בית המשפט בתל אביב. צילום ניר קידר
בית המשפט בתל אביב. צילום ניר קידר

בקשה לייצוגית: העירייה מונעת מעבר גברים ונשים בחוף הנפרד בשל מינם

תושבת תל אביב דורשת פיצוי עתק מעיריית הרצליה בגלל חסימת המעבר מחוף הצוק לחוף המרינה, שם נערכת רחצה נפרדת לגברים ונשים מן המגזר הדתי

פורסם בתאריך: 16.8.17 09:41

בקשה לתביעה ייצוגית נגד עיריית הרצליה הוגשה השבוע לבית המשפט המחוזי בתל אביב, לפיה תידרש לפצות נשים וגברים מהם מנעה מעבר בחוף הנפרד בשל מינם. בחוף זה מתקיימת רחצה נפרדת לגברים ולנשים.

לפי התביעה, נדרשת העירייה לשלם פיצוי עתק בהיקף של כ-35 מיליון שקלים בגלל הפרת חוק איסור אפליה במוצרים ושירותים. בתביעה מבקשת התובעת, תושבת תל אביב, באמצעות עורכי הדין יחזקאל סיבק וגלי עציון, פיצוי מעיריית הרצליה, מאחר שזו חסמה את המעבר ברצועת החוף שבין צפון תל אביב לחופי הרצליה, באזור החוף הדרומי של הרצליה. חסימת המעבר בוצעה בשיתוף עם עיריית בני ברק, בשל פתיחת החוף הנפרד, המשמש בדרך כלל את המגזר הדתי.

מאז פתיחת עונת הרחצה בהרצליה, החוף הנפרד פעיל במתכונת לפיה ימים ראשון, שלישי וחמישי מיועדים לרחצת נשים ואילו ימים שני, רביעי ושישי מיועדים לרחצת גברים. לפי דיווחים של רוחצים, פקחים מטעם עיריית הרצליה שומרים על ההפרדה ובפרט במעבר בין חוף הצוק לחוף המרינה.

מהבקשה לתביעה שהוגשה עולה, כי התובעת, כמו אלפי אנשים נוספים, נהגה לצעוד בקטע החוף שבין חוף הצוק למרינה בהרצליה, המוכר כאזור נוח ופופולרי לפעילויות ספורט ופנאי ואף מהווה חלק משביל ישראל. באחד מימי שישי בתחילת חודש יוני, כשהגיעה התובעת לחוף הדרומי של הרצליה, התברר לה שהמעבר בחוף חסום על ידי גדר ופקחי העירייה מנעו את המעבר מנשים, מכיוון שיום זה מיועד לרחצת גברים. לטענת התובעת, תוצאת החסימה היא פגיעה חמורה בציבור הרחב. בימי שישי הפגיעה חמורה במיוחד, מכיוון שבימים אלו נוהגים רבים לפקוד את אזור החוף הנפרד, כולל כמובן נשים רבות.

בנוסף טוענת המבקשת כי במקום לאפשר את הפעלת החוף הנפרד לצד מתן זכות מעבר סבירה ומידתית לשאר הציבור (למשל, כפי שעשתה עיריית נתניה בחוף צאנז), עיריית הרצליה חסמה את המעבר במקום לחלוטין והפקחים אשר הציבה אף מאיימים על הציבור המבקש לעבור בהטלת קנסות.

לטענת המבקשת, העירייה לא עשתה מאמץ אמיתי למצוא פתרון סביר ומידתי, למרות פניות אליה ובהן פניה של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד דינה זילבר. לטענת עורכי דינה של המבקשת, בפנייתה כתבה זילבר לעירייה, כי חסימת החוף עלולה לגרום לפגיעה בלתי מידתית בחופש התנועה ובזכות לכבוד של בני המין, אשר אינם מורשים לעבור מקום.

"התביעה מבקשת, ראשית, פיצוי לכל מי שנמנע ממנו המעבר; ושנית, מבקשת צו לעשות מעבר בחוף", מסביר עו"ד יחזקאל סיבק. "ישנו ציבור גדול שנפגע מחסימת המעבר בחוף. אני מניח שהציבור הזה צף עכשיו, כי הוא מעט התייאש קודם. לפי החוק, לעיריית הרצליה יש 90 ימים להגיב".

מעיריית הרצליה טרם נמסרה תגובה בנושא.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר