יגאל אנטבי (מימין), פרקליטו עו"ד ברק בן נעים, מנכ"ל הפועל הרצליה ניר שטרית. צילום באדיבות הפועל הרצליה
יגאל אנטבי (מימין), פרקליטו עו"ד ברק בן נעים, מנכ"ל הפועל הרצליה ניר שטרית. צילום באדיבות הפועל הרצליה

"אעשה הכל כדי לחזור ולאמן בליגות הבכירות". יגאל אנטבי פותח את הלב בראיון מיוחד

יגאל אנטבי ציפה להצעות אטרקטיביות אחרי העונה המוצלחת בהפועל עפולה, אבל פתח את העונה ללא קבוצה. השבוע חזר לאצטדיון בו החל את קריירת הבוגרים, כשחתם בהפועל הרצליה מליגה א'. עם ניצחון הבכורה נפתח גם התיאבון: "לא באתי להעביר את הזמן", הוא מבהיר. "השמיים הם הגבול ואני רוצה לסיים את העונה הכי גבוה שאפשר"

פורסם בתאריך: 11.10.19 14:50

עד כמה נזילה הקריירה של מאמן כדורגל יעיד סיפורו של יגאל אנטבי. עוזר המאמן של הפועל עפולה הפך למאמן ראשי בעקבות מעברו של אופיר חיים לליגת העל, הוביל את הקבוצה להצלחות ולפלייאוף העליון וכבונוס כמעט מנע עליית ליגה מחברו הטוב חיים והפועל כפר סבא במחזור הסיום, אבל רק כמעט. ההערכה בקרב אנשי מקצוע הייתה שיחבור לחיים כעוזר או יעבור לקבוצה אטרקטיבית בלאומית, אבל ההצעות בוששו להגיע. עוד לפני תום העונה הובהר כי לא ימשיך בעפולה וכך, בניגוד גמור לציפיות, פתח את העונה ללא קבוצה.

במוצאי השבת שעברה, יום לאחר ההפסד 2:1 להפועל כפר קנא, שהיה השלישי ברציפות של הפועל הרצליה תחת בני טבק, יצר המנכ"ל ניר שטרית קשר עם אנטבי. בראשון, ערב ראש השנה, נפגשו הצדדים וסיכמו על צירופו של המאמן עד תום העונה. בצאת החג העביר אנטבי אימון בכורה ובשישי האחרון ערך היכרות ראשונה עם ליגה א' צפון מול קריית אתא באצטדיון אותו הוא מכיר מצוין מתקופתו ביריבה העירונית, מכבי הרצליה. הפועל כבר צעדה ביתרון 0:3, אתא צמצמה ל-3:2, אבל האדומים עמדו בלחץ, ניצחו 2:4 וסידרו לעצמם שלוש נקודות ראשונות בעונה הנוכחית וספתח ברגל ימין למאמנם החדש.

"אופיר רצה שאצטרף אליו בהפועל כפר סבא, אבל רציתי להמשיך כמאמן ראשי כך שזה לא היה רלוונטי", פותח אנטבי בראיון ל"ספורט צומת השרון". "ברור שציפיתי לקבל הצעות אחרי ההצלחה בעפולה והתאכזבתי כשלא הגיעו. זה מוזר ואני לא יודע להסביר את זה, אבל זה הכדורגל ולא תמיד הדברים מסתדרים כמו שאתה רוצה. היו לי עוד הצעות בליגה א' שלא התאימו לי, אבל הפועל הרצליה הוא מועדון מסודר כלכלית, המשכורות משולמות בזמן ויש בסיס טוב של שחקנים צעירים ומוכשרים. חדר ההלבשה בריא, האווירה טובה וחשוב לי מאוד שיהיה כיף לבוא לאימונים ולהביא את זה גם למשחקים כדי להציג כדורגל שמח. הליגה חדשה לי וגם השחקנים, כך שלא היה לי יותר מדי זמן להיערך למשחק הראשון, אבל אני שמח שעשיתי מה שאני יכול ופתחתי ברגל ימין עם שלוש נקודות".

למרות ההתחלה המעודדת, למאמן ברור כי אין יותר מדי מקום לחגיגות: "זה אמנם ניצחון ראשון שלי, אבל גם ראשון של הקבוצה רק אחרי ארבעה מחזורים. שמחנו, אבל זה נגמר כי העונה ארוכה ועוד לא עשינו שום דבר", הוא אומר. "אני שמח בשביל השחקנים, כי ירד להם הביטחון אחרי שלושה הפסדים ועכשיו הם חזרו לעניינים".

בהרצליה אין ממש יריבות עירונית בוערת, אבל בכל זאת בעבר היית מזוהה עם מכבי.
"כן. כשבאתי למגרש היה לי דז'ה-וו ועלו הרבה זיכרונות, מה גם שהאצטדיון, חדרי ההלבשה והיציעים נותרו בדיוק אותו דבר ושום דבר לא השתנה. נחמד להיזכר, ואפילו פגשתי באפסנאי הוותיק של מכבי, יעקב, שנשאר שם עוד מהתקופה שלי, אבל כמו שאמרת אין באמת יריבות עירונית ואישית אף פעם לא שיחקתי בדרבי של הרצליה".

אדום כשחקן, אדום כמאמן

יגאל אנטבי, 45, מתגורר בראשון לציון. כאמור, את קריירת הבוגרים החל במכבי הרצליה, בה שיחק במשך ארבע עונות (לא רצופות), בהן רשם 86 הופעות וכבש ארבעה שערים. הבעלים הנוכחי, אריאל שיימן, מכר אותו להפועל תל אביב בעונת 1999/2000 בסכום של כחצי מיליון דולר ("באותה תקופה זה היה הרבה כסף", מוסיף אנטבי בחיוך). המגן השמאלי לבש את המדים האדומים במשך עשור שלם והיה חלק מהקבוצה שכונתה תינוקות קשטן, עמה זכה באותה עונה בדאבל. במאזנו שלושה גביעי מדינה נוספים, גביע הטוטו וכמובן הקמפיין האירופי הזכור לטוב שנעצר רק ברבע גמר גביע אופ"א. בסך הכל רשם אנטבי 351 הופעות במדי הפועל תל אביב בשתי קדנציות בהן כבש תשעה שערים. במאזנו גם 11 הופעות במדי נבחרת ישראל.

גם את קריירת האימון הקצרה החל באדום כששימש כעוזרו של מנחם קורצקי, אך השניים לא הצליחו למנוע את ירידת הליגה של הפועל תל אביב בעונת 2016/17. בעונה שלאחר מכן מונה לעוזרו של חיים בעפולה ואשתקד קיבל את המושכות בעקבות מעברו (הקצרצר בדיעבד) של האחרון להפועל תל אביב. כעת הוא מופקד שוב על מועדון אדום, צנוע קצת יותר. "עשיתי עונה מדהימה בעפולה, אף אחד לא ציפה לזה בכלל, כך שאני לא חושב שלא המשכתי בגלל סיבה מקצועית, אבל זה בסדר גמור", אומר אנטבי. "המתנתי בסבלנות להצעה שתעניין אותי ואני מאוד שמח שהיא הגיעה. עכשיו אני רוצה להתקדם בהפועל הרצליה ולהצעיד את הקבוצה קדימה".

על המטרות העונה הוסיף: "כרגע אנחנו רוצים לאגור כמה שיותר נקודות, לייצר רצף של ניצחונות ולהחזיר את הביטחון לשחקנים. אם תהיה אפשרות בעוד חודש חודשיים, נדבר על יותר מזה. עלייה? כרגע זה לא רלוונטי, אבל הרצון הוא בהחלט להידבק לצמרת הגבוהה". אנטבי, שיירשם לקורס הפרו הקרוב של אופ"א על מנת שיוכל לאמן בעתיד בליגת העל, כבר הספיק לצרף לקבוצתו החדשה את השוער שקד נחמני, אותו הדריך בהפועל עפולה, שם שימש כשוער משנה. נחמני צפוי לערוך בכורה במשחק החוץ הקשה היום מול קבוצת הצמרת של הפועל רובי שפירא חיפה. בהמשך, בכוונתו של אנטבי לחזק את הרצליה בשלושה שחקנים נוספים.

"לא באתי להעביר את הזמן, אני נחוש להצליח והבהרתי את זה גם לראשי הרצליה", מסכם המאמן חדור המוטיבציה. "האימונים שלי בקצב גבוה, אני אוהב כדורגל יפה לעין, התקפי ושמח עם הנעת כדור טובה ושחקנים מחויבים שעובדים על המגרש. אני רוצה להתקדם במעלה המדרגות ולסיים את העונה הכי גבוה שרק אפשר. בסופו של דבר התוצאות ידברו. מבחינתי השמיים הם הגבול ואעשה הכל כדי לחזור ולאמן בליגות הבכירות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר