קניון ארנה. צילום עזרא לוי
קניון ארנה. צילום עזרא לוי

תוך ימים ספורים: 3,500 מתושבי הרצליה חתמו על עצומה נגד סגירת מקומות בשבת

ישיבת המועצה הקרובה תדון בשינוי חוק העזר בהרצליה שיאפשר הפעלת מקומות בשבת. עמית מרלה מ"הרצליה חופשית": ""העצומה נועדה לחזק את ידי ראש העיר"

פורסם בתאריך: 24.12.17 12:50

כ-3,500 איש חתמו תוך ימים ספורים על עצומה נגד סגירת מקומות בשבת בהרצליה. מאחורי העצומה עומד ארגון "הרצליה חופשית", הפועל לשמירה על צביונה החילוני של העיר ועל הסטטוס קוו בה. העצומה "לא לסגירת הרצליה בשבת" מהווה תגובה ישירה ל"חוק המרכולים" שהתקבל לאחרונה בקריאה ראשונה בכנסת ועניינו הצעת חוק לתיקון דיני הרשויות המקומיות הנוגעת לחוקי עזר בעניין פתיחתם וסגירתם של עסקים בימי מנוחה. הצעת חוק זו אמורה לאפשר לשר הפנים, תחת מגבלות מסוימות, לסגור עסקים שפועלים בימי מנוחה ברחבי העיר בהיתר של הרשות המקומית.

יחד עם זאת, "חוק המרכולים" לא יחול רטרואקטיבית על חוקי עזר עירוניים אשר אושרו, או יאושרו טרם חקיקתו בכנסת, והעצומה באה לתמוך בשינוי חוק העזר העירוני בהרצליה כדי לשמור על צביונה המגוון של העיר.

"קיימת דרך נוספת להיאבק בהפקעת סמכויות השלטון המקומי מידיו של שר הפנים. עיריית הרצליה יכולה להעלות באופן מידי הצעה לתיקון חוק עזר העירוני כך שיבטיח את המשך פעילותם, נוכחית ועתידית, של בתי העסק בשבת בהרצליה", מסבירים יוזמי העצומה. "ברגע שבו יירשם חוק המרכולים בספר החוקים של מדינת ישראל כבר יהיה מאוחר מדי".

עם זאת, לפני ימים אחדים הבהיר ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, שהוא מתנגד ל"חוק המרכולים", כי גם אם העירייה תמהר לחוקק חוק עזר שימנע סגירת עסקים בימי המנוחה, עדיין נדרש אישורו במשרד הפנים. כמו כן אמר פדלון כי אם הכנסת תאשר את חוק המרכולים, יציע לשלטון המקומי להגיע עד לבג"ץ על מנת שלא יצא לפועל.

 

"בישיבת המועצה הקרובה תוגש הצעה לסדר בנושא שינוי חוק העזר העירוני בהתייחס ל"חוק המרכולים" ומטרתה של העצומה היא לתמוך בהצעה לסדר", מסביר הפעיל החברתי ממובילי ארגון "הרצליה חופשית", עמית מרלה. "העצומה נועדה לחזק את ידיו של ראש העיר בתמיכתו בהצעה לתיקון חוק העזר העירוני".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר