מרקו נחמנזון. צילום באדיבות המשפחה
מרקו נחמנזון. צילום באדיבות המשפחה

מרגש: 11 אלף שקל גוייסו עבור מרקו נחמנזון בתוך שעות. קראו את תגובתו המרגשת

נחמנזון ובתו אורית נקלעו לחובות ואיבדו את ביתם. הורי ותלמידי בית הספר יוחנני, שבו התנדב נחמנזון, התגייסו למענם. "כל אחד ואחת מכם נצורים בלבנו", אומרים האב והבת

פורסם בתאריך: 4.2.20 18:03

אתמול בשעות הצהריים החלו תושבי הרצליה לגייס כסף עבור תושב העיר מרקו נחמנזון, שנותר ללא קורת גג. תוך שעות ספורות מהרגע שפתחו תיבת פייבוקס גויסו כ-11 אלף שקלים. בחלק מהכסף נקנו בגדים ומוצרי צריכה בסיסיים עבור מרקו. נזכיר כי מרקו, גמלאי של משמר הגבול שמתנייד באמצעות כיסא גלגלים, ובתו אורית מצאו את עצמם ללא קורת גג ביום ראשון לפני כשבוע. לאחר שפנו למחלקת הרווחה של עיריית הרצליה שוכנו בבית אבות אנה פרנק.

לתרומות עבור מרקו נחמנזון היכנסו כאן.

קיראו בהרחבה את סיפורם של מרקו ובתו אורית

ג'ני סרוסי-גוטרמן, שמכירה את מרקו כתשע שנים כשהתנדב במשמרות הזה"ב בבית הספר היסודי יוחנני, פתחה אתמול בצהריים את תיבת הפייבוקס. "כששמעתי על המצב של מרקו לא יכולתי להישאר אדישה", היא מספרת, "הוא היה בשביל הבן האמצעי שלי, כשהוא התחיל ללמוד ביוחנני, כמו עוד אבא וכך הוא היה עבור הבן הבכור שלי ועבור ילדים רבים בבית הספר. כשהוא עזב את בית הספר הוא השאיר לנו, ההורים, חלל גדול וגם לילדים שהתגעגעו אליו. בכל פעם שעוברים בצומת שמרקו היה מאייש אותו, הילדים נזכרים שמרקו היה מעביר את הילדים את הכביש. הוא דמות שהילדים מאוד מעריכים. אין לו תחליף – לא מצאנו סבא כזה כמוהו. מרקו יש רק אחד. המחויבות שלו לתפקיד היתה מעוררת הערצה. הוא ישב עם השומר בשער בגשם ובשמש, כל ילד שהיה צריך משהו או שהיה עצוב ובוכה הוא היה מעודד אותו. הוא היה נשאר גם אחרי שכולם נכנסים לבית הספר. הוא דאג ברמה האישית לילדים ואנחנו ההורים יכולנו ללכת בשקט לעבודה בידיעה שמשמרות הזה"ב בטוחות. אני חושבת שזה הזמן להגיד לו תודה ואני מקווה שנצליח לעזור לו במה שאפשר, לפחות כמו שהוא נתן לילדים חום ואהבה בלי תמורה בהתנדבות מלאה. הלב של כולנו יוצא אליו. אני חייבת לאיש הזה וזה בא מכל הלב.

"החלטתי לגייס לו כסף באמצעות פייבוקס וברגע שהפצתי בהנהגת ההורים של יוחנני ובקהילה של יוחנני הירוקה אנשים לא הפסיקו לתרום ולתת וביקשו לעזור, גם מחוץ לקהילה. ההתגייסות של הקהילה מאוד מרגשת אצלנו. זו קהילה חזקה. כבר אתמול הלכה רעות שמאי הכהן לקנות לו בגדים חמים ומוצרי צריכה בסיסיים והיא הגיעה לבקר אותו עם הילדים שלה ולמסור לו את הדברים. הוא מאוד התרגש. אנחנו מנסות לעשות הכל כדי שירגיש בנוח עד כמה שאפשר והכי חשוב כרגע לשמח אותו. שאר הכסף שייאסף יהיה עבור ריהוט הדירה, ברגע שתהיה להם דירה קבועה, וכל מה שצריך, אם זה חשמלאים ואנשי מקצוע אחרים. גם לבת שלו אנחנו רוצים לדאוג. אנחנו נעזור בכל מה שצריך. גם סגנית המנהלת יהודית ישעיה האירה את עיניי ההורים בעניין הכתבה שפורסמה בצומת השרון ותרומתו הרבה של מרקו לקהילת ילדי בית הספר. בהמשך אולי נעשה שיתוף פעולה עם כיתות ה'-ו' בבית הספר יוחנני שזוכרות אותו – אלבום תמונות, ציורים וחבילות. עכשיו הכי חשוב לשמח אותו ואנחנו מתארגנים על מפגשים קבועים של הילדים ומשפחות מהקהילה עם מרקו וארוחות בערבי שישי ובחגים. אנחנו נפרסם קובץ ונשתבץ".

"תושבים יקרים, אנשים אהובים, זהו מעמד לא פשוט ולא קל לקבל עזרה מאסיבית מכם", אמרו מרקו ובתו אורית לצומת השרון, "הדבר גורם לי ולבתי לאי נוחות ואנו מתביישים. תמיד היינו בצד שנותן ותורם, אבל כאשר דבר כזה דופק לך בפתח הדלת מבלי שאתה מוכן לו זה גורם לאי נוחות, בושה ומפח נפש שאין שני לו. אני ובתי אורית רוצים להודות לכולם מקרב לב על האהבה והחיבוק האינסופי שאנחנו מקבלים זה לא מובן מאליו ואנו מעריכים זאת מאוד ומודים לכולם מקרב לב. אנחנו מאחלים לכל מי שנרתם לעזרתנו שהבורא יחזיר לו בשפע, פרנסה טובה ובריאות איתנה, שהבורא ייתן לכולם בכפולות של אלפים ומאות. תודה שאתם מחממים לנו את הלב. כל אחד ואחת מכם נצורים בלבנו. שתמיד נזכה להיות בצד הנותן. אוהבים מאוד מרקו ואורית נחמנזון".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר