השער שעל סגירתו מתלוננים התושבים, צילום פרטי

מחאת תושבים: "ראש עיר שלא מפקשש הזדמנות לפקשש!"

השער שנסגר והריאה הירוקה: תושבים ממשיכים במחאה נגד תוואי שביל האופניים מהרצליה לרמת השרון. "צא ולמד מעיריית רמת השרון", הם קראו לראש העירייה

פורסם בתאריך: 31.3.22 08:21

המחאה נמשכת. תושבים מהרצליה הצעירה ממשיכים במחאה כנגד העבודות לסלילת נתיב האופניים בדרך ירושלים הסמוכה לבתיהם. התושבים פרסמו השבוע (ג') מכתב חריף תחת הכותרת – "ראש עיר שלא מפקשש הזדמנות לפקשש!". הטענה היא כי העירייה הורסת את הטבע באיזור מגוריהם באופן בוטה. התושבים כתבו: "לראש העיר שלנו נתנו מתנה – שביל אופניים ממומן ע״י משרד התחבורה. לקח ראש העיר את המתנה הירוקה הזו ובהינף היד מיישם אותה תוך הריסה של טבע ירוק ויפה על אפם וחמתם של התושבים. ראש העיר היקר, צא ולמד מעיריית רמת השרון, שניצלה את ההזדמנות, הגיעה להבנות עם התע"ש, דחקה את שביל האופניים מזרחה ככל שניתן, בנתה ריאה ירוקה מקסימה לתושבים ושביל אופניים לתפארת שקובע עובדות בשטח ומרחיק את סכנת הזיהום מבתי התושבים".

התושבים הזועמים מתריעים טרם המצב יהיה בלתי הפיך: "תעצור את הטרקטורים לפני שיהיה מאוחר מדי! הם הורסים טבע ירוק, צמחייה שלקח שנים לגדל, עצים בוגרים. הם בונים שביל במקום שאין בו שביל היום (יש דשא ירוק ועצים), כש-50 מטר מזרחה יש שביל קיים, כביש ושטח שמיועד לכך. כמה עוולה ואיוולת בהחלטה אומללה אחת".

כזכור, לפני שבועיים וחצי מחו התושבים נגד תוואי שביל האופניים מהרצליה לרמת השרון וכנגד כך שהעירייה לא שיתפה אותם. הם הדגישו כי אינם מתנגדים לשביל עצמו, אלא רק לתוואי שנקבע, ולדרך שבה נעשה הפרויקט מבלי שיתוף תושבים. לטענתם, מדובר במחטף. בתוך כך, הם יצאו להפגנה בצומת ארלוזורוב ודרך ירושלים, נקודת ההתחלה של העבודות, ונשאו שלטים נגד ראש העירייה, משה פדלון.

סלילת נתיב האופניים בדרך ירושלים בהרצליה היא חלק מרשת שבילי 'אופנידן'. העבודות אמורות לחבר בין דרך ירושלים בהרצליה לרחוב הנצח ברמת השרון. הן היו אמורות לצאת לדרך ב-10.3 ולהימשך תשעה חודשים בשני שלבים, שלב א' כ-4 חודשים ושלב ב' עוד חמישה חודשים, אך בעקבות התקוממות תושבי הרצליה הצעירה, העבודות התעכבו במשך כשבועיים. ביום ראשון השבוע נערך סיור תושבים עם מנהלי הפרויקט מטעם חברת נתיבי איילון, אך כבר למחרת הטרקטורים החלו לעלות על השטח.

עודד, תושב הרצליה הצעירה שגר בסמיכות, מספר: "היום (שלישי) בבוקר יצאתי עם הכלב שלי לטיול בשדה הסמוך לביתי, כשחזרתי כבר חסמו לי את המעבר הביתה, לאחר 20 דקות. אני גר ברחוב בית"ר, יש לנו שער מסודר שעובר מהחומה אל שדרות ירושלים, באזור שגובל עם השדה. פשוט חסמו אותו, ללא כל התראה או שילוט. יותר מזה, אתמול היה יום פינוי גזם. אחד הדברים שהוצאתי לגזם היה מין קונסטרוקציה ממתכת. לקחו את זה וחסמו עם זה את השער עם כמה רצועות ניילון. באותה מידה יכול לבוא מישהו ולרתך את השער, מה זה צריך להיות?!".

אם השער סגור, יש חלופה ליציאה?
"אם הוא סגור, אז בשביל לצאת ברגל לדרך ירושלים צפונה, או לשדה לכיוון דרום, אנחנו צריכים לעשות סיבוב של מאות מטרים".

 

בנוסף, טוען תושב נוסף למחדל בעבודות: "בגינת עינב יש שביל אספלט על דרך ירושלים. בין רחוב עינב לשביל הייתה גדר חיה מאוד גדולה. היום עבר טרקטור והוריד את כל השיחים שהיו בגובה של 3-4 מטר, השיחים לא מפריעים בשום צורה. פשוט הזייה".

עודד אומר כי הוא למוד ניסיון מול עיריית הרצליה ואינו מצפה לתשובות מהעירייה: "כמו שאר התושבים, לפני שבועיים-שלושה קיבלנו פתק הודעה שהעבודות מתחילות תוך כמה ימים. בעבר כשפניתי לעירייה, הם אמרו שזה שטח של תע"ש ואסור להם לגעת שם. אף פעם לא היה עם מי לדבר, לא עם העירייה, לא עם הנציגים ולא עם המוקד העירוני, עושים מה שבא להם".

יעל, תושבת הרצליה הצעירה ופעילה במחאה כנגד העבודות, מציינת כי עיקר הטענות של התושבים הם כנגד העירייה: "עיריית הרצליה מתמהמהת ובגדול נתיבי איילון מחפשים לפתור את הבעיה, אבל הם לא רואים את התמונה הגדולה. למרות כל בקשותינו, לא הצלחנו לגרום לכך שישהו את העבודות. הם פשוט קובעים עובדות בשטח".

בכל זאת היה עיכוב של שבועיים.
כן, בשביל הכסת"ח. הם נבהלו מזעם התושבים ומהמכתב ששלחנו להם. הם לא ציפו להתנגדות, אבל הם התעשתו מהר – עשו מפגש עם התושבים ואז התחילו לעבוד".

תגובת עיריית הרצליה תובא כאן כשתתקבל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר