דרישת עירית הרצליה להגדיר את התכנית המאושרת כתכנית מתארית, היינו שהעירייה לא תוכל לגבות היטלי השבחה בגין עצם אישור התכנית הכוללנית, אלא לאחר אישור כל תכנית מפורטת שמכוחה ניתן להוציא גם היתרי בנייה

יש לזכור, שעורכי הדין מוסרי וחביב טענו בפני הוועדה המחוזית שדנה באישור התוכנית, כי לעירייה אין כוונה לפתח את התכנית ולכן אין היגיון שהיא תגבה היטלי השבחה בשלב זה. לדברי עוה"ד מוסרי וחביב, המייצגים את בעלי הזכויות: "הודעת העירייה אינה מפתיעה, שכן מראש העירייה לא התעקשה ולא הכניסה לתקנון את הקביעה, שמי שיעשה את התכניות המפורטות זו תהיה היא. עיריית הרצליה מתמקדת בשכונות הקיימות ולא מעוניינת לפתח מתחם חדש".

תכנית חוף התכלת כוללת שלושה מתחמים: במתחם מס' 1 – המתחם הצפוני, מחזיקים בעלי הזכויות המאוגדים במסגרת הסכמי שיתוף אצל משרד עו"ד מוסרי&חביב יחד עם חברת אלייד השקעות 75% מהבעלות לצורך תכנון מתחם עצמאי. לדברי עורכי הדין, שני המתחמים האחרים יטופלו באחת משתי חלופות. התארגנות של בעלים כדי להגיע לרוב הנדרש, כך שאותם בעלים יוכלו להגיש בעצמם תכנית מפורטת, או לחילופין לערב את מדינת ישראל באמצעות חברת "דירה להשכיר" ובכך לבצע את התכנון מעל לראשה של עיריית הרצליה.

תגובת עיריית הרצליה תובא כשתתקבל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר