לויטה צילום עזרא לוי

ליגה ואצטדיון אין, אבל קבוצה דווקא יש | הטור של רועי עדן

לצד הבשורות המרעננות שסיפקו הקבוצה והמאמן החדש על כר הדשא במושבה, הגיעו בשורות פחות טובות לגבי הסיכוי שנזכה כאן לאיצטדיון ראוי בשנים הקרובות | למה? היכנסו וקיראו, גם התייחסות העירייה בפנים

פורסם בתאריך: 29.1.21 12:01

1. מסיבות מובנות אנו, אוהדי הכדורגל, מנועים מזה כבר עשרה חודשים מלהגיע לאצטדיונים, ומשכך נאלצים להסתפק בצפייה טלוויזיונית במשחקי קבוצותינו האהובות. זה כמובן מתסכל ורחוק מלהיות כמו הדבר האמיתי, אך עצם קיום המשחקים והציפייה להם מהווים עבורנו נחמה משמעותית בתקופה המורכבת הזאת. אין לי כל עניין להכניס לטור הזה את הדיון הפוליטי סביב הנושא הזה, אך נראה כי החלטתה של ממשלת ישראל להקפיא שוב את הליגות המקצועניות במסגרת הסגר השלישי תמוהה למדי והרבה יותר משנויה במחלוקת.

2. ואם זה לא הספיק, בשבוע האחרון התבשרו אוהדי הפועל כפר סבא שחרף כל המחאות והרצון הלגיטימי מאין כמוהו מזה שנים רבות לאצטדיון חדיש הראוי לשנות האלפיים (בדיוק כפי שזכו לכך רבבות אוהדים של קבוצות אחרות), נקבל בסופו של דבר טיפול קוסמטי בלבד למפלצת הבטון הקרויה אצטדיון "לויטה". מטרת המהלך היחידה, הראויה לכשעצמה, היא התאמת לויטה לדרישות המנהלת כך שהקבוצה תוכל לשחק בכפר סבא ולא בפתח תקוה. מצד שני חווית הצפייה המעיקה והלא נעימה של האוהדים בלויטה לא תשתפר כהוא זה. כל שנשאר לקוות זה שבכניסה לאצטדיון לפחות יציידו אותנו במשקפות. ברמה האישית, כפי שהתבטאו אוהדים רבים נוספים ברשתות החברתיות בימים האחרונים, אעדיף להמשיך להגיע לאצטדיון "המושבה" בפ"ת בשנים הקרובות כדי להמשיך ולהנות מחוויית צפייה אמיתית עד בנייתו של אצטדיון חדש בעירנו. מצער היה לגלות את מורכבות נושא הקרקע עליה בנוי האצטדיון המיושן מול מינהל מקרקעי ישראל. אני עדיין חושב, שעם יותר רצון של כל הגורמים, והבנה עמוקה מצד הנהגת העיר כלפי צרכיי אוהדי הקבוצה, רובם ככולם תושבי העיר, ניתן בהחלט למצוא את הפיתרון הפיננסי כדי שתוך שנים ספורות נזכה לאצטדיון ראוי.

אלישע לוי. צילום: ניר קידר

אלישע לוי. צילום: ניר קידר

3. נקנח את הטור עם טעם טוב, אפילו מעולה. אחרי טבילת האש הסבירה בבלומפילד מול הפועל ת"א, אלישע לוי הוביל את קבוצתו לניצחון משכנע על המלאבס של הלוזונים, שנמצאים בצדק בצמרת הטבלה. בניגוד לרובם המכריע של משחקי הקבוצה העונה, כולל הניצחונות, הירוקים הציגו מול מכבי פ"ת יכולת משכנעת ויציבה לכל אורך המשחק וזכתה בניצחון מוצדק לחלוטין. טביעת האצבע של אלישע לוי הורגשה בניצחון הזה במספר פרמטרים מרכזיים, כאשר הבולט שבהם מבחינתי היא הצלחתו לנטוע בשחקניו את האמונה, להפיק מהם את המירב ובעצם להיות גורם משפיע וישיר על יכולתם בכר הדשא. אני לא חושב שזה מקרי שפתאום ראינו שיפור בפעולות של רז כהן, בסיומת של סוקונה מול השער, המהלך האדיר ומלא הביטחון של סטויאנוב הצעיר בדרך לחותמת על הניצחון של הקפטן פדידה, ההקרבה והיכולת של שחקני הקו האחורי שניטרלו בהצלחה את שחקני החלק ההתקפי המסוכן של פ"ת, בעיקר פוצ'יבה ושור ששיחקו בעמדה זרה להם. אגב, לא אופתע יתר על המידה אם אלישע ימשיך לתת קרדיט לפוצ'יבה ו/או שור בעמדות הבלם גם כאשר מכלוף ודנינו יחזרו לעמוד לרשותו. את הפגרה שנכפתה ובאה עלינו ממש לא לטובה, צריך אלישע לנצל באופן המיטבי ביותר גם להתעקשות על חיזוק משמעותי של הקבוצה ולוודא שהניצחון המרשים על מכבי פ"ת לא בלבל קצת את הממונים עליו, כאשר בפן המקצועי לתרגל ולשים דגש על התגוננות טובה יותר מפני מצבים נייחים, מהם ספגה הקבוצה יותר מכל קבוצה אחרת בליגה. לא יתכן שכל מצב נייח ירגיש כמו חצי גול. כך, למשל, על סף סיומה של המחצית הראשונה רק נגיחה רעה של דניאל פלשר מטווח אפס והרבה מזל עם מיקום מקרי טוב של סודיק אטנדה מנעו מהירוקים לרדת להפסקה בפיגור אחרי הגבהת כדור נייח סתמי. איך אומרים? סוף טוב הכל טוב, אבל לא לעולם חוסן.

# # #

תגובת העירייה בנוגע לבניית איצטדיון חדש בכפר סבא: ״אצטדיון כפר סבא נמצא על סדר היום שלנו, אך בעת הזו, בה ישראל נמצאת במשבר כלכלי ואין ממשלה יציבה בישראל זו תקופה ארוכה, הקמתו, בעלות משוערת של כ-150 מיליון ש״ח, תתאפשר רק בסיוע ממשלתי בהיקף משמעותי מזה המוצע היום. בתוך זה, יש לפתור את סוגיית בעלות הקרקע מול רשות מקרקעי ישראל״.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר