בני טבק, מומו ניסטל. צילום: ניר קידר, פרטי
בני טבק, מומו ניסטל. צילום: ניר קידר, פרטי

חוצה את הכביש: מומו ניסטל יאמן את מכבי הרצליה, בני טבק את הפועל הרצליה

המאמן שהוביל את האדומים לפלייאוף בעונה שעברה, יחליף את עידן בראון אצל הצהובים. טבק, המאמן האחרון שעלה עם הקבוצה לליגה הלאומית, מתרגש: "בער בי לחזור לאמן"

פורסם בתאריך: 19.6.19 12:19

שינויים על הקווים בשתי קבוצות הכדורגל של הרצליה. מאמן הפועל הרצליה בעונה שעברה, מומו ניסטל, עבר ליריבה העירונית מכבי, בעוד שבני טבק יחליפו על הקווים אצל האדומים. המעבר של ניסטל היה די מפתיע, שכן בעלי הפועל, אלי חיו חמו (ג'מיל) הצהיר לאחר סיום העונה כי היה רוצה לראות את המאמן ממשיך במועדון. למרות זאת, ניסטל מציג תמונה אחרת: "אם אלי היה רוצה אותי הוא היה יושב איתי", אמר המאמן החדש של מכבי הרצליה. "מהמחזור ה-20 הציעו לי לחתום לעונה הבאה, אבל רציתי לדעת מה התקציב ומה המטרות. אם הפועל הרצליה הייתה מביאה את השחקנים שרציתי בעונה שעברה, כנראה שהיינו עולים ליגה".

על המעבר לצהובים אמר המאמן: "זאת הרגשה מצוינת, רציתי להישאר בעיר הרצליה, הפועל ומכבי אלו שני מועדונים טובים. ראינו בפלייאוף שהמסורת של מכבי הרצליה משחקת תפקיד ומביאה הצלחות, ברגע שקיבלתי את הפנייה החלטתי ללכת על זה. יצא לי שם של מאמן שמקובע במחוז הצפוני, אני רוצה להרחיב אופקים, עכשיו אני אאמן בדרום. כמובן שהמטרה היא לעלות ליגה".

למרות שבסופו של דבר הייתה קרובה להעפלה לליגה הלאומית, מכבי הרצליה לא נהנתה מאחד התקציבים הגבוהים בליגה א’ בעונה שעברה, ועברה עונה לא פשוטה בכלל. "צריך להישאר שפוי מבחינת תקציב, אי אפשר לעשות מה שעושות הקבוצות הערביות שמחתימות בהרבה כסף ואם לא הולך אז משחררים", אומר ניסטל. “בסוף הכסף מנצח, לרוב למי שיש את התקציב הכי גדול עולה ליגה. למרות זאת, ראינו בעונה שעברה שהכל אפשרי, אם מכבי הרצליה ממקום חמישי כמעט הדיחה את הפועל עכו בדרך ללאומית, אז אפשר להיות אופטימיים. אנחנו רוצים לצאת מליגה א', לחזור ללאומית, המקום שבו מכבי הרצליה צריכה להיות. אני רוצה לעשות קבוצה חזקה. המועדון הוא של אריאל שיימן, אם הוא רוצה לחזור לליגה הלאומית אז הוא צריך להחתים שחקנים עם ניסיון וכאלה שכבר עלו ליגה".

שיימן ידוע כאחד הבעלים שיותר מעורבים בפן המקצועי של הקבוצה שלו, וניסטל מוכן לכך: "כשדיברנו אמרנו שהוא גם יכול להיות המנהל המקצועי. יש לו יותר שנים ממני בכדורגל ואני רק יכול ללמוד ממנו. הוא חווה את ליגה א' השנה, עבר עליות ומורדות ואם אנחנו נעבוד בשיתוף פעולה, שנינו יחד עם שלומי קניאס, יהיה קשה לעצור אותנו". לפחות 14 משחקני הסגל בעונה שעברה צפויים להמשיך בקבוצה גם בעונה הבאה, כאשר גם יוסי שבחון צפוי להמשיך ולשחק עונה נוספת.

שחקני מכבי הרצליה. צילום: עזרא לוי

השלד אמור להישאר. שחקני מכבי הרצליה. צילום: עזרא לוי

בצד השני של הכביש, חזר אל הקווים המאמן האחרון שהעלה את הפועל הרצליה לליגה הלאומית, בני טבק. טבק עבד בשנים האחרונות כמנהל קבוצה ובצוות הסקאוטינג של מכבי תל אביב, ובעונה האחרונה שימש כעוזר המאמן של זיו אריה בבית"ר תל אביב רמלה. "ההרגשה טובה, רציתי לחזור להפועל הרצליה", אמר טבק. "זה מקום שיש בו תנאי עבודה טובים. נכון שמדובר בליגה א' אבל התנאים פה טובים מאוד ובסיטואציה מסוימת אפשר להשיג הרבה גם בתנאי העבודה וגם בשחקנים שירצו לבוא. הזכרונות שלי מהמקום טובים. פעמיים עלינו ליגה ועשינו עונה יפה בליגה הלאומית".

באשר לסיבות שחזר לאמן אחרי שמונה שנים בתפקידים אחרים, אמר טבק: "ראיתי שהשנה הזאת בית”ר תל אביב רמלה עוברת להיות קבוצה בת של מכבי תל אביב, לא מצאתי לנכון להישאר שם. חשבתי שמספיק, מיציתי. כשהפועל הרצליה פנתה אלי אמרתי שזה הזמן. בער בי לחזור לאמן, אני יותר אוהב את האימון ואני מקווה שנהנה מזה, עד כמה שאפשר ליהנות מכדורגל".

מבין המאמנים בליגה א', אין ספק שטבק, אחד מגדולי שחקני מכבי תל אביב, הוא השם הבכיר ביותר. למרות זאת, הוא מסרב להצהיר הצהרות דרמטיות לפני פתיחת העונה: "כשאתה רואה ציטוטים של מאמנים בכל הליגות, אתה רואה שכולם מכוונים, אבל לא פוגעים", אומר טבק בחיוך. "אי אפשר לדעת מה יהיה. הפועל הרצליה הייתה בשנים האחרונות קבוצת צמרת ורוצה לעשות צעד קדימה. רוב השחקנים מהעונה שעברה אמורים להישאר ואני מקווה שאלו שמתלבטים ירצו להישאר כדי לקחת חלק במשהו יפה. זה עוד מוקדם להגיד לאן נגיע, כי גם בוודאי לא יהיה לנו את אחד התקציבים הגבוהים בליגה".

באשר למאמצי החיזוק אמר טבק: "רוב השחקנים, גם כאלה שאני מדבר איתם, קודם כל רוצים לנסות את מזלם בליגת העל ובליגה הלאומית. עד אמצע יולי לפחות לא נדע וגם אחר כך כשיתחילו המשחקים בגביע הטוטו של הליגה הלאומית, אז שחקנים מתפנים". אימוני הקבוצה יתחילו לקראת סוף יולי.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר