החוף הנפרד. צילום: עזרא לוי
החוף הנפרד. צילום: עזרא לוי

מסתמן: יוקם מעבר להולכי רגל בחוף הנפרד בהרצליה

בעקבות תלונות תושבים על חסימת הגישה לחוף המיועד לרחצה נפרדת של גברים ונשים, תקים העירייה מעבר מיוחד בעונת הרחצה הבאה

פורסם בתאריך: 28.8.17 11:28

עיריית הרצליה פועלת לטובת פתרון לחסימת המעבר בחוף הנפרד, המשמש לרחצה נפרדת לגברים ולנשים בעונת הרחצה.

לדברי בכיר בעירייה, בעקבות תלונות של תושבים בנוגע לחסימת המעבר בחוף הנפרד בהרצליה בהתאם למגדר המתרחץ בחוף, בעירייה מנסים להביא ליישום פתרונות לבעיה. בשבוע שעבר הגיעו ראש העירייה משה פדלון, מ"מ וסגנית ראש העיר מאיה כץ, יו"ר החברה העירונית לפיתוח התיירות בהרצליה וחבר המועצה יונתן יעקובוביץ' וגורמים מטעם הסיעות הדתיות לאזור חוף זה, כדי למצוא פתרון שיאפשר את הרחצה הנפרדת לאוכלוסייה הדתית, לצד המעבר בו. מספר פתרונות לעניין זה עלו על הפרק ומסתמן, כי כבר בשנה הבאה יוקם באזור מעבר להולכי רגל.

לפני כשבועיים הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית נגד העירייה, לפיה תידרש לפצות נשים וגברים שנמנעה מהם הזכות לעבור בחוף זה בשל מינם. בבקשה לתביעה נדרש מהעירייה תשלום לפיצוי בהיקף של כ-35 מיליון שקלים, בעילה של הפרת חוק איסור אפליה במוצרים ושירותים. כמו כן, הוגשה בקשה לבית המשפט להוציא צו ליצירת מעבר בחוף.

החוף הנפרד, או החוף הדרומי, משתרע בין חופי צפון תל אביב (תל ברוך והצוק) למרינה בהרצליה. מאז פתיחת עונת הרחצה פעיל חוף זה במתכונת לפיה ימים ראשון, שלישי וחמישי מיועדים לרחצת נשים ואילו ימים שני, רביעי ושישי מיועדים לרחצת גברים, בין 08:30 ל-19:00. לפי דיווחים של משתמשי רצועת החוף, החל מתחילת חודש יוני פקחים מטעם עיריית הרצליה מונעים את המעבר בחוף בהתאם להפרדה בין המינים הנהוגה בו. לפי דיווחים של תושבים, עוד טרם הגשת הבקשה לתביעה, התקבלו בעירייה פניות ותלונות בנוגע לחסימת המעבר בחוף זה.

"ברגע שהבנו שיש בעיה התחלנו לחפש פתרונות, ללא כל קשר לבקשה לתביעה ייצוגית, שהגיעה לידיעתנו רק מאוחר יותר", מסר הגורם בעירייה.

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר