עופר אילות. צילום עזרא לוי

סערת המורה משוברים שתיקה | מנהל היובל עקץ את תלמידיו: "תרומתם לחברה ולביטחון ישראל עדיין לפניהם"

במכתב ששלח להורי התלמידים יצא עופר אילות להגנתו של המורה הזמני לאזרחות בתיכון, עידו אבן פז, פעיל בארגון "שוברים שתיקה" שכמה מתלמידיו קראו לפיטוריו

פורסם בתאריך: 19.2.20 11:58

מנהל תיכון היובל, עופר אילות, יוצא להגנתו של המורה הזמני לאזרחות בתיכון, עידו אבן פז, המשמש במקביל רכז הפרויקטים החינוכיים בארגון "שוברים שתיקה", ושכמה מתלמידיו קראו לפטרו בשל דעותיו הפוליטיות ואמירה גזענית שתועד אומר לפני חמש שנים, כפי שנחשף לראשונה בצומת השרון בסוף השבוע שעבר. 

"אני מניח שרובכם שמע אודות העסקתו של מורה ממלא מקום באזרחות שמשתייך לארגון שוברים שתיקה", כתב המנהל להורי התלמידים, "קיבלנו תגובות רבות מתלמידים והורים כולל פוסטים של בעלי עניין שאינם קשורים לבית הספר ופניות ממשרד החינוך ומהעירייה לצורך התייחסות. להלן התייחסותי למתרחש: 'איני מסכים עם דבריך אבל אלחם על זכותך לומר אותם' דבריו אלו של וולטיר, שמופיעים בספר הלימוד באזרחות תחת הערך סובלנות, הם הבסיס לשיח פלורליסטי מכבד בחברה דמוקרטית. תיכון היובל בהרצליה שסיסמתו: 'ברוח כבוד האדם' מאפשר ביטוי למגוון הדעות בחברה הישראלית. פעילותו החינוכית והערכית של בית הספר מאפשרת לתלמידים להכיר את כל הזרמים בחברה הישראלית על מנת לגבש דעה מכל סוג שהוא. ביקורת היא נדבך מהותי בדמוקרטיה. החברה הישראלית המשוסעת והמורכבת מיוצגת במגוון דעות ונטיות. בתיכון היובל מועסקים מורים מכל גווני החברה הישראלית. מורות בכיסוי ראש, מורה חרדית, מורים מהקהילה הלהטב"ית, סטודנטים ערבים ועוד. חדר המורים מתאפיין במגוון הדעות הפוליטיות של מוריו והשיח שביניהם הוא פתוח ומכבד. מעולם לא פסלתי אדם או מורה בגלל דעותיו גם אם אינן מתאימות לשלי.

"נטיותיו או עמדותיו האישיות של מורה לא ימנעו את העסקתו מפני שמדינת ישראל חרתה על דגלה את האמירה שמופיעה בהכרזת העצמאות: 'שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת גזע ומין'. דעתם האישית של המורים אינה רלוונטית בבואם ללמד בכיתה". עוד כתב: "הפוסט שפורסם מטעמו של 'הצל' הוא דוגמה לשיסוי וסתימת פיות ובעיקר כאשר לא נעשתה שום פעולה פוליטית מצדו של המורה. כל חטאו היה שהציג את עצמו כיאה למורה שנפגש בפעם הראשונה עם תלמידים.

ובנימה אישית: כקצין בקבע במשך 22 שנות חיים בתפקידי פיקוד ולחימה בלבנון בעזה ובחברון, לאחר שנפצעתי ואיבדתי חברים אני מתקשה לקבל ציונים בדבר גישתו 'השמאלנית' של בית הספר ובעיקר כשזה נשמע מפיהם של תלמידים שתרומתם לחברה ולביטחון מדינת ישראל עדיין לפניהם. אין זו התנצלות מפני שאת דעותיי הפוליטיות אני שומר לעצמי וגם תלמידי הכיתה שבה אני מלמד אזרחות, מקבלים ממני בכל אפשרות את עמדות הנגד – לכאן ולכאן. חורה לי שבעלי עניין שאינם שייכים לקהילת בית הספר מנצלים את התלמידים לצרכיהם. קל וחומר שאף אחד לא פנה אלי כדי ללמוד במה מדובר. בכוונתי לפגוש את תלמידי השכבה בהקדם כדי להשמיע ובעיקר לשמוע. אנחנו ננצל את הסיטואציה בשביל לקיים בשיעורי החינוך בכיתות שיח פתוח המאפשר מגוון דעות ברוח הדמוקרטיה".

בתוך כך פנה בראשית השבוע מנכ"ל ארגון בצלמו שי גליק לשר החינוך רפי פרץ ולעיריית הרצליה, בדרישה לפטר את אבן פז, בין השאר בטענה שהוא מועסק כחבר הנהלה בשכר בארגון שוברים שתיקה במקביל להיותו מורה מחליף בתיכון היובל. במשרד החינוך ובעיריית הרצליה דחו את הטענות. "מדובר במורה ממלא מקום המועסק בתיכון באופן זמני. על פי בדיקה שערך מנהל בית הספר, במהלך השיעורים שניהל המורה, לא נשמעו אמירות פוליטיות והוא מקפיד להתנהל באופן מקצועי ושקול. יצוין כי בבית הספר מלמדים מורים רבים בעלי דעות שונות ומגוונות", נמסר מהמשרד. מעיריית הרצליה נמסר: "הנ"ל מועסק באישור משרד החינוך".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אזרח מודאג מאד

    המנהל צודק לגמרי. לפי שעה לא נבקש מראש העיר שימנה את הצל לתפקיד חינוכי בעיר אבל עם הרוח הנושבת, זה עוד עלול להגיע.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר