אריאל שיימן צילום: עזרא לוי
אריאל שיימן צילום: עזרא לוי

גם הערעור לא עזר: מכבי הרצליה תשחק בליגה א' בעונה הבאה

אריאל שיימן ניסה להפוך את החלטת הבקרה התקציבית שאישרה את תקציבה של הפועל פתח תקוה, אך בית הדין העליון דחה זאת. הבעלים מתכוון לפנות לבית המשפט המחוזי

פורסם בתאריך: 31.7.18 19:57

בכל זאת ליגה א'. אחרי שבועות ארוכים בהם היו משוכנעים כי יישארו בסופו של דבר בליגה הלאומית על חשבונה של הפועל פתח תקוה, ערעורה של מכבי הרצליה על ההחלטה להשאיר בליגה את המלאבסים, שנכנסו להליך פירוק, נדחה על ידי נשיאות בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל. למרות זאת, הבעלים אריאל שיימן לא מתכוון לוותר וטוען כי יפנה בנושא לבית המשפט המחוזי, למרות שזה לא נוטה להתערב בהחלטות של המוסדות המשפטיים של ההתאחדות. "לאחר ששקלנו בכובד ראש את טענות באי כוח הצדדים, עיינו בהוראות התקנונים השונים ובפסיקה הקיימת בנושא – החלטנו שאין מקום להעתר לבקשה", נכתבה בהחלטתם של אב בית הדין העליון, השופט בדימוס אמנון שטרסנוב והפרופסור מיגל דויטש. בנימוקים להחלטה נכתב: "לא הונחה בפנינו תשתית ראייתית מספקת דיה כדי לקשור בין מניעי הגשת הבקשה לארכה לבין בקשת הפירוק (של הפועל פתח תקוה, ל"ס) שהוגשה, כאמור, על ידי שלושה מעובדי הקבוצה למחרת היום".

בעתירתה של הרצליה נכתב: "מכבי הרצליה, שהינה נפגעת ישירה ועיקרית כתוצאה מההתנהלות הבלתי נסבלת והבלתי מתקבלת על הדעת של הפועל פתח תקוה, מתכבדת להגיש עתירה בהולה זו לבית הדין הנכבד במסגרתה מבקשת קיום החלטת הרשות לבקרת תקציבים מיום 18.7.2018 וקבלת החלטה על פיה הפועל פתח תקוה, אשר התאגיד המחזיק בזכויות הניהול שלה חדל פירעון, תשחק בעונת המשחקים הקרובה (בליגה א', ל"ס), בעוד שמכבי הרצליה תשחק במסגרת הליגה הלאומית".

באשר לנימוקים ציינו בהרצליה: "מכבי הרצליה תטען כי במישור הנורמטיבי הותרת הפועל פתח תקוה בליגה הלאומית עומדת בניגוד לתקנון והיא אסורה בתכלית. מעבר לכך, מכבי הרצליה תטען כי גם במישור המהותי והרוחבי כי דחייתה של עתירה זו, אשר – הלכה למעשה – מבקשת למנוע מתן "פרס" עצום ובלתי הוגן לתאגיד שקרס ונקלע להליכי חדלות פירעון, ואשר פעל בחוסר נקיון כפיים אל מול בית דין נכבד זה, תהווה פגיעה בלתי מידתית בצד שלישי תם לב ותגרום לו לעוול עצום ואדיר, ללא כל הצדקה או היגיון".

בתגובת ההתאחדות לכדורגל נכתב כי יש לראות את העתירה של מכבי הרצליה כערעור בפני נשיאות בית הדין העליון. "סעיפי התקנון הרלוונטיים מותירים שיקול דעת בידי הרשות לבקרת תקציבים, כמו גם בידי מוסדותיה השיפוטיים של ההתאחדות, ומאפשרים להם גמישות בקבלת ההחלטות ובהתאמתן למציאות המשתנה ולנסיבות העניין", נכתב. "גמישות זו נועדה להשיג תכלית בסיסית והיא ליתן משקל ולכבד במגבלות ההכרחיות את ההכרעה הספורטיבית שהושגה על כר הדשא".

בהמשך התגובה צוין: "מהבחינה הספורטיבית – מכבי הרצליה היא זו אשר נשרה לליגה א' והפועל פתח תקוה היא זו ששרדה בליגה הלאומית. לא ניתן לשנות או לייפות מציאות זו ולמעשה יש לבחון את בקשתה של מכבי הרצליה לנוכח מצב דברים בסיסי זה". בכל הנוגע לנושא הערכי, ציינו בהתאחדות כי "לא ניתן להתעלם מכך כי יש יותר מאשר קורטוב של טעם והגיון בטענותיה של מכבי הרצליה", כאשר ההתייחסות נוגעת לטענתה של הרצליה לפיה בקשת הארכה שהגישה פתח תקוה נועדה להשיג לה שהות על מנת להגיש את הליך הפירוק.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר