התחדשות אזור התעסוקה המערבי של הרצליה קרדיט דרמן ורבקל אדריכלים.
התחדשות אזור התעסוקה המערבי של הרצליה קרדיט דרמן ורבקל אדריכלים.

כמות הדירות הוכפלה, אושרה תכנית ההתחדשות הגדולה באזור התעסוקה של הרצליה פיתוח

מספר הדירות גדל ל-6,000, מתוכן 4,800 יחידות דיור יהיו בשטח של עד 60 מ"ר ו-1,200 עד 80 מ"ר. בניינים באזור ייבנו עד לגובה של 30 קומות

פורסם בתאריך: 4.4.23 08:23

אושרה התוכנית להתחדשות אזור התעסוקה המערבי של הרצליה – "רובע ההיטק של ישראל": בשל הקרבה לתחנת המטרו המתוכננת הוועדה הכפילה את היקף המגורים מ-3,000 ל-6,000 יחידות דיור – רובן תהיינה יחידות דיור קטנות

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל-אביב, בראשות ערן ניצן, החליטה לאשר את תוכנית המתאר להתחדשות אזור התעסוקה המערבי של הרצליה – "רובע ההי-טק של ישראל". חידוש הרובע המוצע כולל 3 מיליון מ"ר בסך הכל, לטובת שימושים שונים: מגורים, תעסוקה ומסחר, מלונאות ותעשיה. בשל הקרבה לתחנת המטרו המתוכננת בפינת הרחובות לייבוביץ ואבא אבן, הוועדה הכפילה את היקף המגורים מ-3,000 יחידות דיור שהוחלט בעת הפקדת התוכנית ל-6,000 יחידות דיור. מתוך כלל יחידות הדיור, 4,800 יחידות דיור יוקצו לטובת דירות של עד 60 מ"ר ו-1,200 יוקצו עבור דירות של עד 80 מ"ר, בנוסף לכ-750 יחידות דיור מוגן.

כמו כן, במינהל התכנון מציינים כי התוכנית שמה דגש על שיפור המרחב הציבורי למועסקים, לתושבים, להולכי הרגל ולרוכבי האופניים בתחום הרובע: התכנית מרחיבה את הדרכים הקיימות בה לצורך הרחבת מדרכות הולכי רגל, שבילי אופניים ורצועת נטיעות עצים; קובעת רשת צירי הולכי רגל המעודדת הליכתיות בכל תחומי הרובע, וכן קובעת עקרונות לפיתוח גגות ירוקים לשימוש הדיירים והציבור.

התחדשות אזור התעסוקה המערבי של הרצליה, קרדיט דרמן ורבקל אדריכלים.

התחדשות אזור התעסוקה המערבי של הרצליה, קרדיט דרמן ורבקל אדריכלים.

בהיבט התחבורתי, התוכנית מתבססת על פיתוח מערך תחבורה ציבורית, הולכי רגל, אופניים וכלים קלים אחרים ומעודדת שימוש בהם על פני שימוש ברכב הפרטי, כך שסך התנועות ברכב הפרטי במצב הסופי לא יעלו על 50% מסך התנועות. כמו כן, התכנית מאתרת 4 מיקומים לגשרי הולכי רגל ורוכבי אופניים מעל כביש החוף, על מנת לייצר חיבור מיטבי של רובע העסקים לעיר ומעגנת את הקמתם כחלק משלביות הקמת הרובע.

כמו כן, התוכנית מגדילה את היקף השטחים לצרכי ציבור, ומאפשרת שטחים מבונים לצורכי ציבור בהיקף של כ-108,000 מ"ר אשר יקבעו בתוכניות המפורטות לאורך הצירים הראשיים, למטרות עירוניות שונות כמו חינוך, קהילה, תרבות ועוד, לצורך מענה לרובע עירוני משולב. התוכנית מגדירה חובת שימוש בגגות המבנים לשימושים שונים: כגגות מפותחים הפתוחים לציבור, כגגות סולריים לצרכי ייצור אנרגיה וכגגות תפעוליים לצרכי ניהול נגר. זאת בנוסף להבטחת העצמת השימוש בתת-הקרקע לשימושים עירוניים כגון אלומות כנסים, וכן לצרכי תשתיות כגון חוות שרתים.

יו"ר הוועדה המחוזית תל אביב, ערן ניצן, אמר: "עם ביצוע הקו הירוק שמגיע ללב אזור הרצליה פיתוח, וכן אישור תחנת המטרו במקום, פעלה הוועדה המחוזית בתיאום העיר הרצליה להעצים ולהרחיב אזור זה, המהווה את ליבת פעילות ההייטק הישראלי. בסופו של יום, הבניינים יתעצמו עד 30 קומות ויכללו גם מגורים, לצד רחובות שיותאמו לטובת צורכי הציבור".

 

מתכנן מחוז תל אביב במינהל התכנון, אדריכל ארז בן אליעזר: "מדובר בתכנית כוללנית להתחדשות רובע עסקים ראשי במחוז, תוך קידום הנחיות מחייבות בנושא ניצול מיטבי של הקרקע בנושא גגות ירוקים, בניה ירוקה, ניהול אנרגטי, והישענות על תחבורה ציבורית ופיתוח איכותי של המרחב הציבורי".

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, אמר: "התוכנית הינה יוזמה של עיריית הרצליה וקודמה בשנים האחרונות על ידינו, בהמשך לתוכנית האב האסטרטגית שאושרה ב-2016, מתוך רצון להפוך את אזור התעסוקה לאזור משודרג, הפעיל  24/7, נותן מענה לצרכים העכשוויים של התושבים והעובדים ומתוכנן על פי התפיסה של "עירוב שימושים": מגורים, תעסוקה ובילוי. התכנון נעשה בסטנדרטים הגבוהים והמעודכנים ביותר בתחום הקיימות, הנותנים מענה להתמודדות עם משבר האקלים, כגון מתן פתרונות לניהול מי נגר עילי, הוספת שטחים ירוקים וניצול גגות הבניינים, הוספת נטיעות עצים להצללה טבעית והתמודדות עם החום וההתחממות הגלובלית, צמצום השימוש ברכב פרטי, מינוף הכלכלה והגדלת ההכנסות העירייה, שיאפשרו לנו בסופו של יום את הגדלת ההשקעה בתושבים שלנו. בנוסף, המתחם כולל תוספת מבני ציבור, ייתן פתרונות דיור של יחידות קטנות, שיסייעו בפתרונות מגורים הן לאוכלוסיה צעירה, כולל דיור בר השגה, והן דיור מוגן לקשישים"

כיום באזור התעסוקה של הרצליה כ-90 אלף מועסקים, וממוקמות בו חברות ענק בינלאומיות כדוגמת אפל, מייקרוסופט, פלייטיקה, ג'נרל מוטורס, אפספלייר ועוד. התוכנית נערכה על ידי אדר' אלי דרמן, דרמן ורבקל אדריכלים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר