האצטדיון בהרצליה. צילום: ניר קידר
האצטדיון בהרצליה. צילום: ניר קידר

העירייה הורתה להחליף מנעולים באצטדיון. הפועל ומכבי הרצליה: נפנה לבית משפט

שחקני קבוצת בני הרצליה, שהקימה העירייה בקיץ ומשחקת בליגה ג', נאלצו להתלבש בחדר חשוך לפני משחק ליגה השבוע. "אנשי מכבי הרצליה התנהגו באלימות ובכוחניות", טוען סגן ראש העיר עופר לוי. "אם זה יימשך נפנה לבית המשפט", אמר בעלי הפועל, אלי חיו חמו

פורסם בתאריך: 24.9.19 13:42

סערה ספורטיבית בהרצליה סביב השימוש באצטדיון העירוני. ביום ראשון השבוע אירחה קבוצת בני הרצליה, שהוקמה הקיץ על ידי העירייה, את מכבי גבעת שמואל. אלא שוויכוח חריף שפרץ בין אנשי העירייה לבין אנשי מכבי הרצליה הוביל לכך שחדרי ההלבשה באצטדיון היו סגורים, דבר שהוביל לכך ששחקני הקבוצה האורחת נאלצו להתלבש על כר הדשא, בעוד שהמקומיים התלבשו בחדר חשוך.

ראשית, יש לציין כי מכבי והפועל הרצליה, המשחקות בליגה א' ומחזיקות במחלקות נוער עם מאות ילדים כל אחת, משלמות עבור השימוש באצטדיון באופן שנתי. במהלך הקיץ החליטה העירייה להקים מועדון כדורגל שלישי בעיר בשם בני הרצליה, שכרגע משחק בליגה ג' וללא מחלקת הנוער. למרות זאת, מטרת העירייה היא להקים בסופו של דבר מחלקת נוער למועדון, בה ישחקו תושבי הרצליה.

"אנשי מכבי הרצליה התנהגו באלימות ובכוחניות ולקחו את החוק לידיים", אמר סגן ראש העיר ומחזיק תיק הספורט בעירייה, עופר לוי. "הם סגרו את הדלתות של חדרי ההלבשה בפני הקבוצה שהקמנו, ובתגובה הורנו להחליף את המנעולים באצטדיון. אנחנו לא יכולים שינהלו אותנו. האצטדיון הוא עירוני ואין למכבי ולהפועל בלעדיות עליו והם לא יכולים להחליט לסגור חדרים. שופט המשחק כבר כמעט רצה ללכת הביתה. נאלצתי להתנצל בעצמי בפני השופט ולהסביר לו שהייתה תקלה".

שופט המשחק, מצידו, שלא רגיל לתנאים כאלו אפילו בליגה ג', שקל לקנוס את הקבוצה הביתית ב-500 שקלים או לבטל את המשחק, אך לבסוף שוכנע להוציא לדרך את ההתמודדות בכל זאת. לטענת בעלי הפועל הרצליה, אלי חיו חמו (ג'מיל), בעירייה החליטו לאחרונה לספח שני חדרים במתחם האצטדיון לטובת הקבוצה החדשה, דבר הפוגע בצורה קשה בהתנהלות של מחלקת הנוער במקום. "אני מקווה שבעירייה יתעשתו כי להחליף מנעולים זה דבר לא חוקי", אמר חיו חמו. "אנחנו דיירים בבית הזה, זה לא אצטדיון שלהם. הם אמנם מתחזקים אותו ונותנים את השירות, אבל אנחנו משתמשים בו לקהילה. שלא יעוותו את המציאות, יש לנו חזקה פה, יש לנו דמי ניהול שאנחנו משלמים ויש הסכם עד דצמבר שאי אפשר לגעת בו".

אלי חיו חמו. צילום עזרא לוי

אלי חיו חמו. צילום עזרא לוי

במכבי ובהפועל שוקלים לפנות בעקבות החלפת המנעולים והצעדים שנוקטת העירייה גם לבית המשפט, בבקשה שיתערב בנושא. "כרגע אנחנו עוד בדיונים עם העירייה, אבל אנחנו נפעל על פי החוק ונמצה את האפשרויות שלנו", אמר חיו חמו. "אם זה יימשך אנחנו נפנה לבית המשפט. הם לא יכולים לקום בוקר אחד ולהחליט שמשהו לא מוצא חן בעינייהם, או לפתוח קבוצה ולקחת חדרים. אני גם לא חושב שזה פייר. כל הפתיחה של הקבוצה הזאת היא תירוץ לקראת לעונה הבאה לפתיחת מחלקת נוער ולפגיעה במועדונים. כשהם ירצו לעלות ליגה גם אז יהיו בסגל רק הרצליינים? הם רוצים לעשות מהלך נגד המועדונים בעיר. אני אלחם בהם, לא יהיה פה את הדברים האלה, אלו דברים שהם נגד הוראות של משרד הפנים".

"במכבי ובהפועל יש אולי 2-3 הרצליינים"

ברקע סוגיית חדרי ההלבשה והחלפת המנעולים, נמצאת כמובן הקמתה של קבוצת בני הרצליה, שעלולה לפגוע בהמשך בהכנסות של המועדונים הוותיקים ממחלקות הנוער שלהן. "גם ככה האצטדיון עמוס", אומר חיו חמו. "אין בעיה שרוצים להקים עוד קבוצה, אבל באו ולקחו לנו שני חדרים גדולים ויפים שהיו יכולים לשמש את תושבי הרצליה שמשחקים אצלנו. גם ככה יש מצוקה של חדרים ותנאים ירודים באצטדיון בנוגע לתאורה ולדשא. לכן, אם העירייה רוצה לפתוח עוד קבוצה שתעשה עוד חדרים, או שישחקו במגרשים האחרים שקיימים בהרצליה".

עופר לוי

עופר לוי, ראש מרצ והתנועה הירוקה

בעירייה מצידם, טוענים כי הקבוצה הוקמה למטרות קהילתיות. "המטרה היא לתת קודם כל שירות לתושבי העיר", טען עופר לוי. "פרט לשניים, כל שחקני הקבוצה הם תושבי העיר, צעירים וותיקים. כרגע המטרה היא להפוך את זה למקום שבו תושבי העיר יוכלו לשחק ולהנות. אין לנו שום כוונה להתחרות במכבי ובהפועל, אבל אסור לשכוח שבמכבי ובהפועל יש אולי 2-3 הרצליינים. הקמת קבוצת הבוגרים היא גם צעד מתבקש, אם אנחנו רוצים לפתוח מחלקת נוער בעתיד".

לסיכום אמר לוי: "אין פה שום מאבק, אנמחנו לא נאבקים במועדונים, אלא פועלים על פי החוק. אנחנו בעד התושבים והאצטדיון הוא עירוני וצריך לשמש את כל תושבי העיר. כשמתנהגים באלימות אז אנחנו עושים בדיקה".
תגובתם של אנשי מכבי הרצליה לדברים לא נמסרה.

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר