הפגנת מטה המאבק בתכנית המתאר. צילום מטה המאבק לבינוי שיפוי בהרצליה - הרצליה איכות חיים
הפגנת מטה המאבק בתכנית המתאר. צילום מטה המאבק לבינוי שיפוי בהרצליה - הרצליה איכות חיים

צפו בהפגנה: "על ראש העיר לפרסם את תכנית המתאר לפני הבחירות"

ראשי מטה המאבק בתכנית המתאר הפגינו והחתימו תושבים על עצומה לפרסום התכנית עד סוף חודש יוני. "זה יהיה הנושא המכריע בבחירות"

פורסם בתאריך: 3.12.17 15:07

מטה המאבק נגד תכנית המתאר בהרצליה קיים בסופ"ש הפגנת מחאה בה דרש מראש העיר לפרסם תכנית מתאר חדשה להרצליה לפני הבחירות המקומיות ועד ה- 30.6.2018. זאת בשונה מהצפי שפורסם במתווה אותו הגיש מהנדס העיר לוועדה המחוזית.

בנוסף, דרשו המפגינים שתכנית המתאר תכלול הקמת תשתיות נדרשות לפני מתן אישורי בניה, בנייה של עד עשר קומות תוך שמירה על צביון השכונות, תוספת תושבים של פחות מ-50% עד לשנת 2030, ושיתוף ציבור יסודי שיתקיים בשקיפות מלאה.

ההפגנה התקיימה בשדרות ח"ן פינת סוקולוב בהרצליה והמפגינים החתימו עוברים ושבים על עצומה בה פורטו דרישותיהם. כ-350 איש חתמו עליה. "הייתה היענות אדירה", טען צביקה דותן, ממובילי המאבק נגד תכנית המתאר של הרצליה. "ברגע שהובהר להם שהתכנית רק הוקפאה, לא נמשכה, טרם שונתה, ועוד יותר חמור מכך – שראש העיר לא מוכן להציג לציבור תכנית מתוקנת וברורה לפני הבחירות כדי שהתושבים ידעו במי לבחור, אנשים רצו לדוכן המחאה. 95% מהאנשים שפנינו אליהם באו וחתמו".

המארגנים אמרו כי הפגנה זו היא הראשונה מבין סבב הפגנות שיקיים מטה המאבק בתכנית המתאר בימי שישי במרכזי העיר. "אנחנו לא מעוניינים לציין מראש היכן נפעל מכיוון שבכל 27 השבועות בהם היינו בשטח והפגנו למשיכתה של תכנית המתאר בחזרה לוועדה המקומית, נשלחו פקחים מטעם העירייה לפזר את ההפגנות שלנו, לסגור לנו את הדוכנים ולפגוע במאבק הצודק והדמוקרטי שלנו", אמר צביקה דותן.

 

כזכור, ב-18.6 החליטה מועצת העיר הרצליה למשוך את תכנית המתאר שהופקדה בוועדה המחוזית בחזרה לוועדה המקומית ולבצע בה תיקונים. בעקבות זאת, ב-12.9 החליטה ועדת המשנה להתנגדויות שבוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב לאפשר לוועדה המקומית הרצליה בחינה נוספת של תכנית המתאר למשך 18 חודשים. בהתאם לכך, במתווה להליך עדכון תכנית המתאר לעיר שהגיש מהנדס הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיריית הרצליה נקבע כי בתחילת שנת 2018 יחל הליך שיתוף הציבור לקראת אישורה של תכנית המתאר, ורק בחודש ינואר 2019 תוצג בפני הציבור והוועדות המקומית והמחוזית החלופה הנבחרת לתכנית המתאר של הרצליה.

"ראש העיר מעוניין להבהיר את הדברים בנוגע לתכנית המתאר רק לאחר הבחירות ואנחנו דורשים שיעשה זאת לפני כן", מסביר דותן. "זה יהיה הנושא המכריע בבחירות הקרובות לראשות עיריית הרצליה ואנחנו כתושבי העיר רוצים לדעת בדיוק מה הוא מתכנן לבנות. האם הוא רוצה לשמור על אופייה של הרצליה או לשמור על הקבלנים והיזמים שיגזרו קופונים על חשבוננו".

הפגנת מטה המאבק בתכנית המתאר. צילום מטה המאבק לבינוי שיפוי בהרצליה - הרצליה איכות חיים

הפגנת מטה המאבק בתכנית המתאר. צילום מטה המאבק לבינוי שיפוי בהרצליה – הרצליה איכות חיים

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר