ג'וש לוי, צילום אופק סבורוביץ'
ג'וש לוי, צילום אופק סבורוביץ'

מהסמים בשומרון אל המוזיקה ואל עמיר בניון: סיפור חייו המפותל של ג'וש לוי

שום דבר בנערותו של ג'וש לוי לא הצביע על כך שבהמשך הוא יעסוק במוזיקה ויקים הרכב שישלב ג'אז עם מוזיקה אלג'יראית ומרוקאית. אז איך זה קרה?

פורסם בתאריך: 19.7.22 10:28

הוא מוזיקאי, הוא בן 32, הוא תושב רעננה, ויש לו סיפור חיים עקלקל ומפתיע. יהושוע ג'וש לוי מגיע בשבוע הבא, ב-19 ביולי, להופיע יחד עם הרכבו המוזיקלי "אבו ג'וש" ב'ענבל – המרכז האתני הרב תחומי' שבתל אביב. במופע יתארחו מוזיקאים רבים ומוכשרים, ביניהם המוזיקאי חיים אוליאל, אחד מגיבורי התרבות של ג'וש ודמות מוכרת בז'אנר המוזיקה המרוקאית. המופע יכיל קטעים מקוריים מהאלבום החדש של ההרכב שיצא בקרוב, "אבו ג'וש- ואנסמבל קיבוץ גלויות", בשילוב מוזיקה קלסית אלג'יראית עם ג'אז.

סיפור חייו של לוי עקלקל ומפתיע ורק בעשור האחרון קיבל תפנית דרמטית כששינה את סגנון חייו. בילדותו ונערותו, חי חיים מאתגרים מאוד. "בתור ילד הייתי ממש בעייתי, בלשון המעטה. גדלתי בשטחים ביישוב הדתי קרני שומרון. היינו חבורה גדולה של אנשים בעייתים, כבר בגיל 12 התחלתי להתנסות בסמים. אלה היו שנים קשות. בגיל 14 לאחר שנתיים של בלאגאנים, עזבתי את הבית ועברתי לעיר הגדולה, שם נחשפתי לריקוד הברייקדאנס. הייתי מאלה שהתחילו את הברייקדאנס בישראל, ובעשור הבא בחיים שלי היו הרבה ריקודים ובלאגאנים. עדיין הייתי ילד בעייתי, הסמים היו שם תמיד בכל מיני צורות ודרכים".

לוי המשיך לרקוד לאורך שירותו הצבאי ובסוף השירות נסע לטייל באירופה. כשחזר מהטיול לארץ, המשיך בריקודים אבל לרוע המזל נפצע ברגלו ולמעשה נאלץ לוותר על הריקוד שכל כך אהב. את האהבה לריקוד החליף באהבה למוזיקה. באחד הימים, נכנס לחנות לכלי נגינה במטרה לקנות גיטרה וברגע אקראי לגמרי הקיש על קלידי פסנתר והבין מיד שזה מה שהוא רוצה בחייו. "רק אז, בגיל 23, הכרתי את המוזיקה, התחלתי לנגן וזה שינה לי את החיים", הוא מספר. "בשלוש-ארבע השנים הראשונות מאז שהתחלתי לנגן, הייתי יושב לנגן בפסנתר 17 שעות ביום. זה שינה לי את החיים לגמרי, הכל התהפך. כל החברים שלי מהמסיבות והסמים, הכל התהפך. לאט לאט, עזבתי את הכל".

 

 

באותה תקופה הכיר לוי את יובל, מי שהפכה בהמשך לאשתו, ולה היה חלק משמעותי בשינוי שעבר. צעד אחר צעד, בעזרת המוזיקה ואשתו, לוי התחיל חיים חדשים. כחלק מההתמקצעות שלו במוזיקה, הוא לקח שיעורים פרטיים לנגינה בפסנתר בסגנון הג'אז אצל המורים תומר בר ועומרי מור. מור היה זה שחשף את לוי למוזיקה אנדלוסית ולג'אז. בהמשך, החל לוי לחקור בעצמו סגנונות שונים וליצור מיזוגים מוזיקליים מעניינים: "התחלתי לשלב בעצמי מוזיקה מערבית, לאו דווקא ג'אז, עם מוזיקה צפון אפריקאית – מרוקאית, אלג'יראית", הוא מספר. "המשיכה שלי למוזיקה המרוקאית הגיעה מהילדות של בשומרון. הייתי שומע ברחבי הישוב הרבה נעימות מרוקאיות, בין היתר מהפיוטים בבית הכנסת, שכן רוב תושבי הישוב הם בעלי שורשים מרוקאיים".

לפני שנתיים הקים את ההרכב המוזיקלי "אבו ג'וש". פרט לכך לוי הוא מורה למוזיקה, ומשמש כפסנתרן של עמיר בניון. שאיפתו לעתיד היא להמשיך לעסוק במוזיקה, לדבריו "רק במה שאני אוהב".

ועל הריקוד נאלצת לוותר לגמרי?

"הריקוד לא עזב אותי לגמרי. גם כשאני מנגן אני מרגיש שאני רוקד. אני יודע שמשהו עובד לי טוב לי כשאני מרגיש שאני רוצה לרקוד את זה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר