אילונה הרפז. צילום אלינור הרפז

צפו והאזינו | אילונה הרפז שחררה סינגל ראשון ורק רוצה שתפסיקו לשנוא אחד את השני

להרפז, תושבת הרצליה, בתם של המלחין אודי הרפז והשחקנית והמחזאית דורית פלד-הרפז, היו תוכניות אחרות לסינגל הראשון אבל אווירת הפילוג בחברה הישראלית הכריעה את הכף. "נורא בער בי להוציא שיר שקורא לעשות פה שינוי", היא משתפת וחושפת גם את התוכניות להמשך

פורסם בתאריך: 4.12.20 08:29

הזמרת והיוצרת ההרצליינית אילונה הרפז הוציאה בימים האחרונים את הסינגל הראשון שלה – "נשנה ביחד", שאותו היא כתבה והלחינה, והוא כבר הושמע בכאן ב', ברדיו קסם, ברדיו הקצה, בקול הנגב ובקול דימונה. כמו בשיר, הרפז מאוד מקווה שיתחולל שינוי בחברה הישראלית ויופסקו הפילוג, האלימות והשנאה בה. בראיון ראשון היא מספרת לצומת השרון על הפריצה שלה בתור זמרת ויוצרת דווקא בתקופת הקורונה ועל הסינגל הבא שבדרך.

"התחלתי לכתוב את השיר לפני כחצי שנה אחרי הסגר הראשון ובעקבות כל ההפגנות שהיו אז", מספרת הרפז, "השיר מבטא תחושות שיש לי כבר הרבה זמן על כל הפילוג שיש פה, התיוג של אנשים לקבוצות מסוימות ולסטריאוטיפים והשנאה בין כולם, לא רק בין חילונים לדתיים ושמאלנים וימנים, והתחושה הזאת התעצמה בזמן ההפגנות. זו תקופה מאוד קשה שגורמת להרבה דברים לצאת ובהם הרבה שנאה. נורא בער בי להוציא שיר שקורא לעשות פה שינוי, להפסיק לזרוע שנאה ולאהוב יותר כי בסופו של דבר כולנו בני אדם. אז החלטתי שהשיר הזה יהיה הסינגל הראשון שלי כי הרגשתי שהוא הכי מדבר על המצב שלנו עכשיו. היינו באמצע עבודה על שירים אחרים אבל אמרתי למפיק שלי ובן הזוג שלי, עמית מינץ, שאנחנו חייבים לעבור ולהפיק אותו וזה מה שעשינו".

צפו בקליפ של אילונה הרפז:

הרפז, בת 23, היא בתם של המלחין אודי הרפז והשחקנית והמחזאית דורית פלד-הרפז ומאז שהיא זוכרת את עצמה היא חיה אמנות ומוזיקה. "גדלתי בבית עם שני אמנים והאמנות תמיד היתה אצלנו בבית", היא מספרת, "היה לנו פסנתר בסלון ובתור ילדה קטנה הייתי יושבת וממציאה עליו כל מיני מנגינות, ההורים שלי ראו שיש לי כישרון לזה ובכיתה א' התחלתי ללמוד לנגן בפסנתר. מגיל צעיר השיעורים האהובים עלי בבית הספר היו שיעורי אמנות ומוזיקה".

היא למדה בתיכון חדש בהרצליה במגמת מוזיקה שרק נפתחה באותה השנה ושאותה הקימה איריס פורטוגלי, מי שמשמשת כיום כמנהלת של בית הספר למוזיקה רימון. היא הצטיינה בתיכון בתור פסנתרנית ג'אז וזכתה במלגה לרימון שאותה מימשה בתום השירות הצבאי שלה בחיל האוויר. לפני כשנה וחצי היא סיימה את לימודיה ברימון, שם למדה גם כתיבת מחזות זמר, ולפני שהספיקה להחליט מה לעשות אחרי הלימודים פרצה מגפת הקורונה.

"מאז התיכון אני כותבת שירים ואת חלקם הקלטתי והפקתי בעצמי והפצתי אותם באינסטגרם ובפייסבוק. אחרי הלימודים ברימון הרגשתי שאני מוכנה לצאת לעולם. במשך הלימודים ברימון כתבתי שירים אבל לא היה לי זמן לעשות איתם משהו מעבר לזה. קצת אחרי שסיימתי את הלימודים נפלה עלינו הקורונה. בשנה האחרונה התגבשו שירים שהחלטתי לצאת איתם באופן יותר רשמי החוצה".

מתי התחלתם לעבוד על ההפקה של הסינגל הראשון שלך?

"התחלנו לעבוד על ההפקה בסוף אוגוסט האחרון וממש רגע לפני שהיא היתה מוכנה עמית אמר לי שיש לו רעיון אחר להפקה שהיא ממש טובה. הוא השמיע לי את ההפקה החדשה והחלטנו לוותר על הקודמת וללכת על זאת. אז התחלנו את כל ההפקה מחדש וצילמנו את הקליפ ממש בסוף הסגר השני, בהרצליה פיתוח. חיפשנו מקום שיהיה קרוב כי כולנו מתגוררים באיזור וכשנסעתי לחפש מקומות לצלם ראיתי את הקיר הזה והרגשתי שיש איזה קטע למקום ושאפשר להוציא ממנו משהו מעניין. נוצר קונטרסט מאוד מעניין בין הבגדים הצבעוניים שלנו לגוונים האפורים של המקום. הזמנו צילומים והתארגנו על הכל להפקה לאחר הסגר ואז הודיעו פתאום שמאריכים אותו בעוד שבוע וזה היה ממש צמוד לתאריך שקבענו. היינו בלחץ שיאריכו עוד את הסגר ושהכל יתפקשש ולא נוכל לצלם. בסוף הכל הסתדר ויצא קליפ שאני ממש מרוצה ממנו. עמית מנגן על כל הכלים ואני מבצעת את הקולות והשירה. קיבלתי פידבקים מדהימים. יום אחרי שהשיר יצא הוא הושמע בכאן ב' וזה היה מאוד כיף לשמוע. קיבלתי הרבה תגובות ברשתות החברתיות ואנשים אמרו לי שהם אהבו את המסר ושזה זמן טוב לצאת עם הסינגל ושהוא נשמע טוב".

מעבר לשירים שהרפז כותבת, מלחינה ושרה, ושאולי יתקבצו יום אחד לאלבום, היא גם כותבת מוזיקה ושירים למחזות ולהצגות תיאטרון. ממש לפני פרוץ הקורונה בישראל היא כתבה שירים לשתי הצגות ילדים של תיאטרון אלול – "סיפורי סבתא" ו"קסם חלות השבת", ומוזיקה למחזה שכתבה אמה – "נשים מדברות נשים", שהוצג בתיאטרון העברי במיאמי. הן לא הספיקו להציג הרבה בגלל הקורונה.

מה התכנון שלך בהמשך?

"השיר הבא שאמור לצאת הוא 'מישהי בעולם הזה' והוא עוסק בחלומות וברצון של מישהי לא ללכת בתלם אלא בדרך משלה. אנחנו מתכננים להוציא אותו בחודש-חודש וחצי הקרובים ואני מתכננת גם להופיע כשיתאפשר. תחום התיאטרון מאוד מעניין אותי וגם למדתי קורסים בכתיבת מחזות זמר ואני מאמינה שאעסוק בזה בעתיד, אחרי שיפתחו את התיאטראות".

קרדיטים לשיר ולקליפ:
מילים ולחן: אילונה הרפז 
עיבוד והפקה מוזיקלית: עמית מינץ 
שירה וקולות: אילונה הרפז 
גיטרות, בס, תופים, קלידים ותכנותים: עמית מינץ 
מיקס ומאסטרינג: אבי אלבז 
צילום קליפ: עמית קלאוזנר 
עריכה וצבע: אמיר קיפר 
צילום תמונות ועיצוב עטיפה: אלינור הרפז

הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. הרצלייני אמיתי

    וואוווו אחרי שקראתי את הכתבה הלכתי שמעתי אותו ומאוד אהבתי!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר