שחקני הרצליה מנחמים את לאומי לאחר ההחטאה. צילום: ניר קידר
שחקני הרצליה מנחמים את לאומי לאחר ההחטאה. צילום: ניר קידר

בני הרצליה מתאוששת מההדחה: "לקח לי זמן להירדם בלילה, היינו מאוד קרובים לסנסציה"

קליעת עונשין אחת של אור לאומי הפרידה בין בני הרצליה להארכה ברבע גמר הגביע מול מכבי חיפה לאחר משחק הירואי שהוסיף הרבה כבוד למיקי גורקה ושחקניו. המאמן, שהתרגש בסיום, פרגן: "גאה בקבוצה שלי"

פורסם בתאריך: 27.11.19 13:20

לא בכל יום קבוצה מתייצבת למשחק של מאני טיים עם סגל מצומצם של שישה שחקנים ומסיימת אותו עם חמישה בלבד, תוך שהיא נאלצת לשלב צעיר שבימים כתיקונם משמש כשחקן אימונים. לא בכל יום קבוצה מהליגה השנייה מציגה משחק שווה כוחות ליריבה מליגת העל גם עם סגל מלא, ולא בכל יום מאמן מזיל דמעות בראיון לאחר משחק. כל כך הרבה דברים התחברו לבני הרצליה כנגד כל הסיכויים ברבע גמר הגביע, אותו אירחה באולם היובל בראשון השבוע, אבל בסופו של דבר מי שתשחק במעמד חצי הגמר הא מכבי ראשון לציון, שניצחה בתום דרמה גדולה על חודה של נקודה, 84:85.

הכתומים פתחו טוב ורצו ליתרון 4:10, אבל הרצליה נכנסה למשחק בזכות אור לאומי, שקלע 10 נקודות מתוך ה-14 הראשונות של קבוצתו. המשחק המשיך להיות צמוד ברבע השני ושלשה של ניצן חנוכי קבעה שוויון 39:39. כאן יצאה ראשון לציון לריצת 0:10 בראשות ג'ונתן וויליאמס וירדה להפסקה ביתרון 39:49. אגב, אם לא הספיקו הצרות של הרצליה, שעלתה ללא גייב לוין הפצוע, המורחקים נועם אביבי ואופק מלכה וכשאנתוני פישר רחוק מלהיות כשיר במאת האחוזים, היא איבדה את ג'אקים דונלדסון, שנפצע בשריר הירך האחורי ונאלץ לנטוש לאחר שתרם 8 נקודות בקצת פחות מ-11 דקות. פישר, שעשה אימון קליעות בשישי ורץ קצת בשבת, תוכנן לשחק בין 10-15 דקות כדי לא לסכן אותו, אבל בסיטואציה שנוצרה היה על הפרקט כמעט 33 דקות. בקבוצה החזיקו השבוע אצבעות לדונלדסון, שעבר בדיקת אולטרסאונד כדי לברר את חומרת הפציעה.

נראה היה שהאורחת תטייל במחצית השנייה, אבל איש לא היה מוכן לתצוגת הענק של קנדל אנתוני במחצית השנייה, שכללה משחק הקרבה, שרשרת מתפרצות של איש אחד ו-21 מתוך 23 הנקודות שלו בהתמודדות, לצד 8 אסיסטים. מיקי גורקה, שבשל הספסל הקצר עד לא קיים, גילה עליו בחלקים ארוכים של המשחק רק את עוזרו יואב שמיר והיו"ר אלדד אקוניס, כמעט לא האמין שהלוחמים שלו עדיין במשחק עד הרגע האחרון. כשהגיע אותו רגע, הפך לטראגי ברמה הספורטיבית ובלתי נשכח כאחד. בפיגור 85:82 עלה לאומי לזריקה מחוץ לקשת ואלכסנדר המילטון ביצע עליו עבירה כשעל השעון נותרו 0.2 לסיום. דקות ארוכות של התייעצות אנשי המשרוקית בסיוע מצלמות הטלוויזיה לא תרמו ללחץ של לאומי, שדייק בשתי הזריקות הראשונות, אבל כשל בשלישית ושלח את קבוצתו הביתה עם מחמאות בלבד.

לאומי ברגע המכריע. צילום: ניר קידר

לאומי ברגע המכריע. צילום: ניר קידר

"לקח לי זמן להירדם בלילה. היינו מאוד קרובים לסנסציה כי בכל זאת הופענו בסגל חסר ונלחמנו עד השנייה האחרונה", אמר לאומי. "למרות האכזבה, אני גאה מאוד בכל מי שהיה חלק מהקבוצה ולקח חלק במשחק. זה מסוג המשחקים שנורא כואבים ותחושת ההחמצה היא גדולה, אבל אין יותר מדי מה להתאושש ממנו, כי שוב, יש תחושת גאווה במה שאתה והחברים שלך עשיתם. נרים את הראש ונמשיך הלאה".

ההתייעצות של השופטים לפני הזריקות הוציאו אותך מריכוז?
"לא, שמרתי על רמת ריכוז הכי גבוהה שאפשר ולא נתתי לזה להשפיע עלי".

המאמן המתרגש

אור לאומי, שהושאל בעבר להרצליה מהפועל תל אביב, שייך כיום לנציגת השרון לאחר שזו רכשה את כרטיסו. בתום העונה יסתיים חוזהו והוא יהפוך לשחקן חופשי, אך לא מן הנמנע כי ביכולת הנוכחית ובמידה שהקבוצה תעמוד ביעד המוצהר שלה ותשוב לליגת העל, יעשו בהרצליה מאמצים להשאירו. "עליית ליגה היא המטרה שלנו העונה ונעשה את כל המאמצים להשיג אותה", הוא מסכם. "יש לנו עונה ארוכה מאוד שעוד יהיו בה עליות וירידות, כך שהעונה הבאה עדיין רחוקה".

לצד הגיבור הטראגי על הפרקט, מי שנכנס ללבם של לא מעט אוהדי כדורסל בשל אותה התפרצות אמוציונלית בסיום הוא כמובן האיש על הקווים. "לא הצלחתי להירדם, הלכתי לישון בארבע בבוקר וקמתי שוב בשש וחצי", אמר מיקי גורקה פחות מ-24 שעות אחרי ההדחה האכזרית. "אני בעיקר גאה בקבוצה שלי על משחק הרואי. בתוך המשחק אתה לא מרגיש את זה, אבל אחריו קיבלתי הרבה תגובות מאנשים שהצורה בה שיחקנו ממש ריגשה אותם. ירדנו במינוס 10 להפסקה, חזרנו, שוב הם ברחו ושוב חזרנו, זה היה מרשים ולא מובן מאליו גם כשאתה עם סגל והרכב מלא". כזכור, שלושה ימים קודם לכן פגשה הרצליה את הפועל חיפה במסגרת הליגה והביסה אותה 68:94, כשאותם שחקנים שיחקו כמעט לכל אורך 40 הדקות. "זה היה בעייתי ופשוט יותר מדי. גם לקבוצות יורוליג אין עומס בו חמישה שחקנים משחקים פעמיים 40 דקות תוך שלושה ימים", הוסיף גורקה.

לא בכל יום מאמן מזיל דמעות בסיום משחק.
"זו הייתה התפרצות אמוציונלית, ולא בגלל ההפסד אגב. הפסדתי משחקים ועוד אפסיד, אבל בסיטואציה הזו נורא כאב לי כי הרגשתי שהגיע לשחקנים לנצח ולעבור שלב. אחרי שחיברנו שני משחקים בדרגות קושי כאלה עם חמישה שחקנים בלבד זה הציף אותי, אבל בטח לא ממקום של 'אוי ואבוי, הפסדנו'. פעם ראשונה שקורה לי דבר כזה, אבל כולנו בני אדם".

מיקי גורקה. צילום: ניר קידר

מיקי גורקה. צילום: ניר קידר

אי אפשר בלי התייחסות שלך להחטאה האחרונה של לאומי.
"קיוויתי בשבילו שיקלע את כולן. בתור שחקן הייתי במצבים דומים, אני יודע כמה זה לא פשוט ועוד הוסיפו לו דרגת קושי מהטלוויזיה, כשנאלץ לחכות עוד שלוש דקות והתבשל עם הזריקות. אני בטוח שהוא ייקח את זה למקום טוב של לקחת אחריות בזריקה האחרונה ורק יגדל מזה". לקראת המשך הדרך אמר גורקה: "אחד הדברים שאני מאוד מרוצה מהם הוא שכל השחקנים מוכנים "להתלכלך" – לשמור, לקפוץ על הרצפה, לעזור בריבאונד וכל הדברים הקטנים. זה הכי חשוב ועם זה אנחנו הולכים קדימה מאז הפסד הליגה למודיעין. כדי שנמשיך להצליח זה צריך להיות המוטו שלנו".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר