בני הרצליה עם הגביע, צילום עודד קרני איגוד הכדורסל

יש גביע: בני הרצליה ניצחה את הפועל תל אביב בגמר

אונוואקו הצטיין שוב אבל לא רק הוא, ובני הרצליה רשמה הישג אדיר, זכייה בגביע המדינה אחרי ניצחון על הפועל תל אביב בגמר

פורסם בתאריך: 17.2.22 23:01

בני הרצליה מחזיקת גביע המדינה לעונת 2021/2. בתום ערב דרמטי (חמישי) בהיכל מנורה מבטחים בת"א, שהוכרע ממש לקראת הסיום, זכו חניכיהם של אורן אהרוני וזופר אבדיה בגביע בפעם השנייה בתולדות המועדון מהשרון. הפעם הקודמת בה הניפו את הגביע הייתה אי שם בשנת 1995. למעט הרבע הראשון בו שלטה הפועל ת"א והוליכה בסיומו 21:12, בני הרצליה הוכיחו שהם כאן כדי ללכת עד הסוף. ברבע השני 25:18 לכחולים, 29:25 בתום הרבע השלישי ו-21:18 ברבע המכריע. בסיום, 87:82 ובני הרצליה זוכה בגביע שני אי אי פעם אחרי 27 שנה. האיש של הכחולים היה שוב הביג מן צ'ינאנו אונואקו, שבלט מעל כולם עם דאבל דאבל של 30 נקודות ו-17 ריבאונדים, להם הוסיף גם 4 חטיפות. האקס פקטור של מחזיקת הגביע הטרייה היה הפעם שון דוסון, שחתם קאמבק נפלא אחרי פציעה קשה עם 16 נק'. כריס באב עם 13 נק' וקווינטון הוקר עם 12 נק' עשו את המוטל עליהם. על כולם ניצח האיש על הקווים אורן אהרוני, המאמן הצנוע של ההרצליינים. ואי אפשר בלי להזכיר את אדריכל ההישג, המנהל המקצועי, זופר אבדיה, שהגיע לבוש באותם הבגדים כמו בחצי הגמר, כנגד עין הרע. מברוק.

אבדיה סיפק כהרגלו פנינים: "הגעתי בזמן הנכון למקום הנכון. אמרו שאני גימיק, לא התערבתי יותר מדי. הבאתי מאמן שאני מכיר טוב עשר שנים, לא התערבתי. עשיתי דברים קטנים כדי לחבר את חדר ההלבשה. גם אלדד אקוניס, גם אורן אהרוני, הכל זה אורן. גביע זה נוקאאוט, אימפריות גדולות נפלו. ידעתי שאם יהיה צמוד זה שלנו. ניצחנו את הפועל ומכבי, פירקנו את חולון ואת ירושלים. לא פייבוריטים? מה זה משנה בנוקאאוט, בעצם? אני לא יודע כמה נצליח לנצח בסדרות, מוקדם מדי. הפועל ת"א ניצחה את מכבי א' אבל לא את מכבי ב'. אנחנו מכבי ב', הם לא יכולים פעמיים לנצח את מכבי. הכי חשוב להמשיך. כל שחקן שווה היום פי 2".

מאמן בני הרצליה, אורן אהרוני: "תחושה מדהימה. הפועל קבוצה נהדרת, מאומנת, אני חושב שהיה כאן משחק גדול של שחקנים גדולים כמו בר טימור וג'יימס יאנג, אבל אנחנו חבורה עם אופי ולא מתנצלת. מדברים על זה, הרוח החיה של המועדון הזה נתנה הצגה. מגיע למועדון הזה, מגיע לו בענק. יש לי עוזר מאמן מדהים, זופי מדהים, מגיע לכל אחד ואחד מהאנשים כאן. מגיע לאנשים פה, באמת מכל הלב. עובדים קשה, מגיע לנו. היה משחק גדול, תוצאה נהדרת. יש לנו שחקנים טובים מאוד, גם היום יצאנו לדרך. זה לא שחקן אחד אף פעם. צ'ניאנו אונואקו התעלה על עצמו היום. יש לנו שחקנים עם אישיות מיוחדת, גם שון דוסון שעשה פעולות אישיות נהדרות ולקח על עצמו את המשחק. אני גאה בהם".

שון דוסון, אחד המצטיינים בבני הרצליה: "אי אפשר לתאר את מה שעברתי, לא רק פיזית אלא גם מנטלית ונפשית. שמח שהכל התפרץ החוצה ולעשות מה שעשינו עם המועדון. קיבלתי את שינוי הרוטציה והמשכתי לעבוד קשה, להרים את עצמי ולהגיד דברים טובים כדי לשמור על הביטחון. אנחנו מכוונים לאליפות".

קדמה למשחק סערת כרטיסים סביב רכישת אלפי כרטיסים על ידי העירייה, כאשר עלו טענות שחלקם נרכשים על ידי אוהדים של הפועל תל אביב. הטענות היו כלפי ראש העירייה, משה פדלון, חלק מהטענות היו גם על חלוקת כרטיסים לחברי מועצה. נזכיר כי מדובר בסכום לא מבוטל מכספי ציבור. אתמול בצהריים נשלחה הודעה מטעם העירייה לכלל חברי המועצה בזו הלשון: "כאמור, קבוצת הכדורסל של בני הרצליה עלו לגמר. משחק הגמר מול הפועל ת"א ייערך בחמישי הקרוב. הנכם מוזמנים לקחת חלק ולעודד את הקבוצה ההרצליינית. באם הנכם מעוניינים בכרטיסים למשחק זה, נא העבירו אליי במייל חוזר מספר הכרטיסים המבוקשים. את הכרטיסים ניתן לקבל אצל הח"מ בשעות העבודה. אנא הזדרזו".

בפועל, הסתבר כי אוהדי הפועל תל אביב, כאלה שיש להם חברים או בני משפחה בהרצליה, ניסו וייתכן כי חלקם הצליחו לרכוש חלק מהכרטיסים האלה. אחד מהם כתב בקבוצת אוהדים שבה עשרות אלפי חברים: "עיריית הרצליה קנתה בעצמה אלפי כרטיסים, את חלקם מוכרת וחלקם מחלקת חינם בבתי הספר. תושבי הרצליה? מכירים מישהו משם? תנסו לשים יד על הכרטיסים האלה. גם מי שלא השיג כרטיס, שיגיע לאצטדיון. רוב הכרטיסים של הרצליה יימכרו שם על ידי תושבי העיר".

אוהד אחר כתב: "להרצליה נשארו עוד כ-1,000 כרטיסים, יכול להיות שיהיה מעבר. אנחנו רוצים אתכם איתנו – תקנו! כל הרצלייני אדום, גם אם יש לכם כרטיס, תירשמו ותשלחו את הקוד לאדומים אחרים. ממלאים את האולם!"

חברת המועצה דנה אורן ינאי תקפה ואמרה: "כואב לי על תושבי הרצליה שנותרו ללא כרטיסים, ועל שחקני בני הרצליה שיישחקו מול יציעים שמומנו על ידי העירייה וחלקם ימולאו אוהדי הקבוצה היריבה. זה מה שקורה שכשמנצלים באופן ציני הישג ספורטיבי לצורך כלכלת בחירות על חשבון תושבי העיר ואוהדי הקבוצה".

עוד היא אמרה: "פדלון והנהלת הרצליה קיבלו את אישורנו כחברי המועצה לסבסוד כרטיסים עבור ילדי האגודה ונתמכי רווחה, ובסוף הפך אירוע ספורטיבי מרגש למערכת ספסרות. מתן כרטיסים לאנשים החזקים, ללא קריטריונים ברורים ובכאוס מוחלט הוא תעודת עניות לכל מי שמנהל את העיר ואת העמותה. בושה שכספי ציבור מנוהלים בצורה הזו ללא קריטריונים ובניגוד למה שהוצג לחברי המועצה".

בנוסף, התייחסה אורן ינאי למצב בו נמנע מתושבי העיר לרכוש כרטיסים נוספים: "עצם זה שהעירייה רכשה את כמעט כל ההקצאה של הקבוצה למשחק, היא מנעה מתושבי העיר ואוהדי הקבוצה לרכוש כרטיסים באופן ישיר ללא צורך לעבור סלקציה או החלטה של קברניטי העיר. יש פה סיפור לא פשוט בכלל, שגם ילווה בשאילתות".

האם היו קריטריונים ברורים למי מחלקים את הכרטיסים?
"לא, אני רק אמרתי בבירור שזה יהיה רק לרווחה וילדי אגודה ולא למקורבים".

חבר המועצה יריב פישר אמר: " המהלך הזה של רכישת הכרטיסים רק מראה עד כמה פדלון לחוץ מהבחירות הקרובות ומהקריסה שלו באהדת תושבי העיר. קודם כל, רכישת הכרטיסים לא היתה צריכה להיות מאושרת בשיחת טלפון לחוצה ממזכירות העיר, ללא שום נתונים, דרך פעולה, תוכנית בכתב או קריטריונים, ברור שסירבתי לאשר. אמרו ״אנחנו נסבסד 40-50 ש״ח לכרטיס״, בפועל כל תושב הרצליה היום נתן מתנה מהארנונה שלו בסך 40 ש״ח לאוהדי הפועל ת״א בסכום של מעל 100 אלף ש״ח. חולדאי צריך התקשר לפדלון הבוקר ולהודות לו על התמיכה באוהדי הפועל".

 

סגן ראש העירייה ומחזיק תיק הספורט, עופר לוי, סירב להתייחס והפנה אותנו לדוברות העירייה. מדוברות העירייה נמסר בתגובה: "חשוב היה לעיריית הרצליה שילדים מכל שכבות האוכלוסיה בעיר יזכו להגיע למשחק החשוב ולהנות מחוויית ספורט הערב ולכן חילקה, באמצעות מוסדות החינוך, רכזי הקהילות וגורמי הרווחה, כרטיסים לילדי העיר. בנוסף הוקצו כרטיסים בתשלום באתר. עיריית הרצליה גאה בקבוצת הכדורסל העירונית שכבשה במקצועיותה השנה הישגים חסרי תקדים והציגה כדורסל במיטבו ואנו מאחלים להם בהצלחה".

 


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר