שדה תעופה בהרצליה. צילום: עזרא לוי
שדה תעופה בהרצליה. צילום עזרא לוי

שדה התעופה בהרצליה הוכרז כמתחם מועדף לדיור

משמעות ההכרזה של ועדת השרים לענייני דיור היא כי תוכנית קריית המסלול שבשטח השדה, במסגרתה מתוכננות לקום בשלב הראשון כ-1,600 יח"ד, תקודם במסלול המהיר בותמ"ל

פורסם בתאריך: 28.10.18 16:19

ועדת השרים לענייני דיור, בראשות שר האוצר משה כחלון, הכריזה על מתחם קריית המסלול בהרצליה, שבשטחו פועל כיום שדה התעופה בעיר, כעל מתחם מועדף לדיור. בעקבות ההכרזה אמורה תוכנית הבנייה שבמתחם להיות מקודמת במסלול המהיר בותמ"ל – הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור.

כחלון חתם על הצו לקידום הבנייה במתחם ביום ראשון שעבר (21.10). בצו נכתב כי "גודלו של המתחם הוא כ– 210 דונם, מיקומו בתחום מחוז תל אביב; המתחם מצוי בתחום השיפוט של הרשויות המקומיות הרצליה וכפר שמריהו, צפונית לשדרות מנחם בגין, מזרחית לכביש 20 , מערבית לשכונת גן רשל ודרומית לשכונת נחלת עדה; גבולותיו הם כמסומן במפה שהעתקים ממנה מופקדים לעיון הציבור במשרדי הוועדה למתחמים מועדפים לדיור במשרד האוצר, רח' בית הדפוס 12, ירושלים, במשרדי הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז תל אביב ובמשרדי הרשויות המקומיות האמורות".

נזכיר כי אחרי שיפונה, אמורה להיות מוקמת בשטח שדה התעופה בהרצליה שכונת ענק חדשה, קריית המסלול, שבה לפי התוכנית 16,250 יחידות דיור בשטח של כ-1,200 דונם ובעלות של 14 מיליארד שקל. בשטח בן ה-210 דונם, שהוכרז כעת כשטח מועדף לדיור, אמורות לקום כ-1,600 יח"ד.
עוד נזכיר כי ב-7.8 אישרה המועצה הארצית לתכנון ובניה את הארכת תוקף פעילות שדה התעופה בהרצליה בשלוש שנים, עד אוקטובר 2021. עם זאת, הותנתה הארכת התוקף בכך שפעילות השדה תתבטל ברגע שיאושרו תוכניות למגורים בשטח השדה.
בסוף חודש יולי הפגינה קבוצת תושבים מהרצליה בכניסה לשדה התעופה בהרצליה נגד קידומן בותמ"ל של תוכניות הבנייה בשטח שדה התעופה ובמתחם קריית השחקים, על רקע סיור שהתקיים בעיר בין נציגי הותמ"ל לנציגי עיריית הרצליה במתחמים המדוברים. הם טענו כי קידום התוכנית בותמ"ל נוגד את הצהרת הוועדה המקומית מאוקטובר 2017, לפיה העירייה מתנגדת להעברת הטיפול במתחם שדה התעופה, ובמתחמים נוספים כמו חוף התכלת וצפון אפולוניה, לותמ"ל, ודורשת שידונו בהם בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. משה לוי

    שלב ראשון 1600 יחידות דיוור שלב אחרון 6000ך יחידות דיור במגדלי 22 ו 28 קומות – תסמכו על פדלון ומאיה כץ הם כבר יראו לכם מזה זה . אתם בוחרים באנשים שמעודדים בניה מסיבית בעיר הרצליה . גם בגליל ים היה אמור להיבנות רק 1500 יחידות דיור בסוף הגיעו לכמעט 4500 יחידות דיור בתוכנית הסופית שאישרו פדלון ומאיה כץ .

  2. ×××

    כחלון ופדלון נפגשו הם חברים מכתה א כנראה עוד מלוב .אנחנו בורחים מהרצליה גם ככה יש קושי הרחוב שלי הפך לאזור תעשיה נראה כמו עזה הידעתה אדון פדלון מזמינה אותך לישון אצלי לערב אחד בלי לסגור חלון שתרגיש את הרעש של המכוניות והצפיפות פה .יש שחיתות ציבורית גדולה יודעים זאת כולם

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מי שואל את עיריית הרצליה, זה הרעיון של המתחמים הללו. הפרופרציות הם חצי ממה שדובר בהתחלה, אז למה שחשבון של יסודי יפריע לטענות

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    פדלון והחבר שלו כחלון מלוב, ההופכים את הרצליה שוב למעברה נוסח צפון אפריקה.
    אם פדלון ייבחר שוב – צריך לברוח מהרצליה דחוף.

  5. אחד

    — תעשו חשבון לבד – 17,000 יחידות דיור משחות של 4 נפשות – ו2 כלי רכב זה מעל 30,000 רכבים חדשים נוסעים בהרצליה . כל כבישים בקושי 2 נתיבי תחבורה מאזור שדה התעופה לנסות לצאת מהרצליה בעיקר לאזור צומת שבעת הכוכבים וצומת הסירה – עומדים שעות בפקק בבוקר ובערב – גיהנום !!! תודה פדלון , תודה מאיה כץ , תודה כחלון !!.

  6. דני

    כל בעלי המטוסים. העשירים שמפריעים בשבת בבוקר. ועוד מתלוננים. רוצים להכניס קצת צעירים לעיר. איפה יגורו בדיוק

  7. יואל

    בניה לא חוקית של שדה תעופה על אדמה חקלאית
    פושעים עוברים על החוק.
    אזרח רגיל יבנה בניה לא חוקית ישב בכלא.

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    להזכירכם פדלון עצר את פינוי בינוי ולפני הבחירות איזה פלא חוזרים לדבר על פינוי בינוי ואחרי הבחירות מה יעשה פדלון שוב יעצור את התוכניות?

  9. הרצלמה

    הרצליה ירוקה עלאק… יותר כמו הרצליה אפורה.
    מה פתאום נדלן במסלול התעופה?! אולי נדלן גם במקום המרינה? איפה הגבול. איך הפכנו מעיר של תרבות לעיר של צפיפות

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אוי ואבוי לנו אם יזיזו את שדה התעופה,לא לילדינו יהיה הדיור,ילדיי הרצליה שנולדו וגדלו בה וגרים עם הוריהם כי אין באפשרותם לרכוש דיור בעיר שלהם,לא יהנו מהבניה בשטח שדה התעופה אלה עסקנים אינטרסנטים זוללי ממון על חשבוננו תושבי הרצליה וילדיה.

  11. סער נפתלי

    צחוק הגורל. כשפדלון רץ לבחירות בפעם הראשונה הוא עצר אותי ביציאה מהפארק בהרצליה וביקש שאצביע בשבילו. אמרתי לו שאני לא תושב העיר ובזה נסתיים המפגש. לא יודע מה היה אז לנגד עיניו חזון העיר. בטוח שאין קשר בין החזון למציאות שברא. הפארק שבו נפגשנו הוא הריאה הירוקה היחידה בעירו הצפופה. הוא לא היה שותף בהקמת הפארק אך הוא מצטרף לשורה ארוכה של ראשי עיר שאם הם לא ממש עבריינים , הם סתם משמידים את שאריות השטחים הפתוחים בבניה פרועה, גבוהה וחונקת. במקרה של שדה התעופה עוזרים לו הרבה ״מלאכי שרת״ שתפקידם להגן על תשתיות לאומיות עם ערך וחשיבות לאומית והם מועלים בתפקידם. רק הכסף מדבר. הרבה ועכשיו. במה שקשור לכחלון, לפחות לו יש תרוץ המקדש את דרכו לגהינום.

  12. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חייבים ליבנות ומהר שלילדים של הרצליה יהיו בתים ופקקים יהיו כול החיים מי שנוסע עם אוטו ריק לתא ב745 ורוצה להגיע ב8.00.שחגור בתא די להיתנגד סתם לכול תוכנית שיוצאת !!פאדלון ראש עיר הכי טוב שהייה ב45.השנים האחרונות בעיר אז תפרגנו קצת גם עם הוא פדלון ולא ברקוביץ!!!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר