צילום אילוסטרציה חן גוטהולץ

יו"ר ועדת הנחות בארנונה בהרצליה: "תנתן הנחה למי שפוטר בגלל הקורונה או הוצא לחל"ת"

חבר המועצה משה ועקנין אומר כי ההנחה תגיע לגובה של 30 אחוז. בעירייה אומרים מנגד: "מדובר באמירה חסרת בסיס ואחריות"

פורסם בתאריך: 4.5.20 18:35

בשורה לתושבי הרצליה: יו"ר ועדת הנחות בארנונה בעיריית הרצליה, חבר מועצת העיר משה ועקנין, אומר כי בקרוב משלמי ארנונה למגורים שפוטרו או הוצאו לחל"ת בעקבות מגפת הקורונה וההוראות שהושתו על ידי הממשלה על הציבור, יוכלו להגיש בקשה לזיכוי בארנונה הביתית.

גם היום יכולים בעלי בתים או שוכרים לפנות לוועדה לבקש הנחה בארנונה, אך ועקנין אומר כי מדובר ב"קריטריון מיוחד לנושא הקורונה. הרי הפגיעה היא זמנית לשלושה או ארבעה חודשים, אז כרגע אנחנו מגבשים את הקריטריון ואני מאמין שההנחה תגיע לגובה של 30 אחוז לחודשים הללו בהם הם לא עבדו. כמובן שהם יצטרכו להראות מסמכים ואיזשהו חשבון בנק כדי לקבל את ההנחה".

ממתי זה ייושם?

"אני מאמין החל מיוני".

בעיריית הרצליה אומרים כי אין החלטה כזו של העירייה, אם בכלל תהיה בעתיד. "מדובר באמירה חסרת בסיס ואחריות. בכל נושא ההנחות פועלת העירייה בהתאם לנהלים וכל בקשה להנחה נידונה לגופה בוועדת ההנחות העירונית. לפיכך, אין בסיס להצהרה שכזו", נמסר.

משה ועקנין. צילום: יעקב כהן

משה ועקנין. צילום: יעקב כהן

לגבי הארנונה לעסקים, ובעקבות החלטת עיריית הרצליה להעניק להם פטור מארנונה לשלושה חודשים (מרץ, אפריל ומאי) מעדכן ועקנין כי "מי שכבר שילם את הארנונה לחודשים מרץ ואפריל יקבל בדרישת התשלום הקרובה את החודשים מאי ויוני ללא חיוב. נשאר עוד חודש אחד נוסף לזיכוי מלא ובעל העסק יוכל לבחור אם לקבל כסף חזרה בחיוב הקרוב או בחיוב הבא. את הכסף תהיה להם אפשרות לקבל ישרות לחשבון הבנק או לקבל זיכוי של חודש אחד בתשלום הבא של הארנונה לחודשים יולי-אוגוסט".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר