עידן בראון. צילום: עזרא לוי
עידן בראון. צילום: עזרא לוי

"אני חושב שבמכבי הרצליה הוכחתי מה אני שווה". עידן בראון בראיון

בגיל שבו שחקני כדורגל אמורים להתלבט אם לפרוש, מאחורי המאמן עידן בראון נמצאות כבר חמש עונות עמוסות בציפיות, אירועים, קשיים וגם הצלחה יפה עם מכבי הרצליה בחודשים האחרונים, בה לא ימשיך בעונה הבאה. בראיון מיוחד הוא מספר על השנים הקשות, ההתדרדרות מליגת העל לליגה א' והביטחון שהציפיות ממנו עוד יתממשו

פורסם בתאריך: 4.6.19 19:04

אם יש הפסד מכובד בספורט, אז ההדחה של מכבי הרצליה מול הפועל עכו בגמר המבחנים על הכרטיס לליגה הלאומית בשבוע שעבר הוא בהחלט דוגמה לכך. לעיניי כ-1,200 אוהדים צהובים, מספר שיא בשנים האחרונות, שחזרו אחרי שנים ארוכות לאצטדיון בהרצליה וראו את הקבוצה שלהם מתקרבת, אך לא מצליחה להשלים את המסע המופלא עם הכרטיס לליגה הלאומית. הפועל עכו ניצחה 1:3 בגומלין ו-4:7 בסיכום שני המשחקים ונשארה עונה נוספת בליגה הלאומית.

מי שחתום על הדרך המופלאה של מכבי הרצליה בחודשים האחרונים הוא ללא ספק המאמן עידן בראון, שהגיע לקבוצה בחודש נובמבר אחרי פתיחת עונה מזעזעת של הצהובים תחת צחי טיאר, שכללה גם הדחה משפילה מגביע המדינה מול גדרה מליגה ג'. תחת בראון הצליחה הרצליה, בניגוד לציפיות, לתפוס את המקום החמישי בטבלה ולרשום דרך מדהימה במבחנים, כולל מספר ניצחונות חוץ מרשימים על קבוצות שסיימו במקומות גבוהים ממנה.

"עשינו דבר מדהים", אמר השבוע בראון בראיון מיוחד ל"ספורט צומת השרון". "קיבלתי את הקבוצה במרכז הטבלה ובסיבוב השני עשינו ריצה מטורפת. אף אחד לא האמין שנגיע למעמדים האלה העונה ושעוד נשחק כשווים מול שווים מול קבוצה מהליגה הלאומית".

חזרו לערב אחד. אוהדי מכבי הרצליה. צילום: עזרא לוי

אוהדי מכבי הרצליה מול עכו. צילום: עזרא לוי

מה בכל זאת היה חסר לכם כדי להשלים את המשימה ולחזור ללאומית?

"יש הבדלי רמות, אי אפשר להגיד אחרת. הדבר שהכי כאב לי זה שער השיוויון שספגנו במשחק הראשון בדקה ה-47, זה היה מכת מוות ספורטיבית בשבילנו, שער שלא הצלחנו לקום ממנו. למחצית השנייה עלינו מותשים וזה בא לידי ביטוי גם במחצית השניה של משחק השני, שכבר הרגשתי שהשחקנים נופלים מהרגליים".

ועם כל הדרך היפה, בסופו של דבר לא הצלחתם לעשות את הצעד האחרון למטרה. מה אומרים לשחקנים?

"אמרתי להם שאני מאוד גאה בהם. אני חושב שהחבר'ה האלה עשו משהו חסר תקדים. אני לא זוכר קבוצה שהגיעה ממקום חמישי ועשתה ניצחונות חוץ מטורפים כמו שעשינו מול הכח רמת גן, שעריים ובקה אל גרבייה. ואז הגענו למשחק חוץ מול קבוצה מהליגה הלאומית והבקענו שלושה שערים, שזה מדהים. אין ספק שניקח מהעונה הזאת חוויות בלתי נשכחות".

שחקני מכבי הרצליה מאוכזבים מול עכו. צילום: עזרא לוי

שחקני מכבי הרצליה מאוכזבים מול עכו. צילום: עזרא לוי

ילד הפלא של הפועל פתח תקוה

עידן בראון, בן 37, נשוי לליה ואבא לריי בן השלוש ("הוא יהיה שחקן, מוכשר בטירוף"), גר בבאר יעקב. קריירת הבוגרים שלו כללה בעיקר קבוצות מליגה א', עד שפרש בגיל צעיר בגלל קרע ברצועה הצולבת. את קריירת האימון שלו התחיל במחלקת הנוער של הפועל נצרת עילית ולאחר מכן עבר לאמן את קבוצת הנוער של הפועל פתח תקוה. אחרי עונה נהדרת באם המושבות שכללה עליית ליגה, שודרג בראון על ידי הבעלים דאז דורון בן דקון לעמדת מאמן הקבוצה הבוגרת בליגת העל בגיל 32 בלבד. בחודש פברואר הוחלף על ידי מנחם קורצקי, שירד עם הקבוצה ללאומית. בהמשך אימן במכבי שעריים בליגה א', הפועל רמת השרון, הפועל נצרת עילית ועירוני נשר מהלאומית, עד שהגיע באמצע העונה להרצליה בליגה א'.

מי שהוכתר בגיל צעיר על ידי רבים כמאמן העתיד של הכדורגל הישראלי, מצא את הקריירה שלו בדעיכה בשנים האחרונות, עד שיחד עם מכבי הרצליה הוא בהחלט רשום העונה על הצלחה נאה, שהעלתה שוב את מניותיו בשוק המאמנים. "אין ספק שההצלחה הזאת עם הרצליה חשובה ביותר עבורי", מודה בראון בכנות. "אני שמח שחזרתי לעניינים ואני מרגיש את זה בכל מה שקורה סביבי בחודשיים-שלושה האחרונים. אני מקבל המון פניות מקבוצות ופתאום חזרתי לגלגל. מגיע המון תודה על זה לאריאל שיימן, שלומי קניאס ומכבי הרצליה שנתנו לי את ההזדמנות ויש להם חלק גדול בזה".

בראון. צילום: עזרא לוי

"פתאום חזרתי לגלגל". בראון. צילום: עזרא לוי

אחרי שהיית כבר בליגת העל, עד כמה היה קשה להגיע למקומות כמו שהיית בהם עם נשר בעונה שעברה?

"היו רגעים מאוד קשים. מי שמכיר אותי יודע כמה אני אוהב לאמן כדורגל. הכוח שלי זה בעיקר מהמשפחה, שעוטפת אותי ומאמינה ביכולות שלי. אני יודע מה אני שווה ומה אני יכול לתת לכדורגל הישראלי. אני לא פוחד לומר את זה, אני חושב שבשנים הבאות אני אלך ואחזור לעצמי. בסופו של דבר קבלת החלטות לא טובה הובילה אותי לזה שהביקוש היה קטן. עשיתי בחירות גרועות מאוד שעלו לי ביוקר. אני חושב שבמכבי הרצליה הוכחתי מה אני שווה".

אתגר חדש

למרות ההצלחה בתקופה האחרונה, נראה שבראון לא ימשיך בעונה הבאה במכבי הרצליה ופניו לעבר חזרה לליגה הלאומית, כאשר קבוצות כמו הפועל אשקלון והפועל ראשון לציון עשויות להיות התחנה הבאה שלו. "יש כל מיני כיוונים והצעות לעונה הבאה שאני עוד בוחן", אומר בראון. "נפרדנו בסוג של החלטה משותפת ואני מודה לאריאל שנתן לי לעבוד, לא הציק לי ולא הפריע לי. למרות כל מה שאומרים על שיימן, כל מאמן שיבוא למכבי הרצליה יהיה מאושר לעבוד, זה מקום מצוין עם אנשים נהדרים שאין לי אפילו מילה אחת רעה להגיד עליהם".

קיבלת מתנת פרידה עם 1,200 אוהדים ביציע.

"הייתה התרגשות חסרת תקדים במועדון, זה היה יום חג להרצליה, למרות שהפסדנו אני חושב שהאגודה הרוויחה כל כך הרבה. הקבוצה החזירה את הצבע לעיר ואת האוהדים שלא בילו במגרשי הכדורגל הרבה שנים. קיבלתי הודעות מאנשים שלא היו באצטדיון למעלה מ-20 שנה ובאו לראות את הקבוצה. אני חושב שזה הניצחון הכי גדול העונה של מכבי הרצליה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר