הפגנה מול סניף טיב טעם בעיר. צילום: הרצליה חופשית
הפגנה מול סניף טיב טעם בעיר. צילום: הרצליה חופשית

גם ראש העיר חתם על העצומה למניעת סגירת מקומות בהרצליה בשבת

משה פדלון הודיע כי בכוונתו לשמור על הסטטוס קוו בעיר וכי הוא מתנגד נחרצות ל"חוק המרכולים". הערב תדון מליאת המועצה בתיקון חוק העזר העירוני

פורסם בתאריך: 26.12.17 08:57

ראש העיר הרצליה, משה פדלון, הצטרף אף הוא למוחים נגד "חוק המרכולים" אשר אושר בקריאה ראשונה בכנסת, וחתם על העצומה "לא לסגירת הרצליה בשבת". עצומה זו הופצה בסוף השבוע האחרון ותוך ימים ספורים חתמו עליה אלפים מתושבי העיר. נכון להיום (ג') מתקרב מספר החתימות בה ל-4,000.

"אני מתנגד נחרצות לחוק המרכולים. בכוונתי להמשיך ולשמור על האיזון הדו קיום ומצב הסטטוס קוו הקיים בהרצליה, בה התושבים חיים ונותנים לחיות תוך הבנה וכבוד הדדי. אפעל בכל הכלים העומדים לרשותי על מנת להשאיר המצב הקיים", מסר ראש העיר פדלון.

"חוק המרכולים", אם וכאשר יאושר בידי מליאת הכנסת, יאפשר לשר הפנים, תחת מגבלות מסוימות, לסגור עסקים שפועלים בימי מנוחה ברחבי העיר בהיתר של הרשות המקומית. החוק לא יחול רטרואקטיבית על חוקי עזר עירוניים אשר אושרו, או יאושרו טרם חקיקתו בכנסת, והעצומה נועדה לתמוך בשינוי חוק העזר העירוני בהרצליה כדי לשמור על צביונה המגוון של העיר. לצד זאת, יש להוסיף כי גם שינוי חוק העזר כרוך באישור ממשרד הפנים.
מאז אושר "חוק המרכולים" בקריאה ראשונה בכנסת, פועלות עיריות לשינוי חוק העזר העירוני כך שיאפשר פתיחת עסקים בשבת. עיריית ראשון לציון עדכנה אתמול את חוק העזר העירוני שלה, והמועצות בעיריות של גבעתיים, חולון, מודיעין ורמת גן ידונו בכך בימים הקרובים.

 

בישיבת המועצה הערב תדון ההצעה לסדר שהגיש חבר המועצה יריב פישר לתיקון חוק העזר העירוני בהרצליה "פתיחת בתי העסק וסגירתם". לפי ההצעה, תמשיך העירייה לאפשר למוסדות התבות וההסעדה ולאזורי המסחר לפעול בימי מנוחה.

הצעה לסדר נוספת שהגיש פישר, ושתדון בישיבה הערב, היא מתן אפשרות לצלם את ישיבות המועצה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר