שחקני בני הרצליה אחרי ירידת הליגה. צילום: לירון מולדובן, באדיבות מנהלת הליגה בכדורסל
שחקני בני הרצליה אחרי ירידת הליגה. צילום: לירון מולדובן, באדיבות מנהלת הליגה בכדורסל

מועדון בהקפאה: העתיד המעורפל של בני הרצליה

מעל חודשיים וחצי עברו מאז קרסה בני הרצליה אל הלאומית, והמועדון עדיין לא החל בהכנות לעונה הבאה. רבים מעובדי המועדון פוטרו, לקבוצה אין מאמן וסגל שחקנים, והטענות הן בעיקר כלפי אקוניס והעירייה. “אם אני אפתח את הפה אז אוי ואבוי יהיה לכמה אנשים”, אומר המאמן לשעבר אריק שיבק. אקוניס: "אין פה בן אדם אחד שאשם". רקנאטי שוקל את המשך דרכו

פורסם בתאריך: 7.8.19 17:45

יותר מחודשיים וחצי עברו מאז ירדה בני הרצליה לליגה הלאומית לאחר 27 שנים, ועתיד המועדון נראה מעורפל ומדאיג. מאמן לעונה הבאה אין, כאשר גם מבחינת שחקנים הבשורות הן רק בגזרת העוזבים. לאחר סיום העונה קיבלו מרבית עובדי המועדון הודעה על סיום תפקידם. בין היתר מדובר על מנהל המשק הוותיק ישראל מזוז, המנהל האדמיניסטרטיבי גדעון ביילין ומנהל השיווק וקשרי הקהילה צחר רותם. בשדרת הניהול נותרו כעת היו"ר אלדד אקוניס, המנכ"ל איזי צ'ינאו, מנהל הקבוצה זאב ברעם ומנהלת משרד המועדון שרה כהן.

אקוניס, מצידו, טען עד לאחרונה כי במועדון עדיין ממתינים להתפתחויות בנוגע לירידתן של הפועל אילת או מכבי אשדוד לליגה הלאומית עקב בעיות כלכליות, אך נראה כי הקבוצה תפתח את העונה בליגה הלאומית. על פי גורמים במועדון, הבעלים לני רקנאטי עדיין שוקל את המשך דרכו בעונה הבאה, ומחכה להחלטת העירייה בנוגע לתמיכות בכדי לגבש החלטה סופית. בשיחה השבוע עם "ספורט צומת השרון" אמר היו"ר אקוניס: “עם סיום העונה נתן רקאנטי, כהערכות לאפשרות שהקבוצה תשחק בלאומית, הוראה לקיים שימוע ולפטר את כל עובדי המועדון שסיימו את העונה, זאת בכדי לא להגיע למצב שבו נאלץ לעשות זאת במועד מאוחר ולא על פי חוק. רוב העובדים הבינו זאת ואף ויתרו על אפשרות לשימוע, וממשיכים לעבוד במועדון בהתנדבות ולעזור לו, עד שנדע את מסגרת התקציב והתוכניות לעונה הקרובה. מרביתם צפויים להמשיך בקבוצה אם לני יישאר".

אלדד אקוניס. צילום: עזרא לוי

אלדד אקוניס. צילום: עזרא לוי

"עצוב מאוד לראות כיצד מתנהל המועדון בחודשי הפגרה", אומר בכאב צחר רותם, שפוטר מהמועדון. "הייתי מעדיף לראות התמקדות בבניית קבוצה ישראלית, צעירה ורעבה לליגה הלאומית. אני פחות אוהב את העיסוק בניסיון להישאר בליגה באמצעות מהלכים שאינם על הפרקט ואיני מאמין שדרך זו תוביל אותנו למקומות הנכונים".

בסביבת המועדון היו שהלינו את התנהלותו של אקוניס לאורך העונה שעברה וסיפרו כי בתחילת העונה שעברה הבטיח היו"ר שהקבוצה שבנה תגיע רחוק. הטענות נוגעות בעיקר לשחקנים הזרים, כמו למשל החתמתו של בוגדן בליזניוק, שהגיע עם ציפיות גדולות אך איכזב. עוד נקודה שמציינים במועדון היא שחרורו של הסנטר הילטון ארמסטרונג. השחקן פתח לא טוב את הקדנציה בקבוצה, אך לאחר שיחה עם אנשי המועדון העלה את רמתו ובמועדון סיפרו על מנהיג בחדר ההלבשה. בסופו של דבר הסנטר שילם את המחיר במהלך העונה, מהלך שלדעת רבים פגע בקבוצה. בסביבת המועדון ציינו את שמו של סוכן השחקנים יהודה ברד, כמי שיש לו השפעה גדולה על הבאת השחקנים למועדון. עוד עלו טענות על יחסים מתוחים בין אקוניס ושיבק לאורך החלק האחרון של העונה.

"בוגדן בליזניוק היה השחקן הזול ביותר בקבוצה, שחקן שהוחתם בכסף קטן כזר חמישי והשקעה לטווח ארוך ואף אחד בקבוצה לא ציפה ממנו להוביל את הקבוצה", הגיב אקוניס. "הילטון שוחרר לרצון המאמן בגלל בעיה מקצועית שהייתה במשחק הצבע של הקבוצה ואחרי שחיפשנו לו מחליף לאורך תקופה ארוכה מאוד, ככה שהשחרור שלו ממש לא היה מפתיע. אולם, לא הצלחנו להביא שחקנים שהמאמן רצה, אבל הוא הוחלף ברגע שבו הצלחנו לסגור עם השחקן שאותו המאמן ביקש להביא במקומו. לא היו שום יחסים מתוחים ביני לבין אריק לאורך העונה, עשיתי עד הרגע האחרון כל שביכולתי לעזור לאריק בשביל לעמוד במשימה שהוא הובא בשבילה. שיבק קיבל יד חופשית כמעט לחלוטין לעשות כרצונו במסגרת התקציב והאפשרויות שהיו לנו אחרי שהוא הגיע ואין כמעט שום בקשה שהוא ביקש ממני ולא עשיתי ככל שיכולתי לדאוג שתקרה. בשורה התחתונה הקבוצה נכשלה, ירדה ליגה, ואין פה בן אדם אחד שאשם. לכולם יש חלק בתוצאות ואנחנו כהנהלה בטח ובטח שבודקים את עצמנו ומנסים להבין איפה טעינו ומה הוביל לכדור השלג הזה".

בוגדן בלזיניוק. צילום: אלן שיבר, באדיבות מנהלת הליגה בכדורסל

בוגדן בלזיניוק. צילום: אלן שיבר, באדיבות מנהלת הליגה בכדורסל

לגבי מעורבתו של ברד בבחירת השחקנים אמר אקוניס: "יהודה הוא סוכן שחקנים וככזה השפעתו היחידה זה אם אנחנו מעוניינים בשחקן שלו, הוא אחראי כסוכן להבאת חלק מהשחקנים הכי טובים בתולדות הקבוצה מאוסמן סיסה, לקוקי בלצ'ר, ג'ייסון וויליאמס, שון ג'יימס, דרו קרופורד, ג'יימס סינגלטון, סטיבן דניס, אמדי נדייה וג'ף אדריאן. דווקא השנה מלבד ג'ף אדריאן, רק שחקן אחד נוסף שעבר בקבוצה לאורך העונה היה מיוצג על ידו. אולי אם היו לנו יותר שחקנים באיכות שהוא הביא לנו בעבר לא היינו מגיעים למצב הזה".

"בריחה מאחריות"

“אני חושב שחל בלבול גדול, הרצליה לא הייתה במקום הראשון כשהגעתי”, אמר אריק שיבק בציניות בשיחה עם "ספורט צומת השרון" השבוע. "כשהגעתי הם כבר היו במקום האחרון ובניגוד לעונה שעברה הקבוצה לא הצליחה להישאר. אני מציע למי שצריך לעשות בדק בית לשבת ולעשות את זה, אי אפשר להטיל אחריות על אדם זה או אחר בקבוצת כדורסל. מדובר בגוף גדול ודינמי ולכן אני חושב שמן הראוי היה שאנשים יעשו חושבים ולא יתמקדו בחודשיים-שלושה האחרונים של העונה, זה בריחה מאחריות ולא רציני".

באשר לטענות על מתח ביניהם לאורך תקופת סיום העונה אמר המאמן: "אני לא חושב שהיה נתק. לפני תחילת העבודה ניקינו את השולחן. אריק שיבק לא התחיל לאמן כדורסל בבני הרצליה. אריק שיבק הגיע להרצליה כמאמן מספיק בכיר ומעוטר ולא אתבכיין על אדם זה או אחר. בדיעבד, לא היו לי את האפשרויות להשאיר את הקבוצה בליגה. עשינו בסיום העונה פגישה, אמרתי את מה שאני חושב שהוביל למצב הזה, ואקוניס לקבל את זה או שלא. לחצנו ידיים וכל אחד הלך לדרכו. עשיתי את זה בדרך מכובדת, לא לכלכתי, כי אם אני אפתח את הפה אז אוי ואבוי יהיה לכמה אנשים, זו לא דרכי. הרצליה מבחינתי זה פרק שהסתיים".

אריק שיבק. צילום: שרון בוקוב

אריק שיבק. צילום: שרון בוקוב

אז בפעם הבאה שתקבל קריאה, כבר לא תגיע?
“אני חושב שזה לא יקרה מבחינת שני הצדדים, יש אנשים שכנראה לא נועדו לעבוד אחד עם השני. יש מקומות שטוב לך איתם ויש מקומות שנראה שנמצאים בהם אנשים שלא נועדו אחד לשני".

מי שמאסו בקיפאון הם אוהדי המועדון, אשר החליטו לעשות מעשה וקיימו פגישה בשבוע שעבר עם סגן ראש העיר עופר לוי. ההקצבה של עיריית הרצליה, שעמדה בעונה שעברה על שלושה מיליון שקלים, היא גורם מכריע בתקציב המועדון, כאשר לכל הצדדים ברור כי במידה ואכן תשחק הקבוצה בלאומית, ההקצבה תרד באופן משמעותי. "הסיבה שההכנות לעונה הבאה לא התחילו היא שאנחנו בכלל לא יודעים מה גובה ההקצבה של העירייה לעונה הבאה", אמר גורם במועדון. "התקיימה פגישה לפני חודש ומאז לא קיבלנו תשובות. בלי שאנחנו יודעים מה גובה התמיכה אי אפשר בכלל להתחיל את ההכנות".

אוהדי הקבוצה, מצידם, פרסמו בשבוע שעבר עצומה אינטרנטית, בה יצאו נגד הכוונה להישאר בליגה על "השולחן הירוק". "אנו דורשים ממנהלי הקבוצה להפסיק עם הניסיונות להישאר בליגה מחוץ למגרש ולהשלים עם ירידת הליגה", נכתב. "לא ניתן יד למהלך לא ספורטיבי ולא נסכים להיות חלק ממהלך המביא חרפה על המועדון ועלינו כאוהדי ספורט".

"מועדון חייב חזון ודרך ולצערי אלה אינם בנמצא כרגע והתוצאה של כך היא אובדן אמון מוחלט של האוהדים במועדון ובדרכו", כואב צחר רותם את המצב. "יש רוחות חשובות של שינוי מצד עיריית הרצליה ואין לי ספק כי גם משפחת רקנאטי, שתרומתה לספורט בעיר גדולה ומבורכת, שומעת היטב את הקולות והרחשים. אני מאחל לנו, האוהדים, שתיבנה לאלתר קבוצה ללאומית ושנדע ליהנות מהדרך שלא פחות חשובה מהתוצאה".

"אוהדים שהתעניינו בקבוצה יודעים את האמת, והאמת היא שבני הרצליה לא עושה שום ניסיון להישאר בליגה ואין לה שום השפעה או נגיעה בנושא", אמר אקוניס. "אנשים שרוצים ברעת הקבוצה מנצלים את הקיפאון שנובע מדברים אחרים בשביל לייצר תאוריות קונספירציה. אנשים שמנסים להסתיר את הבעיות שלהם, קל להם להכניס אותנו לסיפור בשביל להסית את האש, אבל אין לנו יד ורגל בסיפורים והמעשיות האלה. את סגל השחקנים בכל עונה ועונה בונה המאמן בשיתוף פעולה איתי, ומלבדי, הבעלים איתו אנחנו מתייעצים ואנשים אחרים שהם עובדי המועדון לאף אחד אחר אין שום השפעה בבניית הקבוצה ובחירת השחקנים".

סגן ראש העיר ומחזיק תיק הספורט, עופר לוי, אמר בתגובה: "בבני הרצליה פנו אלינו רק לפני שבועיים בנוגע לתמיכה לעונה הבאה והם מוזמנים אלי ביום שני ללשכה, נשב והם יקבלו תשובות. אני לא מתנה את המשך התמיכה, אני אבקש מהם שיהיה נציג של העירייה בהנהלה. הגישה שלנו היא לתמוך בקבוצה בסכום מכובד כדי שהיא תצליח, אבל הגישה הגדולה שלי והמדיניות שלי שהיא בשיתוף ראש העיר זה לתמוך, אבל מבחינתי מירב תשומת הלב בספורט בהרצליה צריך להיות מופנה לילדים ולנוער. קבוצות הבוגרים לא יקופחו. הקבוצה חשובה לנו, מייצגת את העיר בכבוד, קורה שיורדים ליגה אבל אי אפשר לקחת את מה שנעשה במועדון ואני מקווה שיצליחו ויקבלו סכום מאוד ראוי".

עופר לוי

עופר לוי

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר