שחקני מכבי הרצליה חוגגים עם קומץ האוהדים (צילום ירון עולמי) והמאמן אלעד בראון (צילום פרטי)
שחקני מכבי הרצליה חוגגים עם קומץ האוהדים (צילום ירון עולמי) והמאמן אלעד בראון (צילום פרטי)

"סוד ההצלחה? ללא ספק חדר ההלבשה הצנוע והחזק שלנו"

בעונה החמישית שלה ברצף בליגה א' הוביל המאמן אלעד בראון את מכבי הרצליה חזרה לליגה הלאומית. בראיון הוא מסביר מה היה סוד ההצלחה, מה צריך כדי להישאר בלאומית, ומדוע הוא בטוח שהאצטדיון העירוני יעבור את ההתאמות הדרושות

פורסם בתאריך: 20.4.23 08:32

עמדה במשימה: לאחר חמש עונות בליגה א', השלימה מכבי הרצליה את המסע שלה בחזרה לליגה הלאומית לאחר שגברה ביום שישי שעבר על שמשון כפר קאסם בחוץ בתוצאה 0:4 ובכך הבטיחה את עלייתה לליגת המשנה מחזור אחד לפני סיום העונה, בשל יתרון 4 נקודות על כפר שלם, השניה בליגה. מחר (שישי, 12:30) תארח הקבוצה את מכבי שעריים למשחק ההכתרה.

הסיבוב הראשון של העונה היה שייך לשתי ההרצלייניות ובסיומו הובילה את המחוז הדרומי הפועל הרצליה עם 34 נקודות ומכבי אחריה עם 32 נקודות. הסיבוב השני היה שייך רק למכבי הרצליה. עם מאזן יוצא מן הכלל של 10 ניצחונות ו-4 תוצאות תיקו (הפסד בודד כל העונה) היא עשתה את המהפך המיוחל מבחינתה ודהרה לעליית ליגה.

הסטטיסטיקה של הקבוצה מרשימה ביותר: 66 נקודות (76% הצלחה), 69 שערי זכות (ממוצע הבקעה של 2.4 שערים למשחק), 29 שערי חובה (ממוצע ספיגה של שער למשחק). השחקן הבולט בקבוצה וללא ספק שחקן העונה במחוז הדרומי של ליגה א' הוא החלוץ עידו אקסברד שכבש 32 שערי ליגה (כולל שלושער במחזור האחרון), שיא כיבושים לעונה אחת בליגה א'. בחישוב מהיר, אקסברד כבש 46% מסך שערי קבוצתו. מדהים!

שחקני מכבי הרצליה חוגגים את העלייה עם האוהדים. צילום ירון עולמי

שחקני מכבי הרצליה חוגגים את העלייה עם האוהדים. צילום ירון עולמי

המבחן האמיתי של הקבוצה יהיה כמובן בעונה הבאה בליגה הלאומית וכמו כל עולה חדשה היא תנסה לתקוע יתד. המשימה עלולה להיות קשה יותר מאחר ונכון לעכשיו האצטדיון בהרצליה לא מאושר לאירוח משחקים בליגה הלאומית ולא ברור האם יתבצע שיפוץ כדי שזה יעמוד בקריטריונים או שהקבוצה תצטרך לנדוד לאצטדיון אחר שישמש אותה כמגרש ביתי, דבר שבאופן טבעי עלול לפגוע בה מבחינה מקצועית.

מי שהוביל את הקבוצה בחזרה לליגה הלאומית הוא המאמן אלעד בראון שהחליף באמצע העונה שעברה את עופר טלקר והצליח להציל את הקבוצה מירידה לליגה ב', כאשר בסופו של דבר הקבוצה סיימה במקום ה- 12 והמאכזב מבחינתה.

אלעד, אחרי העונה שעברה הלא טובה, מה ידעת שאתם צריכים לעשות כדי להתמודד בצמרת ולעלות ליגה?
"לאחר העונה שעברה הבנו שאנחנו צריכים לבנות נכון מההתחלה. הבסיס הוא החלק הכי חשוב ליציבות הקבוצה, כאשר אתה מצליח לייצר בסיס טוב אחר כך יותר קל לייצר התאמות. אני שמח שברוך השם הצלחנו לעשות את זה".

התחזקתם בלא מעט שחקנים. אריאל שיימן נענה לכל דרישותיך בעניין הרכש?
"אריאל לא החסיר מהקבוצה שום דבר כמו שהוא עושה כל עונה. השנה זה הצליח יותר".

אלעד בראון, מאמן מכבי הרצליה. צילום פרטי

אלעד בראון, מאמן מכבי הרצליה. צילום פרטי

מה היה סוד ההצלחה שלכם שהעניק לכם את העלייה?
"ללא ספק חדר ההלבשה החזק והצנוע שלנו. חדר הלבשה עם אמונה מלאה בדרך שלנו ובאלוהים".

פתחתם את העונה בצמרת אבל לא הובלתם. מה השתנה בסיבוב השני?
"המטרה שהצבנו לעצמנו היא לעלות ליגה, אין חשיבות להובלת הליגה בסיבוב הראשון, החשיבות היא כל הזמן לדעת לתקן את הבעיות וליצור תלכיד שברגע האמת יידע לקחת את ההובלה ולסיים את המשימה".

איך אתה מסביר את מכונת השערים עידו אקסברד? האמנת שהוא יכול להגיע לכמות כזאת של כיבושים?
"כשישבנו עם עידו ידענו את הפוטנציאל העצום שלו. אני יכול להגיד לך שעידו מלבד הגולים הוא פקטור חשוב בחדר הלבשה. אדם עם מלא צניעות שמשמש דוגמא נהדרת לכל הצעירים שלנו".

מתי הבנת שיש לכם קבוצה לעלייה ומתי ידעת שאף קבוצה לא תמנע ממכם את העלייה?
"את העלייה אתה לא יכול לפספס רק כשאתה עולה רשמית. עד אותו הרגע האמנתי באמונה שלמה אך תמיד הייתי דרוך ולא הורדתי את רמת הריכוז לרגע".

 

 

 

האם אתה ממשיך בעונה הבאה?
"השאיפה של שני הצדדים להמשיך. נשב בימים הקרובים ונסכם את הדברים".

מה צריכה מכבי הרצליה לעשות כדי לתקוע יתד בלאומית?
"לשמור על הבסיס של העונה, יחד עם זרים טובים, יחד עם התאמות של שחקנים נוספים עם ניסיון בלאומית ויחד עם שחקני הבית של המועדון. ללא שחקני בית שגדלו במחלקת הנוער אין סיכוי להצלחה לאורך זמן. מכבי הרצליה זה מועדון שמתבסס על שחקני בית, גם העונה היו למעלה מ-12 שחקנים בוגרי מחלקת הנוער בקבוצה".

נכון לעכשיו עדיין לא ברור אם הקבוצה תוכל לארח בבית. אם זה לא יתאפשר, עד כמה זה יפגע בקבוצה?
"אני סומך על אריאל שיימן ושלומי קניאס שידאגו שנשחק רק בהרצליה. לא יכול להיות שבעיר כמו הרצליה, לא יהיה אצטדיון ראוי והקבוצה הבכירה תנדוד ותשחק בעיר אחרת. אני רואה גם את מערכת היחסים הטובה שיש לקבוצה עם ראש העירייה, מנכ"ל העירייה ומחזיקת תיק הספורט, שלא מפסיקים לפרגן לקבוצה בכל מקום, אז אני בטוח שנשחק בהרצליה, כמו שראש העירייה אמר חד משמעית שיעשה הכל שהאצטדיון יותאם לצרכים של הליגה הלאומית ואני בטוח שכך יהיה".

מעיריית הרצליה נמסר לגבי האצטדיון העירוני: "העירייה משקיעה מאמצים ומשאבים להכשרת האצטדיון לקראת העונה הבאה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר