אירוע הלילה לא לומדים תורה בשנה שעברה, צילום כנס שדרות לחברה וחינוך
אירוע הלילה לא לומדים תורה בשנה שעברה, צילום כנס שדרות לחברה וחינוך

בליל ט' באב בהרצליה: מעגלי שיח על השסעים בחברה בארץ

האירוע יתקיים בבית הכנסת המרכזי בנוף ים, הכניסה ללא תשלום על בסיס מקום פנוי

פורסם בתאריך: 3.8.22 10:47

במוצאי שבת, ליל ט' באב, ה-6 באוגוסט 2022, יתקיים בבית הכנסת המרכזי נוף ים בהרצליה פאנל ייחודי בנושא "ערבים זה בזה?!", בהנחיית הסופר והמשורר פרופסור מירון ח.איזקסון ובהשתתפות ח"כ מירב בן-ארי (יש עתיד), עו"ד ציון אמיר, יו"ר ומייסד ארגון רבני ברקאי הרב דוד פיין, והסופרת ואשת התקשורת שהרה בלאו

הערב מתקיים במסגרת אירועי "הלילה לא לומדים תורה" – רבי שיח והדברות על משמעות החורבן בימינו ומושגים הקשורים בו ובראשם "שנאת חינם" ו-"ערבות הדדית".

האירועים המיוחדים לליל תשעה באב מתקיימים בכל רחבי הארץ ביוזמת כנס שדרות לחברה וחינוך, ארגון יחד מבית אור תורה-סטון והמכללה האקדמית לחינוך על שם קיי בבאר שבע.

האלוף במילואים עוזי דיין, נשיא ומייסד כנס שדרות לחברה וחינוך, אמר: "הלילה לא לומדים תורה – אבל מלילות כאלה נלמד להבין מהי שותפות יעוד של האומה כולה, ונחזק את הלכידות שחסרה לנו בזמן הזה לא פחות משחסרה בימים ההם".

הרב ד"ר כתריאל ברנדר נשיא וראש רשת מוסדות "אור תורה סטון": אין זה מקרה שהשנה האירועים מתקיימים בסימן "ערבים זה לזה" שכן, אותה ערבות הדדית אליה אנו שואפים ומבקשים להוביל את עצמנו ואת הדורות הבאים, היא המציאות ההפוכה למציאות "שנאת החינם" אשר הביאה לחורבן הבית וממשיכה להוסיף לחורבנו".

 

 

פרופסור אריה רטנר, נשיא המכללה האקדמית ע"ש קיי בבאר-שבע ויו"ר כנס שדרות לחברה וחינוך: "מן הראוי כי נקונן באירועי "הלילה לא לומדים תורה" על מה שאנו במו ידינו מחוללים באי כיבוד האחר, השונה מאיתנו, בעל הצרכים המיוחדים ובעל הדעות וצבע העור השונה. הפדגוגיה של מגוון והכלה שאנו במכללת קיי שואפים לפתח היא עבור כולנו ואם לא נקיימה נקונן כולנו כאן גם בשנים הבאות".

אירועי "הלילה לא לומדים תורה" המתקיימים זו השנה ה-21, עוסקים השנה במגוון נושאים הנוגעים בקונפליקטים ובשסעים המאפיינים את החברה הישראלית בעידן שאחרי הקורונה, ובהם יוקר המחייה, ביטחון אישי במרחב הציבורי, מחאת המורים, השתלבות החרדים בחברה הישראלית, הסכסוך הישראלי-פלסטיני, המצב המדיני-ביטחוני ועוד.
הכניסה וההשתתפות באירועים חופשית ללא הרשמה מראש וללא תשלום על בסיס מקום פנוי.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר