פליקר עם המדליה. צילום באדיבות איגוד הג'ודו
פליקר עם המדליה. צילום באדיבות איגוד הג'ודו

הרצליה על הפודיום: טל פליקר זכה בזהב בטביליסי, גילי כהן בכסף

שני הג'ודוקאים המקומיים הגיעו לשלב הגמר בתחרות הגראנד פרי שנערכה בגאורגיה. "שמח שהצלחתי להתעלות", אמר פליקר

פורסם בתאריך: 30.3.19 17:19

כשנה וחצי לפני האולימפיאדה בטוקיו, הג'ודוקאים של הרצליה רשמו בסוף השבוע הישג נאה, שבוודאי ייתן להם דחיפה לקראת השנה האולימפית. הג'ודוקא טל פליקר זכה במדליית הזהב במשקל עד 66 קילוגרמים, בעוד שגילי כהן זכתה בדליית הכסף בתחרות עד 52 קילוגרמים.

פליקר החל את התחרות בסיבוב השני, שם גבר על מוחמד קוסקוב מטורקמיניסטן, בעזרת שלושה עונשים שספג יריבו. גם בסיבוב השלישי ניצח פליקר בזכות עונשים, הפעם מול איוב אלידריסי הקטארי, שסירב ללחוץ את ידו של הישראלי. ברבע הגמר הלך לפליקר קל יותר, כאשר גבר באיפון על דזמיטרי שרשאן מבלארוס.

בחצי הגמר ציפה לפליקר מאבק קשה, מול איברהימוב האזרי, כאשר בתום הזמן החוקי לפליקר היה עונש אחד, בעוד שליריבו שניים. בשלב ה"גולדן סקור" האזרי ספג את העונש השלישי, מה שהוביל את פליקר לגמר. למרות עידוד שזכה יריבו המקומי, ג'ורג'י טוטשווילי, פליקר ניצח בעזרת ווזארי והשלים טורניר נהדר עבורו.

בפוסט שפרסם פליקר היום בעמוד הפייסבוק שלו, כתב הג'ודוקא: "אחרי תקופה מאוד קשה עבורי, אני שמח שהצלחתי להתעלות, לצאת ממנה ולחזור למקום שאני צריך לעמוד בו בדרך הכי מתוקה שיש. אני שמח שאני עובד עם הצוות הכי טוב בעולם, שידע לתת לי את הביטחון ועזר לי להתאושש".

אורן סמדג'ה מאמן נבחרת הגברים, אמר: "אני גאה בטל פליקר שחוזר לעצמו לאט לאט אחרי תקופה לא פשוטה עבורו. מקום חמישי לפני שבועיים בגראנד סלאם יקינטבורג ברוסיה, ועכשיו מדליית הזהב בגראנד פרי טיביליסי, גיאורגיה. גאה בכל ספורטאי הנבחרת שמחוייבים להשקעה ולעבודה הקשה".

גם גילי כהן, כאמור, יכולה לצאת מרוצה מהתחרות הזאת, למרות ההפסד בשלב הגמר. כהן גברה בסיבוב השני באיפון על יריבה קזחית והמשיכה עם ניצחון על גולבדם באבאמורטובה מטורקמניסטן. בחצי הגמר יצאה כהן גם כן עם ידה על העליונה, לאחר קרב עיקש מול אסטידה גינטו הצרפתייה. שתי הג'ודוקאיות סיימו את הזמן החוקי עם שני עונשים כל אחת, ורק בתוך כ-8 וחצי דקות ספגה הצרפתייה את העונש השלישי, שהעלה את כהן לגמר. בגמר נוצחה כהן בוואזרי על ידי אודט ג'יאופרידה מאיטליה, שזכתה במדליית הכסף באולימפיאדת ריו.

גילי כהן עם המדליה. צילום באדיבות איגוד הג'ודו

גילי כהן עם המדליה. צילום באדיבות איגוד הג'ודו

"טל פליקר ואני התאמנו יחד כשהיינו ילדים", כתבה כהן בעמוד הפייסבוק שלה. "אבא שלו ואבא שלי היו יושבים יחד על ספסל במועדון הישן של מכבי הרצליה, צופים באימון. טל תמיד היה קרב חזק. חמש עשרה שנה אחרי, ואמנם דרכנו התפצלו מאז, אבל טל נשאר הספורטאי שאני מכירה הכי הרבה זמן בענף. הניצחון שלו בגמר אתמול רגע לפני חלוקת המדליות היה הנקודה בה התחלתי להתאושש מההפסד שלי בגמר".

שני הרשקו מאמן נבחרת הנשים, אמר: "גמר שני ברציפות לגילי שמגלה יציבות, מתקדמת וצוברת ביטחון ונקודות חשובות. כמובן שיש אכזבה מההפסד בגמר אבל בשלב הזה כל הפסד כזה ישמש אותנו כדי להתקדם, גאה בה ובכל ספורטאיות הנבחרת".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר