מתוך ההפגנה נגד תכנית המתאר מול בית העירייה. צילום: מטה המאבק בתכנית המתאר
מתוך ההפגנה נגד תכנית המתאר מול בית העירייה. צילום: מטה המאבק בתכנית המתאר

הישג למאבק: תכנית המתאר תחזור לוועדה המקומית לבחינה נוספת

הוועדה המחוזית קבעה כי תכנית המתאר של הרצליה תחזור לעירייה לתיקונים לתקופה של 18 חודשים. פדלון: "הבטחתי וקיימתי"

פורסם בתאריך: 12.9.17 19:05

ועדת המשנה להתנגדויות שבוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב, החליטה היום (ג') לאפשר לוועדה המקומית הרצליה בחינה נוספת של תוכנית המתאר למשך 18 חודשים. זאת לאחר בקשת העירייה למשוך את התוכנית. במהלך תקופה זו, ייבחנו בשנית היבטים תכנוניים שונים כמו תחבורה ציבורית, היחס בין שכונות ותיקות וחדשות והשלכות תוכניות ההתחדשות העירונית. פרק זמן זה יאפשר לוועדה המקומית לקיים מהלך משלים של שיתוף ציבור.

עוד ציינה הוועדה בהחלטתה, כי בתוך 60 יום יגיש מהנדס הוועדה המקומית לוועדת המשנה מתווה להליך עדכון התוכנית הכולל את ההיבטים הנ"ל. בנוסף, תוגש הצעה למערך כלים משלימים ליישום ניהול, מעקב ובקרה של התוכנית, והצגת לוח זמנים ואבני דרך לאופן קידום ההליך המוצע ובכלל זה דיווח תקופתי מדי כ- 4 חודשים לוועדת המשנה.

צפו בהפגנה נגד תכנית המתאר, השבוע מול בית העירייה

במהלך הדיון הופיע ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, בפני ועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית וביקש למשוך תכנית המתאר לשם תיקונים והתאמות. "כדי שאצליח לייצר את תכנית המתאר הטובה ביותר לעיר, שיש לה סיכוי התממשות ולבצע אותה, אני מבקש לקחת בחשבון את היצע הדירות של "ההתחדשות העירונית" שהוא גורם משפיע על התכנית הכוללת, לא לכלול בתכנית המתאר פנטזיות שאין להן אחיזה בקרקע המציאות – תכניות שאין סיכוי שיצאו לפועל ב-15-20 השנים הקרובות, לשתף את ציבור התושבים בתכנית המתאר והפעם באמצעות צוותים מקצועיים שיקיפו את כל אזורי העיר, לתחם את תכנית המתאר של הרצליה עד לשנת 2030 ולהעמיד את היצע הדירות עד 2030 ל-18,000 יח"ד וזאת מעבר לממוצע הארצי", סיכם פדלון את בקשותיו.

עוד הסביר פדלון, שלאחר הגשת התכנית הסתבר לו כי למדינה אין תכנית תחבורתית מערכתית הכוללת גשרים, מחלפים וגשר לרכבת, חיבור לכביש 2 ולכביש 4, כבישי אורך ורוחב, יציאות לכביש 531 וכביש 20 צפון הרצליה. בנוסף, אין תכנית לאומית למקורות מים ואין די מקורות חשמל לתכנון "אין מקורות מים – מדברים איתנו על 2-3 אחוזים בלבד. אין מקורות לחשמל – נשאר לנו עוד אחוז אחד וכבר היום אין מענה לפרויקט גליל ים", הסביר.

מיו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב, דניאלה פוסק, נמסר: "איכות החיים של התושבים על כל היבטיה – בהם צרכים תחבורתיים, חינוכיים, תעסוקתיים, תרבותיים, וסביבתיים – עומדת במרכזן של כלל תוכניות הבניה, כולל בתוכנית זו. ועדות התכנון רואות כיצד העיר מאפשרת מחזור חיים שלם לתושב, והתושב הוא לא רק הבסיס לתכנון, הוא גם חלק בלתי נפרד מהתהליך".

ביום ראשון הפגינו כ-500 איש מול משרדי העירייה למשיכת תכנית המתאר, אליה הגיעו תושבים מכלל השכונות בהרצליה וכן מערים נוספות בארץ על מנת להביע תמיכה במאבק.

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, מסר לאחר שהתקבלה ההחלטה: "הבטחתי וקיימתי. אני שמח על החלטת הוועדה לאפשר לעיריית הרצליה לבחון התכנית מחדש ולאחר הליך יסודי של שיתוף כלל הציבור נוכל להגיש תוכנית טובה ןראויה, המתאימה לכלל תושבי העיר. כבר בימים הקרובים נבצע עבודת מטה לביצוע מהיר של מתווה ולוח זמנים".

מאיה כץ, מ"מ וסגנית ראש העירייה הוסיפה: "אני מברכת את החלטת הוועדה המחוזית להיענות לבקשתנו לאחר מאבקים רבים ומורכבים למשוך את תוכנית המתאר הנוכחית לבחינה מחודשת ולאפשר לנו להכין תוכנית חדשה שתשמור על צביונה של העיר ועל איכות חיי התושבים בה. אני קוראת לכל התושבים שעתידה של העיר חשובה להם לקחת חלק פעיל בתהליך שיתוף הציבור שנקיים ולהשמיע את צרכי העיר בהיבטי מוסדות החינוך, מוסדות הציבור, התשתיות, התחבורה וכלל ההיבטים והמשמעויות הנלוות לתוכנית. יש לנו הזדמנות חד פעמית ועלינו לפעול באופן המיטבי לטובת התהליך".

נציג מטה המאבק של התושבים, אושרי יניב: "אנחנו מברכים על ההחלטה. ראש העיר הוכיח שטובת העיר לנגד עיניו והשכל הישר ניצח. נציגי התושבים יפעלו בשיתוף פעולה מלא יחד עם העירייה כדי להגיע לתכנית  שתהייה מייטבית ומקובלת על כולם".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר