הפגנת תושבים בחודש יולי בכניסה לשדה התעופה, נגד קידום התוכנית בותמ"ל
הפגנת תושבים בחודש יולי בכניסה לשדה התעופה, נגד קידום התוכנית בותמ"ל

הבנייה בשדה התעופה: נציגי העירייה והותמ"ל סיירו בשטח, תושבים הפגינו

המפגינים טוענים כי הסיור המשותף הוסתר מהתושבים ומנוגד להחלטת העירייה שלא לאפשר את קידום התוכנית בותמ"ל. העירייה: "הסיור היה מטעם הותמ"ל. ראש העירייה לא השתתף בו"

פורסם בתאריך: 29.7.18 13:36

קבוצת תושבים מהרצליה הפגינה ביום חמישי שעבר בכניסה לשדה התעופה בהרצליה נגד קידומן בותמ"ל (הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור) של תוכניות הבנייה בשטח שדה התעופה ובקרית השחקים (השטח שבין דרך שבעת הכוכבים לתחנת הרכבת), בהן מתוכננות אלפי יחידות דיור. זאת על רקע סיור שהתקיים בעיר בין נציגי הותמ"ל לנציגי עיריית הרצליה במתחמים המדוברים.

המפגינים טוענים כי קיומו של הסיור הוסתר מהם ושבפגישה שקיים איתם ראש העירייה משה פדלון יום לפני הסיור הוא טען כי הסיור לא מתקיים. לדבריהם, הסיור עם נציגי הותמ"ל נוגד את הצהרת הוועדה המקומית מאוקטובר 2017 לפיה העירייה מתנגדת להעברת הטיפול במתחמים המדוברים, ובמתחמים נוספים כמו חוף התכלת וצפון אפולוניה, לותמ"ל ודורשת שידונו בהם בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה.

צבי דותן, ממובילי מטה המאבק לבינוי שפוי הרצליה ותושב שכונת גן רש"ל הסמוכה לשדה התעופה, לקח חלק בהפגנה. "גילינו שביום חמישי התקיים סיור של נציגות של העירייה עם נציגי הותמ"ל, לקידום המתחמים קרית המסלול – שזה שטח שדה התעופה, וקרית השחקים – בין שבעת הכוכבים לרכבת", הוא מספר, "הם מתכננים לבנות 1,650 יחידות דיור במגדלים על 210 דונם, שזו צפיפות איומה. לא רק שראש העירייה העלים מאתנו את המידע הזה, הוא גם שולח את הנציגים שלו כדי לשתף פעולה עם הותמ"ל ומשרדי האדריכלים שמקדמים את התוכנית. זאת בניגוד להחלטה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה שאומרת שלא תשתף פעולה עם הותמ"ל.

שדה תעופה הרצליה. צילום: עזרא לוי

שדה תעופה בהרצליה. צילום: עזרא לוי

"מצד אחד, ראש העירייה מוסר מסרים לציבור ומצד שני הוא נותן תמיכה לבניה מטורפת בשכונות שלנו. התעקשתי לדבר בפני המשלחת ואיפשרו לי להרצות בפניהם במתחם שדה התעופה במשך שלוש דקות על מהות המאבק שלנו ועל הרצון שלנו שלא יתערבו בתכנון של הרצליה. אמרתי להם שהם לא יכולים לעשות סיור בלעדינו מכיוון שהם מתכננים את העתיד של השכונות שלנו. אם היינו יודעים על הסיור, היינו מארגנים מצגת מסודרת. שאלתי אותם 'למה אתם מתעלמים מאתנו? למה אתם מסתירים את העובדה שאתם באים לפה לסיור כל כך חשוב?'. ההתנהלות הזאת מפקירה את התושבים לנדל"נים ולבעלי הקרקעות ובעיקר מוציאה את האחריות על התושבים מראשות העיר לאיזשהם מוסדות בממשלה שלא מכירות אותנו. אנחנו בוחרים בראש העירייה כדי שידאג לנו ולא לתוכניות של שר האוצר כחלון. ראש העירייה התחייב בפנינו, תושבי גן רש"ל, שיקדם את פיתוחה העתידי של השכונה ויקים צוות היגוי הכולל נציגות של התושבים, כך שיהיה שיתוף מלא לפיתוח ולתכנון העתידי של השכונה. הוא גם הבטיח שישמור על צביונה הירוק והשקט של השכונה והגדלת השטחים הירוקים והוא עושה בדיוק את ההיפך בשטח".

"אנחנו מעדיפים מטוסים ולא מגדלים", מוסיפה דליה כהן, תושבת שכונת נחלת עדה הסמוכה לשדה התעופה וממתנגדי תוכנית המתאר והבינוי בשטחי שדה התעופה, "שדה התעופה לא מפריע לנו, ואם שדה התעופה נשאר אז הבניה של יחידות דיור אפשרית אבל לא בלתי שפויה כמו שהיא מתוכננת. בתוכנית יש בניה של מגדלים בני 60-40 קומות, מה שישנה לחלוטין את הצביון של השכונות שלנו, נחלת עדה וגן רש"ל. יש עצומה שעליה חתומים יותר מ-2,000 תושבים, יותר ממספר התושבים בשתי השכונות, וזה מוכיח שהרוב המוחלט מתנגד לתוכנית הבניה.

"כל התוכניות של העירייה יוצאות מתוך הנחה שהשדה איננו, למרות שעדיין יש דיונים בבתי משפט העליון בעניין הזה. אנחנו מתנגדים לבניה של יותר מ-16 אלף יחידות בצפון הרצליה, יותר מ-50 אחוז מיחידות הדיור שיש היום בעיר. התוכניות של הותמ"ל זו מין הנחתה על העירייה, זה גוף שכופה את עצמו על הרשות המקומית, זה תכנון מלמעלה. צריך קודם כל לעשות התחדשות עירונית, תמ"א ופינוי בינוי ומזה לבד אפשר להכפיל את מספר התושבים וראש העירייה מסכים לזה. אז למה לרוץ לשטחים ירוקים? וצריכים גם תשתיות, תחבורה ציבורית ראויה, שבילי אופניים. ראש העירייה אומר שהוא אימץ את העקרונות שלנו של תשתיות תחילה, שמירה על שטחים ירוקים ושמירה על צביון השכונות. אנחנו יכולים רק לקוות. יש בחירות בפתח אז אנחנו לא יודעים כמה יתממש מההבטחות. בעיניי, זה לא משנה איזה ראש עירייה יהיה, רק שיקיימו את הבקשות שלנו".

נציין שבאתר העירייה מצוטט פדלון מחודש אוקטובר אומר: "לא ניתן יד לקידום המהיר של בניית אלפי יחידות דיור בתוך העיר מבלי לתת מענה ברמה הלאומית לתשתיות בסיסיות של צירי תחבורה, מחלפים, תחנות רכבת, תשתיות מים וחשמל ועוד. הרצליה תמשיך לסייע למאמץ הלאומי לפתרון נושא הדיור ואנו נעשה זאת באמצעות גורמי התכנון המקצועיים ואיכותיים שיש לנו בעירייה ובמחוז, המכירים היטב את תנאי השטח ואת צרכי התושבים".

מהעירייה נמסר בתגובה: "הסיור היה מטעם גורמי המקצוע בותמ"ל. ראש העיר לא השתתף בסיור זה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שוב ושוב אותה אוכלוסיה, מהוססת, דשנה, שגרה בבתים פרטיים צמודי קרקע, מתנגדת לבניה שתועיל לזוגות הצעירים ולאלו שאין להם איך לקנות וילה בהרצליה.
    ההתנגדות שלהם היא אך ורק כדי למנוע את ירידת ערך הבתים שלהם.
    מה עניינן של אותם מוחים לגבי צפיפות הדיור והמגורים במגדלים , הרי הם חיים טוב במגדלי השן שלהם ובטירות הפרטיות שלהם.
    הרצליה היא עיר, והעיר ישנם מגורים בבתים משותפים.
    אפשר לדרוש שטחים ירוקים, שטחי ציבור נרחבים, דרכים להולכי רגל ורוכבי אופניים.
    צריך לדרוש לי חיבור וקישור לכביש 531 ולרכבת.
    אבל מכאן ועד ההרצאה על זה שהתושבים מעדיפים את שדה התעופה ושכולם מתנגדים לבנייה, זה יומרני, מתנשא.

  2. תושב הרצליה,וותיק

    די לבכי ולנהי.בישראל יש מחסור חמור בדירות מגורים.
    מי שהוא בעל דירה,מה איכפת לו מאלה שאין להם??

    צריך לבנות הרבה.ולא צריך לפחד מבינין גבוה.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    התושבים לא נגד בניה ובתים לזוגות צעירים , אלא נכד בניה שיש בה חוסר תכנון , יומרנות , ונזק אדיר לעיר . בניה ללא התייחסות לתשתיות ולשטחים ירוקים היא הרסנית מיסודה . זה כמן שתהיו בעד הקמת מפעל מזהם באמצע העיר כי זה יוצר מקומות עבודה , פשוט אפסורד

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר