ברק לביא. צילום: עזרא לוי
ברק לביא. צילום: עזרא לוי

בואו נניח שלא הייתה קורונה: סוף העונה האלטרניטיבי של הקבוצות מהשרון

השער של רייכרט בתוספת הזמן, הצמד הנתיינתי שחתם את גורלה של הפועל רעננה, הפיאסקו של מכבי הרצליה וההפתעה בליגה ב'. ניסינו לשער איך הייתה מסתיימת עונת 2019/20 עבור קבוצות הכדורגל מהשרון, במציאות בה הווירוס מסין לא היה מגיע לישראל

פורסם בתאריך: 2.4.20 11:06

ככל שחולפים הימים ומשבר הקורונה הולך ומעמיק, מתגברת התחושה שספק גדול אם עונת 2019/2020 תחודש ותגיע אל סיומה החוקי. בזמן שהמכורים לכדורגל שקועים בגעגועים ומתנחמים משהו בשידורים בלופ של משחקים נוסטלגיים מתקופות שונות, החלטנו להנדס עבורכם את סיום העונה האלטרנטיבי של נציגות השרון בענף הפופולרי בתבל. מי ירדה, מי שרדה, ומי פתחה עונת הרחצה הרבה לפני קו הסיום. "ספורט צומת השרון" גאה להציג: כך זה היה נראה אילולא הקורונה.

השורדת: הפועל כפר סבא

עמיר תורג'מן המשיך את המומנטום בקבוצתו החדשה בפתיחת הפלייאוף התחתון, כשלצד תיקו מול מחזיקת הגביע הגיעו ניצחונות משכנעים על רעננה וחדרה, ששמרו על פער מרגיע מהאקסית של המאמן, סקציה נס ציונה. ניצחון במחזור ה-30 מול קריית שמונה היה מבטיח עוד עונה בליגה, אבל כפר סבא נקלעה לפיגור "ביתי" מרגיז בזכות טיל קרקע-רשת מ-40 מ' של עומר לקאו.

רגע לפני שמכונת השערים וחביב הקהל הירוק בעבר, קובי רפואה, מסבך אותה בצרות, מצא עומר פדידה בין ארבעה שחקנים את בן רייכרט בתוספת הזמן. האחרון, שניצל שתי דקות קודם לכן מהרחקה, סובב נהדר מחוץ לרחבה לחיבורים בזמן ששומי תועד משחרר אנחת רווחה. שבוע לאחר מכן, באווירה לא מחמיאה ולעיני 200 צופים באצטדיון המאוד לא מטופח באשדוד, תיקו מאופס במשחק חסר אירועים קבע שכפר סבא תישאר בליגת העל שני מחזורים לסיום, גם בשל העובדה ששאר יריבותיה לתחתית איבדו נקודות.

היורדת: הפועל רעננה

גל כהן דווקא הצליח לדחות את הקץ של אשר אלון, ושחקני רעננה הוציאו את כל העצבים על העונה החלשה בניצחונות על קריית שמונה ונס ציונה, שפתחו מחדש את המאבק בתחתית. אלא שדווקא מול הקבוצות שאיבדו עניין עוד בליגה הסדירה, הלחץ הכריע אותם. תחילה הייתה זו מכבי נתניה, ששיחקה לרוחב ואפשרה לרעננה לתקוף, אבל יום מצוין של דני עמוס השאיר את לוח התוצאות נקי.

עמיר תורג'מן וגל כהן. צילום: עזרא לוי עמיר תורג'מן וגל כהן. צילום: עזרא לוי[/caption]

בצד השני, צירוף חד פעמי של יונס מלדה ופאטוס בצ'יראי הסתיים במספרת של האחרון שלא השאירה סיכוי לאסף צור. רגע לפני שהמצב במשק ישלח אותו למדינת כדורגל מתקדמת יותר, חתם המונטנגרי החביב של נתניה את שמו על שער העונה. כהן אמנם הצהיר בסיום שזה לא נגמר עד שזה נגמר, אבל מול חדרה שחקניו כבר היו נטולי אנרגיות לחלוטין. צמד של אליאל פרץ, אחד בכל מחצית, חרץ את גורלה של רעננה והשאיר רק שאלה אחת פתוחה ולא רלוונטית מבחינתה, הנוגעת לזהות הקבוצה שתצטרף אליה בעונה הבאה בלאומית.

הביזיון: מכבי הרצליה

מה לא עשה אריאל שיימן כדי להשאיר את קבוצתו עם הראש מעל המים בליגה א' דרום? החליף מאמנים בסיטונות, לא פחות מחמישה במספר – מומו ניסטל, שמעון הדרי, ערן קוליק וחיים לוי, וכל זה רק כדי להחזיר אל הקווים את מי שעמד עליהם במבחני העלייה אשתקד, עידן בראון. בנוסף, בחלון ההעברות צירף שלושה שחקנים בעלי ניסיון בליגת העל, בדמותם של חן דלמוני, לירוי צעירי ואביעד בורלא. את יוסי שבחון, אחד הכישרונות הבולטים בענף בעשור הקודם, כבר היה לו בסגל על תקן המבוגר האחראי. הניצחון בקרב התחתית על בקעת הירדן קירב את הרצליה מרחק נקודה מחוף מבטחים, אבל ההמשך לימד שהייתה זו אשליה אופטית בלבד.

שני הפסדים רצופים לקביליו יפו ומכבי יבנה, אחת היריבות הישירות נגד הירידה, הותירו את הרצליה עמוק מתחת לקו האדום. שני הניצחונות לאחר מכן על הנמושה של הליגה, עירוני קריית גת, שכבר ירדה מזמן, כמו גם על בית"ר נורדיה שאיבדה עניין, לא הואילו. היכולות האישיות של שבחון וצעירי הצליחו איכשהו להביא את החבורה של שיימן עם סיכוי לשרוד במחזור הסיום, אבל לדאבונם, ירמיהו חולון הייתה זקוקה לנקודות בקרבות הצמרת. שלושער של רועי דיין ושער נוסף של קובי מויאל אמנם נתנו תחושה של פערים בני שתי ליגות בין הקבוצות, אבל בפועל קבעו שסוללת השחקנים והמאמנים שהחליף שיימן כמו גרביים, סיימו מסע כושל בליגה ב'.

המפתיעה: בית"ר כפר סבא

מעיין נגב, מאמן צעיר ונחוש בעונתו הראשונה בבוגרים, דווקא פתח את העונה ברגל ימין, אבל קשיים כלכליים ונטישה המונית של שחקנים דרדרו את הקבוצה לחלק התחתון. בצר לו, החזיר נגב את המפתחות ואת מקומו תפס חלוץ העבר יוסי גורדנה. בהנהלה רק ביקשו להישאר בליגה ב' ולעבור את העונה בשלום, אבל עם חיזוקים נקודתיים והרבה רוח לחימה זכו להרבה יותר מזה. לא פחות משש קבוצות נאבקו על המקום החמישי המוביל לפלייאוף, וכפר סבא השיגה אותו בפוטו פיניש. זה התחיל מ-0:1 קטן-גדול בחוץ על צעירי טייבה שעלתה כבר מזמן לליגה א' ושיחקה בהילוך שלישי, והמשיך בניצחון ביתי באותה תוצאה במיני דרבי שרוני מול הוד השרון במחזור הסיום.

משה בלביליה, שקרע בעבר רשתות בהפועל דליית אל כרמל, כבש שער מוקדם בחצי גמר הפלייאוף מול בית דגן וכפר סבא ירדה לבונקר כדי לשמור על התוצאה עד הסיום. גמר המחוז מול הפועל קלנסווה ייזכר לעד בספרי ההיסטוריה של המועדון הצנוע, ולא בהיבט החיובי. הקפטן הוותיק אפי אלון העלה את כפר סבא ליתרון עשר דקות לסיום, מה שנתן את האות לקהל המקומי לפרוץ למגרש ולנסות לפוצץ את המשחק. בכפר סבא דרשו מהשופט לשרוק לסיום במטרה לזכות בניצחון טכני, אך איש המשרוקית חש מאוים וחידש את המשחק כשעשרות אוהדים על הקווים. נגיחה של רגב וולק בדקה ה-90 ובעיטת יעף של קאסם סלאמה תשע דקות בתוך התוספת, גדעו את התקווה של גורדנה לסנסציה עוד לפני ההארכה.

הרגועה: הפועל הרצליה

ארבעה הפסדים רצופים בפתיחת העונה הובילו להחלפתו המהירה של בני טבק ביגאל אנטבי. בדומה למה שעשה כמגן בהפועל תל אביב, דאג אנטבי קודם כל לייצב את השורות. הרצליה זכתה בכמה ניצחונות חוץ משכנעים, בין היתר על כפר קנא ובני זלפא, והתבססה במקום השמיני הרבה לפני שמישהו דמיין שמגפה מסתורית תעצור את כל העסק.

בעוד אסי גלבוע איבדה סיכוי לשרוד בליגה א' צפון, הפער מקריית אתא ומ.ס דבוריה שנאבקו נגד הכבוד המפוקפק להצטרף אליה, היה גדול מדי מכדי להדאיג את הבעלים, אלי חיו חמו. בצעד לא שגרתי, מסיבת סיום העונה נערכה במפגש ג'מיל מיד עם צאת חג הפסח והאישור לאכול חמץ. בזמן שנהנה מהודו ופרגיות, הוארך חוזהו של אנטבי בשנתיים נוספות. את ששת המחזורים האחרונים, אם התעניינתם, שיחקה הקבוצה לפרוטוקול בלבד.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר