גילי כהן (משמאל) עם גפן פרימו. צילום: ניר קידר
גילי כהן (משמאל) עם גפן פרימו. צילום: ניר קידר

כואב: אחרי שלוש שנים וחצי של אימונים, גילי כהן וטל פליקר לא ייסעו לטוקיו

השניים הפסידו במאבק מול יריביהם הישראליים - גפן פרימו וברוך שמיאלוב, ופספסו את הקריטריון לאולימפיאדה. "איגוד הג'ודו מעריך את ההשקעה העצומה של השניים ואת הדרך האדירה שהם עשו", נמסר מאיגוד הג'ודו

פורסם בתאריך: 26.2.20 13:32

אכזבה גדולה לשני הג'ודאים של הרצליה ורעננה – גילי כהן וטל פליקר, שאחרי שלוש וחצי שנים של השקעה, אימונים ותחרויות, פספסו את הכרטיס לאולימפיאדת טוקיו בקיץ, לאחר שהפסידו את הקריטריון ליריביהם במשלחת הישראלית. מדובר בבשורה ספורטיבית לא פשוטה עבור שני הג’ודאים, שייצטרכו כעת לקבל החלטה לגבי המשך הקריירה המקצוענית שלהם. הדבר נקבע סופית בתחרות הגראנד סלאם שנערכה השבוע בדיסלדורף, גרמניה. על פי תקנון איגוד הג’ודו הישראלי, במידה ולאחר הגראנד סלאם בגרמניה הפער בין שני המתמודדים הישראלים יעמוד על ארבעה מקומות לפחות בדירוג העולמי, הבכיר שביניהם יוכרז כנציג הישראלי באותו משקל.

פליקר ההרצלייני, המדורג במקום ה-12 בדירוג העולמי, יישאר כאמור בבית ומי שייסע במקומו במשקל עד 66 קילוגרמים הוא ברוך שמיאלוב, המדורג חמישי בעולם. גם שמיאלוב וגם פליקר הודחו בשלב מוקדם בגראנד סלאם בגרמניה ולא זכו בניקוד משמעותי בדירוג, מה ששיחק לטובתו של שמיאלוב שהיה ביתרון על פני יריבו הישראלי. פליקר עלה למזרן אחרי ששמיאלוב הפסיד ליריב פורטוגולי, אך פספס את ההזדמנות שקיבל והפסיד ליריב מגיאורגיה בעקבות עונשים.

טל פליקר. צילום: ניר קידר

טל פליקר. צילום: ניר קידר

במשקל עד 52 ק"ג המצב דומה – גפן פרימו מדורגת במקום השמיני בעולם, ותייצג את ישראל על חשבון גילי כהן מרעננה, שמתאמנת בהרצליה, שבמקום ה-15. כהן, שסבלה מפציעה במשך מספר חודשים קריטיים לקביעת הקריטריון, ידעה שהתחרות היא ההזדמנות האחרונה שלה לשנות את יחסי הכוחות מול גפן פרימו הצעירה. כהן רשמה תחרות נהדרת במשקל של עד 52 קילוגרמים. היא ניצחה בסיבוב השני יריבה מפרו ולאחר מכן יריבה ממרוקו, בדרך לרבע הגמר. היריבה ממרוקו, אגב, סרבה ללחוץ את ידה. גם את רבע הגמר צלחה כהן עם ניצחון על אנה פרז, אך בחצי הגמר הפסידה לאלופת העולם לאוטה אבה. בקרב על מדליית הארד הפסידה באיפון לאנג’ליקה דלגאדו האמריקאית, ובכך סיימה במקום החמישי.

"טל פליקר וגילי כהן עשו את הקריטריון והתמודדו בצורה נפלאה, ספורטיבית והגונה עם יריביהם למשקל", מסרו מאיגוד הג'ודו. "איגוד הג'ודו מעריך את ההשקעה העצומה של השניים ואת הדרך האדירה שהם עשו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר