הכניסה לאזור התעשייה ברחוב אבא אבן.תכנית שער הכניסה לאזור התעשייה של הרצליה, באדיבות אבנר ישר אדריכלים
הכניסה לאזור התעשייה ברחוב אבא אבן. תכנית שער הכניסה באדיבות ישר אדריכלים

יותר דירות: התקדמות משמעותית בשתי תכניות נדל"ן גדולות בהרצליה פיתוח

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב החליטה לאשר סופית את תכנית שער הכניסה ברחוב אבא אבן. בפרויקט אחר ברחוב המנופים, של מבטח שמיר וחברת יוניון ליב, מסר משה פדלון ליזמים את היתר תחילת העבודות

פורסם בתאריך: 10.8.23 07:46

אזור התעשייה בהרצליה ממשיך לצמוח לגובה: הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב החליטה לאשר סופית את תכנית שער הכניסה ברחוב אבא אבן, בכניסה לאזור התעשייה ולא הרחק משם יצאה לדרך תכנית הבניה לגובה ברחוב המנופים 3-5.

נתחיל עם התכנית בכניסה לאזור התעשייה, בשטח הצפוני של רחוב אבא אבן, היכן ששוכנים כיום תחנת הדלק ומספר מבני משרדים. מדובר בתכנית בשטח של כ-21 דונם, המציעה התחדשות של אזור התעשייה על ידי הריסת מבנים בני 3-6 קומות ובכללם תחנת הדלק, והקמת מבנים בשימושים מעורבים: תעסוקה, מגורים, מסחר, ומבני ציבור.

לאור מרכזיותו וקרבתו של המתחם לתחנת המטרו והרכבת הקלה העתידיים, הוועדה החליטה לעדכן את התוכנית המפורטת כך שיותרו בה היקפי הבינוי המקסימליים המותרים בתוכנית המתאר: בינוי רציף עד 6 קומות תוך הקפדה על מרחב ציבורי משמעותי נגיש ורציף וכן בינוי של מגדלים עד 30 קומות לשימושי תעסוקה. החלטת הוועדה אף הגדילה את היקף המגורים בתכנית מ-160 יחידות דיור לכ-320 יחידות דיור, אשר תהיינה ברובן דירות קטנות בשטח ממוצע של 50 מ"ר. בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת כ-6,500 מ"ר עבור שטחי ציבור שישולבו במבנים ובשטחים נוספים וכן כ-160,000 מ"ר של שטחי תעסוקה.

מתכנן מחוז תל אביב במינהל התכנון, אדר' ארז בן אליעזר, אמר: "מדובר על הריסת מבנה בהיקף משמעותי בלב אזור התעסוקה וזאת לטובת הקמת קומפלקס של מבני תעסוקה, מסחר ומגורים בדגש על דירות קטנות כל זאת תוך הסרת מפגעים קיימים מהמרחב הציבורי, פינוי תחנת דלק והחלפת תשתיות בהיקף ניכר". התוכנית הינה ביוזמת עופר השקעות ואמות השקעות, ונערכה על ידי ישר אדריכלים.

המבנה שייבנה ברחוב המנופים 3-5. צילום הדמייה באדיבות ישר אדריכלים

המבנה שייבנה ברחוב המנופים 3-5. צילום הדמייה באדיבות ישר אדריכלים

בתוך כך, תכנית בנייה שכבר יצאה לפועל ומקודמת בשטח נמצאת ברחוב המנופים 3-5. לאחרונה הגיע משה פדלון, ראש עיריית הרצליה, לשטח פרויקט הנדל"ן של מבטח שמיר וחברת יוניון ליב כדי להגיש אישית את היתר תחילת העבודות ליזמים, מאיר שמיר, מנכ"ל מבטח שמיר וג'ורג' חורש בעלי יוניון ליב, שהגיעו יחד עם לימור אבידור, המשנה למנכ"ל מבטח שמיר ואמיר שוהם, מנכ"ל יוניון ליב לציין את תחילת הקמתו.

הפרויקט ברחוב המנופים 3-5, כולל כ- 23,000 מ"ר שטחי תעסוקה, כ- 1,600 מ"ר שטחי מסחר, שטח לשימוש הציבור וכ-92 יח"ד במתכונת יחידות מיקרו בשטח ממוצע של 50 מ"ר ליחידה וכ- 8,000 מ"ר מרתפי חניה על מקרקעין. יש לציין כי מדובר במדיניות של עיריית הרצלייה שמאפשרת לבנות באזור התעסוקה של העיר דירות למגורים. מדובר במבנה של 16 קומות, משולב מגורים (להשכרה), תעסוקה ומסחר.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר